default-header

Kinderen krijgen!

Home Forums Hartkwaal en kinderen krijgen Kinderen krijgen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #78596 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb eigenlijk meer een vraag: Wie van de vrouwen onder ons heeft een hartafwijking en toch kinderen? En wie heeft dat niet en zou dat wel graag willen?

    #83187 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    Hallo Elisabeth,
    ik heb twee aangeboren afwijkingen en een 11 maanden oud zoontje. Ik zou wel graag een tweede willen, maar dat is helaas niet meer mogelijk. Is er iets specifieks dat je graag zou willen weten?

    Tatjanna

    #83196 Reageer
    Elisabeth8863
    Deelnemer

    Hallo,

    Er zijn niet echt specifieke dingen ofzo. Van de cardioloog heb ik te horen gekregen dat het niet kan. En ik ben er niet echt blij mee. En ik vroeg me af of meer vrouwen dit herkende.
    Als ik vragen mag: wat voor hartafwijking heb je en is het ernstig?

    Groeten, Elisabeth

    #83197 Reageer
    Tatjanna
    Deelnemer

    De ernstigste afwijking is aan de klep in de aorta, daarnaast werkt de klep in de longslagader ook niet goed. Vijf jaar geleden moest ik aan de aortaklep opnieuw geopereerd worden en kreeg ik het advies voor een mechanische klep. Maar ik wist dat met een varkensklep de kans groter was dat ik tijdelijk wel kinderen kon krijgen. Deze gaat echter minder lang mee, maar omdat ik zeker wist nog een keer geopereerd te moeten worden vond ik die keus snel gemaakt. Dus ik kreeg een varkensklep en kon een korte tijd zwanger worden zonder te veel risico. Wel is waar onder strenge, wekelijkse controle bij de cardioloog en gyneacoloog en prenatale afdeling. De bevalling zelf (keizersnee) is waar het mis is gegaan waardoor ik nu met spoed een mechanische klep in de aorta heb gekregen en opnieuw de boodschap heb gekregen dat kinderen nu niet meer mogelijk zijn.

    Bij mij was een kind alleen mogelijk toen ik een bioklep kreeg, Mijn eigen klep was altijd al te zwak.
    Groetjes
    Tatjanna

    #84231 Reageer
    Evelyn
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb van bij de geboorte een aortastenose, nu 6 jaar geleden ben ik geopereerd en heb nu een mechanische klep. Die is dit jaar vervangen door een endocarditis op de klep.
    Ik heb zelf zonder problemen 2 kinderen gekregen. Een ervan was toen ik de endocarditis had, ik was toen 24-weken ver. Alles is goed verlopen.

    Ik ben zelf afkomstig uit België, maar ik heb zelf al ondervonden dat veel af hangt van de cardioloog die je hebt. Als die al iets ouder is, kan het zijn dat die het inderdaad niet echt zien zitten.

    Het is wel zo dat er veel bij komt kijken als je bloedverdunners neemt. Vanaf het moment dat je zwanger bent, moet je overschakelen op onderhuidse spuiten, omdat de pilletjes voor de bloedverdunning voor afwijkingen kunnen zorgen.
    Maar vraag een 2de opinie.

    #81251 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Blommeke

    Volgens mij is je verhaal niet volledig over gekomen.

    ALs je iets wilt weten over mitralisklepinsuffientie…ik ben er bijna jaar geleden aan geopereerd.

    Groetjes
    Cesarina

    #88187 Reageer
    Kim83
    Deelnemer

    Ik heb een aangeboren hartafwijking, aortaklepstenose.
    Toch heb ik zonder problemen 3 kinderen gekregen.
    Ik heb er eigenlijk nooit iets over gehoord, heb alleen te horen gekregen dat topsport er niet in zit. Wel moet ik nadat ik bevallen ben altijd op controle, en worden m’n kinderen ook gecheckt.

    #88708 Reageer
    maranes11
    Deelnemer

    ik heb tvf en heb 2 kinderen waar van 1 ook tvf heeft maar een 3e word afgeraden op dit moment (lees mijn vraag vvoor uitleg)

    #88711 Reageer
    Nora19
    Gast

    Hallo,

    Ik lijdt aan chronisch hartfalen en heb op dit moment geen kinderen. In de toekomst wil ik wel graag kinderen. De cardioloog heeft mij nooit een zwangerschap afgeraden, maar ook ik heb er niet expliciet naar gevraagd. (Deze arts heeft mij meerdere malen zo diep gekrenkt waardoor een diepgaander gesprek met deze arts absoluut niet mogelijk is.)

    Ik ga er dus eigenlijk stiekem vanuit dat het geen kwaad kan, aangezien ik een vrouw ben in vruchtbare leeftijd en toch geen waarschuwing of iets dergelijks heb gehad.
    Toch zit ik ermee, omdat ik nog niet zo heel lang geleden in het ziekenhuis heb gelegen met ernstige hartfalen.

    Groetjes,

    Nora

    #88714 Reageer
    maranes11
    Deelnemer

    hallo nora in jou geval zou ik met een andere arts bespreken want zoals al aan gegeven willen wij wel een derde maar de cardioloog gaf bij mij kans op hartfalen aan maar of dat de reden is waarom we niet mogen is niet zeker ik moet nog teruggebeld worden

    s6

    #88715 Reageer
    Nora19
    Gast

    Ik zal zeker, als ik besluit dat ik een kind wil, contact opnemen met in eerste instantie mijn huisarts. Ik zal hem de situatie ook uitleggen. Ik begrijp dat mijn medicijnen wellicht aangepast moeten worden ( heb ik gelezen in de bijsluiter 😉 ), of dat ik in het ergste geval helemaal niet zwanger mag worden 🙁 .

    Maranes11, ik hoop op goed nieuws voor juliie.

    #88717 Reageer
    maranes11
    Deelnemer

    wij hebben altijd gezegd als ik geen kinderen kan of meer kan krijgen zijn er altijd wel andere kinderen die liefde nodig hebben ( adoptie of pleegzorg) zou het nu zo zijn dat nummer 3 niet meer kan gaan we over een aantal jaaren pleegzorg in adoptie si te duur voor ons

    #88719 Reageer
    maranes11
    Deelnemer

    er is groen licht we mogen inprincipe maar we wachten wel dat onze jongste bijna naar de basis kan zodat ik meer tijd voor de baby kan hebben

    #88726 Reageer
    Lot1978
    Deelnemer

    Wat een fijn bericht voor je!

    Helaas is kinderen krijgen voor mij geen optie. Wij onderzoeken nu alternatieven. Het mooiste zou zijn een draagmoeder. Ik vrees dat adoptie gezien mijn medische dossier ook al lastig wordt.
    Heeft iemand ervaringe met draagmoeders?

    #90542 Reageer
    Biebs
    Gast

    Hier juist een cardioloog die het juist stimuleert als ik nog een tweede wil. Wel geeft hij aan dat ik dan extra controles zou moeten hebben en aanpassing van de medicatie. Mijn cardioloog is een oudere man.

    Heb twee miskramen gehad en bij de zwangerschap van mijn zoontje waren er ook meer complicaties als standaard. Maar wel een gezond kindje!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
Reageer op: Reactie #88711 in Kinderen krijgen!
Je informatie: