default-header

Laag LDL cholesterol geeft verhoogd risico op kanker

Home Forums Cholesterol Laag LDL cholesterol geeft verhoogd risico op kanker

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79824 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Lizzy Turelinckx schrijft op haar website:

    [quote]Laag LDL Cholesterol verhoogde kans op kanker en vroegtijdig overlijden!

    Een grote klap voor de statine marketing machine! De LDL cholesterol levels die de paradepaardjes zijn van de “Health” promotie bij de American Heart Association (AHA) en de Europese hartstichting, zijn nu geassocieerd met een significante verhoging van het risico op kanker en vroegtijdig overlijden!

    De AHA aanbeveling is een LDL level van 100 (mg/dl) preventie en 70 voor patiënten met verhoogd risico. In de nieuwe studie is een LDL level van 107 gelinkt aan verhoogd risico op kanker en dood met 33%, en een LDL level van 87 aan 50% verhoogd risico.
    Als het LDL level naar beneden gaat wordt het risico evenredig hoger! De willekeurige AHA levels voor LDL cholesterol zijn vastgesteld door “experts” met direct financiële banden met de Statines industrie, waarvan we weten dat het behalen van hun targets voor de verkoop van Statines rechtstreeks afhankelijk is van de willekeurig vastgestelde LDL levels.
    Door regelmatige verlaging van de levels kunnen de omzetten in Statines worden verdubbeld of verdrievoudigd ( wat al jarenlang is gebeurd!)
    [/quote]

    Toelichting op eenheden LDL-cholesterol:
    100 mg/dl = 2,58 mmol/L
    107 mg.dl = 2,76 mmol/L
    87 mg/dl = 2,25 mmol/L
    130 mg/dl = 3,36 mmol/L

    Het hele artikel is hier verder te lezen:
    http://www.warriorsforhealth.com/ldl-cholesterol-stud.html

    —————————————————————————————
    Meer artikelen over hetzelfde onderwerp:

    http://www.everydayhealth.com/high-cholesterol/0329/cancer-link-with-ldl-tenuous.aspx

    #88382 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Lisa,

    ik ben ook steeds meer aan het opzoeken over het nut van cholesterol verlagers. Sinds 3 jaar heb ik een hele fijne (ritme)cardioloog. Daarvoor had ik een cardioloog die inmiddels naar een ander ziekenhuis is gegaan. Hij heeft me destijds Crestor 20mg voorgeschreven en dat is eigenlijk ‘stilzwijgend’ doorgegaan. Mijn huidige cardioloog is met mij mijn medicatie onder de loep aan het nemen. Vorige week is mijn bloed gecontroleerd op cholesterol. Het blijkt dat ik een extreem laag cholesterol heb. Of dit nou zo gezond is?? Ik vraag me dan ook af of Crestor wel nodig is. Helaas kamp ik met meerdere gezondheidheidsprobleempjes en echt te springen om medicatie zit ik niet maar het is helaas soms noodzakelijk. Dus alles wat strikt genomen niet echt nodig is…
    Hartegroet van Annemarie

    p.s. ik vind het super dat jij zoveel energie steekt in relevante informatie voor hartpatiënten.

    #88396 Reageer
    Lisa
    Gast

    hartendief schrijft:
    [quote]Hoi Lisa,

    ik ben ook steeds meer aan het opzoeken over het nut van cholesterol verlagers. [/quote]

    Mooi, want kennis is macht 🙂

    [quote]Sinds 3 jaar heb ik een hele fijne (ritme)cardioloog. Daarvoor had ik een cardioloog die inmiddels naar een ander ziekenhuis is gegaan. Hij heeft me destijds Crestor 20mg voorgeschreven en dat is eigenlijk ‘stilzwijgend’ doorgegaan. Mijn huidige cardioloog is met mij mijn medicatie onder de loep aan het nemen. [/quote]

    20 mg Crestor…… En dan te bedenken dat het nut van statines voor vrouwen niet is aangetoond in studies. Er zijn geen harde bewijzen. Maar zoiets weet je alleen door zelf onderzoek te doen naar statines en cholesterol

    [quote]Vorige week is mijn bloed gecontroleerd op cholesterol. Het blijkt dat ik een extreem laag cholesterol heb. Of dit nou zo gezond is?? Ik vraag me dan ook af of Crestor wel nodig is. [/quote]

    Hoe laag?
    Inderdaad, laag cholesterol is niet gezond…. om diverse redenen.

    [quote]p.s. ik vind het super dat jij zoveel energie steekt in relevante informatie voor hartpatiënten.[/quote]

    :laugh: ….. thanks …..

    #88397 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Lisa,
    ik had een telefonisch consult met mijn cardioloog. Helaas is er wat fout gegaan met het tijdstip van bellen. Hij heeft de voicemail van mijn mobiel ingesproken maar door de problemen met Vodafone heb ik nog steeds het bericht niet af kunnen luisteren. Mijn cardioloog is nu afwezig maar ik heb afgelopen donderdag wel contact gehad met een collega. Zij vertelde me dat het cholesterol extreem laag is en dat mijn eigen cardioloog in mijn dossier vermeld had dat ik naar Crestor 10mg mag. Hoe laag het is weet ik niet maar daar kom ik nog wel achter. Over 3 maanden moet ik weer bloedprikken (aanvraag internist) en daarbij wordt ook de cholesterol gemeten. Er is nu wel een duidelijk referentiepunt.
    Hartegroet van Annemarie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #88382 in Laag LDL cholesterol geeft verhoogd risico op kanker
Je informatie: