default-header

Krijgen hartpatiënten binnenkort varkenshart?

Home Forums Kunsthart Krijgen hartpatiënten binnenkort varkenshart?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #78558 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Duitse artsen plannen voor volgend jaar een transplantatie van een varkenshart in een aap. Die test geldt als voorbereiding voor de transplantatie van een varkenshart in een mensenlichaam. Op die manier wordt het gebrek aan menselijke donoren opgevangen. Dat meldde een ziekenhuis in München in juni. In de VS is in 2006 al een varkenshart in een baviaan gepland, studies met mensen staan voor 2010 op de agenda.

    Belang
    Jörg Hacker, voorzitter van het Robert Koch-Institut (RKI), verklaarde dat de vooruitgang van de voorbije jaren in de toekomst een belangrijke rol zal spelen om patiënten te helpen. Belangrijk onderdeel is dat er dan vermeden wordt dat er ziektes van dieren worden overgedragen op de mens.

    Diabetes
    Pierre Gianello van de Katholieke Universiteit Brussel verklaarde op het symposium dat hij erin geslaagd was om apen met diabetes zes maanden succesvol te behandelen door de transplantatie van insuline producerende varkenscellen. Het immuunsysteem van de apen is daarbij niet de kop in gedrukt. Een bedrijf uit Nieuw-Zeeland probeert al om insuline producerende varkenscellen bij mensen uit te testen.

    #81101 Reageer
    maxiem
    Deelnemer

    hoi zou graag willen weten hoe ik mijn verhaal op de site kan zetten en wil graag informatie over ritmestoornissen,kunt u me helpen?/gr. maxiem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #81101 in Krijgen hartpatiënten binnenkort varkenshart?
Je informatie: