default-header

kosten ambulance

Home Forums Algemeen kosten ambulance

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80262 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo
    Ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis te Woerden. Omdat daar niet wordt gedotterd etc ben ik met een taxi vanuit Woerden naar Nieuwegein gebracht. Daar ben ik gedotterd en na enkele uren met een ambulance terug gebracht naar Woerden.

    Vandaag krijg ik de rekening van de ambulance. Volgens mijn verzekeraar (CZ) valt de ambulancerit onder de basisverzekering en moet ik gewoon mijn eigen risico betalen.

    Dit is toch raar? Het ziekenhuis stuurt mij met een taxi naar Nieuwegein (deze kosten heb ik nooit gezien, zijn ook niet gedeclareerd bij CZ) en door medische noodzaak (hartstilstand) word ik met een ambulance terug naar Woerden gebracht. Juist deze rit moet ik betalen ?

    De rit van huis naar Woerden (112 rit) is ook niet bij mij in rekening gebracht.

    Iemand die hier ervaring mee heeft ?

    #90935 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    het is voor mij soms ook een raadsel
    ben ook bij cz en misschien kun je inloggen?(op mijn cz dan kun je al je zorg zorgverbruik/kosten etc lezen)
    ik geloof vanaf 2009.
    ben ook wel eens met taxi vervoerd van ene ziekenhuis naar andere ivm een ablatie(samenwerkingsverband tussen de ziekenhuizen)
    heb hier ook nooit een rekening van gezien
    heb ook wel afschriften gezien van ambulance ritjes
    tja das niet goedkoop en dan is het meteen kassa!
    ik ben begin van het jaar meestal mijn eigen risico ook kwijt, na aanschaf van steunkousen en inlegzooltjes, dus het maakt dan niet meer zoveel uit waar je voor betaald, of dat nu een ambulance is of eerst geneesmiddelen of zo
    je kunt wel in verschillende termijnen betalen als je wilt
    zo ben ik erg nieuwsgierig naar de kosten van mijn pm (afgelopen oktober) maar nog steeds niet ingediend door het ziekenhuis, vraag me af hoelang daar overheen kan gaan…

    #90937 Reageer
    Biebs
    Gast

    Brandy,

    De ervaring hier is dat het indienen van rekeningen door ziekenhuizen soms wel tot een jaar kan duren. Gelukkig zijn ze met hulp sneller 😉

    Biebs

    #90944 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo AdB
    Volgens mij zouw het best wel kunnen kloppen dat je dit moet betalen ,en het kan dus zijn dat de andere kosten later zijn gedeclarreerd.
    Maar als je serieus hartpatient bent is dit allemaal niet zo belangrijk ,want dan gaat toch heel je eigen risico op . Alleen nu wel in een keer heel snel .
    Op “Mijn CZ” kun je mooi alles zien wat de verzekering voor je heeft betaald.
    Je kunt daar inloggen met je DigiD.
    Ad

    #90946 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Tja. Ik weet dat het hard kan gaan met je eigen risico als je hartpatient bent. Feit is dat ik ‘pas’ in december weer serieuze kosten heb moeten maken. Dan is 300 euro ( het restant van mijn eigen risico) een boel geld.

    Waar het mij om gaat is dat ik wordt opgenomen in een ziekenhuis. Dat ziekenhuis stuurt de cardiologen en mij samen naar een andere locatie. Het vervoer is dan voor rekening van de patient. Dus hierbij een tip voor een ieder: ga nooit naar Woerden als je hartproblemen hebt. :laugh:

    #90947 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    ik snap je frustratie wel een beetje hoor, maar ik word liever doorgestuurd naar een ziekenhuis dat mij optimaal kan behandelen..
    je eigen risico in een keer op is veel geld…
    maar ik klaag niet meer sinds ik gekeken heb op “mijn zorgverbruik”…
    tjeemig dat is 10.000 euro’s keer 5……(afgelopen 5 jaar; waarvan waarschijnlijk nog veel niet gedeclareerd van 2013)

    #90948 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Je moet dan nu de kosten deels betalen voor het vervoer. Anders had je dezelfde kosten moeten betalen voor je dotteren. Maakt toch weinig uit lijkt me?
    Ook een 112 ritje kost al €700. Die gaan ook van je eigen risico af.
    Ik krijg dan wel weer een eenmalige toeslag van €100 per jaar ter compensatie als chronisch zieke (hartpatiënt).

    #90949 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Afgelopen jaar was dat nog ,die 100 euro compensatie ,maar volgens mij was dat de laatste keer .,want het is nu afgeschaft. Maar dat kreeg je altijd in november ,dacht ik.

    #90955 Reageer
    jpeeters
    Deelnemer

    ben twee keer naar nieuwegein geweest vanaf limburg heb nooit een rekening gezien

    #90965 Reageer
    Biebs
    Gast

    Ik vraag me af wat je belangrijker vindt… je leven of je eigen bijdrage? Dat het nog in december komt is zuur maar niets aan te veranderen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #90935 in kosten ambulance
Je informatie: