default-header

Kwartier tot half uur borst- en kaakkramp…

Home Forums Algemeen Kwartier tot half uur borst- en kaakkramp…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80578 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Dag mensen. Ik heb me hier aangemeld, omdat ik ongeveer eens per jaar een vreemde gewaarwording heb. Ik durf er niet meer mee naar een cardioloog te gaan, omdat ik dit vijf jaar geleden al heb gedaan en zij niets konden vinden. Toch zou ik graag wat feedback van jullie hebben. Misschien dat een van jullie het herkent.

    Een jaar of zeven geleden overkwam mij het voor de eerste keer. Vanuit het niets kreeg ik plotseling kramp op mijn borst en in mijn kaken. In mijn onderkaak heb ik twee implantaten waarop een kunstgebit is bevestigd. Deze implantaten deden zelfs zeer in mijn kaak, heel raar. Ik wist destijds ook zeker dat ik geen last had van hyperventilatie, want ik zat goed in mijn vel en raakte ook niet in paniek. Ik had echt pijn op mijn borst. Na ongeveer een half uur was dit verdwenen.

    Twee jaar later overkwam mij hetzelfde; toen ben ik naar de cardioloog geweest; hij kon niets vinden, alleen een kleine afwijking: een vergrote hartklep, ‘maar daar kun je 100 mee worden’, zei de cardioloog. Ik heb me daarom geen zorgen meer gemaakt.

    Toch overkomt het me nog ongeveer 1 a 2 keer per jaar dat bovengenoemde verschijnselen plotseling optreden. Ik vind dit toch raar. Vanmorgen gebeurde het weer in een boekhandel: kramp op mijn borst en tegelijkertijd kramp in mijn kaken en implantaten. Ik ben rustig doorgegaan waar ik mee bezig was en naar huis gereden en na een kwartier was het weer weg.

    Herkent een van jullie deze verschijnselen en wat is jullie advies? Laat er ik erbij vertellen dat ik soms lange wandelingen van twee uur, waarbij ik me prima en fit voel.

    Alvast HARTelijk bedankt voor de feedback!

    Groet, Klaas

    #93227 Reageer
    Roland
    Gast

    Beste Klaas,

    welkom op het forum.
    Dit is zo’n vraag die toch regelmatig voorbij komt. Het komt er eigenlijk op neer wanneer je aan de bel moet trekken. Zelf vind ik dit punt nog steeds moeilijk te bepalen waardoor ik toch te vaak met bepaalde klachten ben door blijven lopen. Ik heb hier wel afspraken over gemaakt met mijn behandelaars.
    Mijn advies aan jou is om dit met jouw huisarts te bespreken. Het lijkt mij niet verkeerd om op het moment van zo’n plotselinge kramp op de borst en in de kaken een hartfilmpje te laten maken.
    Uit je verhaal begrijp ik dat je 2 jaar geleden voor het laatst bij de cardioloog bent geweest. Het kan natuurlijk altijd dat er dingen zijn veranderd. Wat bedoel je met een ‘vergrote hartklep’? Lekt er een hartklep of bedoel je misschien dat er een hartkamer of boezem vergroot is?

    Het is natuurlijk wel positief dat je je verder fit voelt.

    Groet,
    Annemarie

    #93236 Reageer
    KlaasVaak
    Gast

    Hoi Annemarie,

    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik wacht een volgende keer af en dan meld ik me toch maar weer even bij de huisarts! Nogmaals dank om te reageren!

    Groet,

    Klaas

    #93237 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Klaas,

    het is ook niet altijd duidelijk waar klachten vandaan komen. Zo kreeg ik de afgelopen week vanuit het niets, ik zat gewoon rustig aan tafel, flinke pijn op de borst. Dit heb ik vaker gehad. Toen het zakte begon de pijn hoog in de rug. Het zal denk ik een kwartiertje geduurd hebben. Ik heb geen idee waar het vandaan kwam, mijn vaten zijn schoon waardoor ik de kans klein acht dat het met mijn hart te maken heeft. Nu denk ik dat het misschien met mijn longen te maken heeft, daarmee is het helaas niet helemaal rustig.
    In het ziekenhuis is me vaak op het hart gedrukt dat je beter 9 keer ‘voor niets’ kunt komen dan 1 keer te laat.

    Ik kan je alleen maar adviseren om bepaalde signalen niet te negeren en met je arts te overleggen hoe te handelen in zo’n geval.

    Groet,
    Annemarie

    #93238 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hallo Klaas.
    Ik heb die symptomen nog steeds, kaakkramp , het begint bij de maag en gaat naarboven tot de kaak, ik heb 4 jaar geleden een hartinfarct gehad, waarbij 2 stents geplaatst zijn, binnen een week had ik die verkramping weer, stond nog onder controle bij de cardioloog , niets aan de hand, nu na bijna 4 jaar heb ik het nog steeds, maar bij de cardioloog niets te vinden, ook ik ben best fit en ook niet moe , ook pas een fietstest gedaan, prima, dus ik heb die verkramping nog steeds, maar weet nog steeds niet wat het is.
    Ik ben speciaal door mijn huisarts weer naar de cardioloog gestuurd om uit te sluiten dat het van mijn hart kwam, maar het komt dus niet van mijn hart, wat het dan wel is, niemand die het weet, maar ik blijf het angstig vinden.
    Groetjes Nesia.

    #93242 Reageer
    KlaasVaak
    Gast

    Dank je Annemarie!

    #93243 Reageer
    KlaasVaak
    Gast

    Dank voor je reactie, Nesia. Ik denk dat ik nog even afwacht wanneer het weer gebeurt en dat ik die verschijnselen goed opschrijf en daarmee naar de huisarts ga. Mijn gezondheid is alles.

    Groet!

    Klaas

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #93242 in Kwartier tot half uur borst- en kaakkramp…
Je informatie: