default-header

Kip met kerrie en fruit (mager , zoutarm en nauwelijks vet) met rijst

Home Forums Recepten en tips Kip met kerrie en fruit (mager , zoutarm en nauwelijks vet) met rijst

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78745 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hier een lekker en mager recept voor 4 personen
    520 gram kipfilet
    1 koffielepel olie
    citroensap van 1 citroen/of uit flesje
    3 eetlepels kerrie of massala kerrie(dat is surinaamse kerrie)
    blikje ananas stukjes ongeveer 500 ml
    4 appels
    1 ui
    6 tomaten in stukjes gesneden
    bouillonpoeder natriumarm of blokje bouillon liefst met minder zout
    3 blaadjes laurier

    Snij de kipfilet in stukjes, de ui in stukjes, de appels in blokjes ,de tomaten in blokjes.

    Fruit de ui in de olie, doe de stukjes kipfilet erdoor en bak ze tot ze bruin zijn of gaar genoeg( niet zolang allemaal). Doe de 3 eetlepels kerrie er bij even door roeren. Dan de ananas, de appels in blokjes erbij en wat sap van de ananasstukjes. laat dit eventjes pruttelen tot de appel iets zachter wordt.De laurierblaadjes en een lepel bouillonpoeder erbij en op het laatst de tomatenblokjes erbij en de citroensap. Alles nog even lekker laten pruttelen tot je de kip en het fruit vooral de appel gaar en zacht genoeg vind.

    Ik zelf heb er nog een lepeltje sambal manis door gedaan, dat geeft een beetje meer pit, je zou er ook nog wat banaan bij kunnen doen op het laatst en evt. wat maizena aanmaken als je het iets meer gebonden wil. Dat is naar eigen keuze. het is heerlijk bij de rijst die je evt. ook nog in bouillon kunt koken voor een wat andere smaak.

    Succes ermee en Eet Smakelijk!

    P.S. Het snijden van alles is wel wat werk even , maar als alles in de pan zit ben je met een kwartiertje of minder wel klaar.

    #82562 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    Hmmm… Lijkt me heerlijk, moet ik eens uitproberen…!:woohoo:

    Is altijd wel lekkker met een beetje fruit erbij he?!:silly:

    #82563 Reageer
    Marly
    Gast

    Het lijkt mij idd ook erg lekker 🙂

    Vooral omdat het met kip is haha. Ik ben zelf geen echte vleeseter, maar dan heb ik toch het liefste kip 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #82563 in Kip met kerrie en fruit (mager , zoutarm en nauwelijks vet) met rijst
Je informatie: