default-header

Katheterablatie olvg

Home Forums Algemeen Katheterablatie olvg

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #84496 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hallo allemaal

    Mijn naam is Anya en ik ben hier nieuw.
    Ik ben 42 jaar, heb een aangeboren lekkende hartklep en ben op vier jarige leeftijd geopereerd aan een vsd in het toenmalige Wilhelmina Gastuis (1971)

    Heb jaren wisselend minder en veel last gehad maar de laatste jaren ging het redelijk goed, ik heb zelfs 2 kinderen gekregen! Sinds 6 weken heb ik een sinus ritme complictaie die waarschijnlijk afkomstig is van het oude litteken weefsel. Daardoor ben ik in 4 weken tijd drie keer met ritmestoornissen in het ziekenhuis opgenomen had daarbij een hartsslag van 250 slagen. Slik nu 200 mg saloceen en 100 mg tambocor.

    Mijn cardioloog wil nu een Katheterablatie in het olvg doen. Het is vanwege mijn andere afwijking wel wat meer risico als normaal op complicaties en ik ben er dan ook best wel huiverig voor.

    Mijn vraag is of er onder jullie leden zijn die ervaringen hebben met deze behandeling?

    Groetjes Anya

    #79040 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi Anya

    Ik lees je bericht maar bedoel je nu een hartcatheterisatie ?

    gr Math

    #84519 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hoi Math

    Bedankt voor je berichtje. Nee ik bedoel niet een hart Catherisatie, die heb ik wel meer gehad. Ik bedoel een Laser Catheter Ablatie. Dat is bijna hetzelfde, alleen hier branden ze met een laser om littekenweefsel te maken en daarmee de stroom van de ritmestoormis op te heffen. Maar omdat mijn klachten deze keer waarschijnlijk afkomen van mijn eerdere open hartoparatie en ik ook nog een lekkeende mitralis klep heb zitten er meer risico’s aan.

    Groetjes Anya

    #84689 Reageer
    coutinho
    Deelnemer

    ja een vriend van me moest het ook laten doen maar heeft afgezegd hij heeftwel hrstoornissen gr.

    #86242 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo,

    Wat een leuk verhaal, herken mezelf er helemaal in.
    Ben in ’72 geopereerd in het OLVG te Amsterdam, was toen 13 jaar.
    Heb ook twee gezonde kinderen. Ben geopereerd aan een ASD en heb twee lekkende kleppen.
    Kreeg twee jaar eleden mijn eerste klachten in de vorm van ritmestoringen en te langzame polsslag, waarvoor ik een pacemaker heb gekregen.
    Terwijl ik dit schrijf, genees ik van een catheter ablatie, uitgevoerd in het OLVG twee weken geleden! Reageerde niet goed op de medicatie dus een ablatie was voor mij de oplossing.
    Ook natuurlijk wegens verhoogd risico zo lang mogelijk uitgesteld, maar succesvol verricht!
    Ben benieuwd of je de behandeling inmiddels al hebt gehad!
    Groeten, Lil

    #86243 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hoi Lil

    Wat leuk een berichtje op mijn oproepje van een aantal maanden geleden.
    Jouw verhaal komt inderdaad erg overeen met mijn verhaal. Ik ben in 1971 geopereerd in het Wilhelmina gasthuis, ik was toen 4, zelfde operatie als jij.

    Ik heb de ablatie inmiddels gehad! Op 2 juni ben ik in het OLVG door Dhr Kan en dr Mcinthree ( of zoiets, in ieder gval met MC) geableerd onder algehele verdoving.
    Ze zijn samen bijna 8 uur bezig geweest maar daar heb ik dus zelf niets van gemerkt.

    Ik ben achteraf heel blij dat ik het heb laten doen, ik voelde mij meteen de volgende dag beter en kan op dit moment weer bijna net zoveel als voor de ritmestoornissen. Slik nog wel Metropolol 100 mg maar ben sinds vorige week gestopt met de bloedverdunners.
    Daar voor in de plaats heb ik wel ASCAL gekregen, ook een bloedverdunner maar daar hoef je niet voor te prikken. Ik moet dit mijn verdere leven slikken.
    Natuurlijk kan het weer terug komen maar daar ga ik niet vanuit, dat zien we dan wel weer.
    Doordat ik onder narcose ben geweest vond ik het een goede ervaring.
    Waarschijnlijk ben jij wel gewoon “bij” geweest, Hoe heb jij dat ervaren?

    Zijn jouw kinderen helemaal gezond? Mijn kinderen tot nu toe wel…helaas weet ik sinds een week dat mijn dochter van 17 veel hartkloppingen heeft, ze heeft nu een afspraak bij mijn eigen cardioloog. Ik hoop toch zo dat ik het niet heb doorgegeven!! Dat is dus wel even schrikken en spannend. Ze blijkt het al een half jaar te hebben maar heeft het niet verteld omdat bhet met mij zo slecht ging..dommie…

    Ik zag dat er nog twee berichtjes stonden, die heb ik helaas niet eerder gezien…

    Groetjes Anya

    #86244 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hee Anya,
    Das snel! Haha!

    Wat heerlijk dat jij je ablatie onder narcose hebt gehad. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Ik ben ook geholpen door dr. Khan en dr.de Ruyter, allebei elektro fysioloog. Mijn ablatie heeft 7 uurtjes geduurd. Ik vond het best wel eng en zeker niet pijnloos, vooral het ableren zelf deed, ondanks de pijnstilling behoorlijk zeer bij mij. Omdat ik geopereerd was aan een asd was het een probleem om in het linker atrium te komen. Ik had het geluk dat ik nog een restlek heb, waardoor ze zich toegang hebben kunnen verschaffen naar de andere kant. Ook de tachycardieën die ze opwekten vond ik erg naar. Je hartslag wordt flink opgejaagd, éénmaal werd ik daar zo beroerd van dat ik aan de bel heb getrokken, had het idee dat ik van m’n stok ging. Tijdens de behandeling hebben ze helaas ontdekt dat de draad van mijn pacemaker in mijn hart is gerold, ik heb dus een overschot aan draad in mijn boezem, welke tegen de klep aan kan gaan liggen. Dus als ik hersteld ben mag ik nog ff in de rivisie met deze draad, dus weer de boel open.Ook hebben ze terwijl ze me in de liezen wilden verdoven per ongeluk een slagader aangeprikt met als gevolg een atieel veneuze fistel, die ook nog even gerepareerd moet worden. Dus al met al ben ik er nog niet helemaal vanaf.
    Verder alle lof voor het team, wat een profs!
    Ik ben onlangs met mijn dochter bij mijn cardioloog geweest voor wat onderzoeken, ook zij had last van hartkloppingen. Omdat volgens de arts er toch een minimaal verhoogde kans op vererving is hebben ze een echo gemaakt bij mijn dochter. Alles gelukkig ok!
    Ik slik nu nog de hele riedel aan pillen, hoop inderdaad snel van de bloedberdunners af te komen ,maar ook van de rest van de medicatie. Ik slik Propafenon ( o.a) en heb daar veel last van.
    Verder heb ik na de ablatie veel last van vermoeidheid, ik had gehoopt hiervan helemaal verlost te zijn.
    Welke hartklep lekt er bij jou nog en in welke graad?
    Bij mij lekt de mitralisklep, graad 3, en de tricupidalisklep, graad 2.
    Hoop niet dat ik ooit aan de klep hoef geopereerd, daar kleven veel risico’s aan vanwege de oude tittekens, net als bij jou.
    Mijn ritmestoornissen kwamen uit het gebied waar ik in ’72 ben geopereed, had jij dat ook? En in het gebied van het asd.
    Loop je met je dochter in het OLVG? En jijzelf ook?
    Nou wat een vragen he?
    Tot horen, groetjes!
    Lil
    Ik vind het een super ziekenhuis, ben zeer tevreden.

    #86245 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hoi Lil

    wat een overeenkomsten zeg!
    Zou je mij misschien even privé kunnen mailen?
    asdtags@gmail.com

    Groetjes Anya

    #86249 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Ik heb me even geabonneerd op deze discussie.
    Ik heb bijna 2 weken geleden een pacemaker gekregen ivm hartritmestoornissen, heel hoog en daarna geen ritme.’
    Ik ben in 1969 geopereerd aan een asd en waarschijnlijk zijn de ritmestoornissen een gevolg van littekenweefsel.

    Maar dat moet, denk ik, nog uitgezocht gaan worden.
    Ik ga morgen naar de cardioloog, en hoop meer van hem te horen.

    #86250 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hoi

    Ik hoor dit de laatste tijd best veel dat hartpatienten die als kind rond die tijd geopereerd zijn aan een ASD last krijgen van ritmestoornissen door het littekenweefsel. Hoe oud was je toen je in 1969 werd geopereerd? Ik was zelf 4 toen in in 1971 onder het mes ging.

    Ik hoop dat de cardioloog een oplossing voor je hebt, misschien kun je hem/haar wijzen op een ablatie. Tot nu toe voor mij een perfecte oplossing.
    Succes en laat je weten hoe het is gegaan?

    Groetjes Anya

    #86251 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo Zonzoekster,
    Das nog heel vers, twee weken geleden een pacemaker. Hoe gaat het nu met je?
    Is het allemaal meegevallen?
    Ik heb sinds een jaar een pacemaker en het is inmiddels wel mn beste vriend geworden.
    Zonder dat apparaatje heb ik geen eigen sinusritme meer in rust.
    Ook t.g.v littekenweefsel in en om het hart, bijna 40 jaar na de operatie!
    Ben benieuwd wat voor een pacemaker je hebt, dit vraag ik omdat de meeste pacemakers alleen werken bij bradycardie, een te lage hartslag.
    Zelf ben ik in ’72 geopereerd.
    Veel succes en sterkte morgen!
    Groeten, Lil

    #86252 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hai Anya,
    Heb je mn privé mail ontvangen? Twijfel of ie wel is aangekomen?

    #86254 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Ik ben nu 48, in 1969 was ik bijna 7 toen ik geopereerd werd. Wel toevallig dat er zoveel mensen zijn die na zo’n 40 jaar problemen hebben gekregen.

    Hebben jullie je ook aangemeld bij http://www.8000vermisten.nl/ ?

    Hoe het nu met mij gaat? Eerlijk gezegd vind ik die pacemaker een naar ding. Ik vind dat die erg in de weg zit. Bij elke beweging die ik met mijn linkerarm naar rechts maak, voel ik hem, een heel groot hard ding/harde plek, zitten.

    Op zich heb ik geen moeite met een pacemaker, maar het feit dat ik hem zo voel, dat vind ik heel erg vervelend. Hebben jullie daar ook last van of is dat iets dat over gaat?

    Welke pacemaker? Ik heb een Medtronic A3DR01, het zegt me nog niets eerlijk gezegd. Ik weet dat er 2 standen op zouden zitten. Er is nu alleen de onderste grens bepaald (50 per minuut) de bovenste grens is (bij mijn weten) nog niet ingesteld.

    Ik heb nog heel veel vragen, oa wil ik morgen weten welke afwijking ik nou eigenlijk heb, maar vooral wat er aan te doen is.

    In Leeuwarden hadden ze het over een cardioversie (reset van het hart) of een ablatie.

    #86262 Reageer
    zonzoekster
    Deelnemer

    Ik ben dinsdag bij de cardioloog geweest.
    Mijn hartritme wordt helemaal onderdrukt door de medicijnen, en ik heb nu een pacemaker ECG, zo vertelde hij.

    Hij heeft de hoeveelheid medicijnen verminderd en wil me over een half jaar weer zien, tenzij er eerder veranderingen zijn.

    Ik heb gevraagd naar een ablatie. Dat doen ze niet in Arnhem, maar hij zou een brief naar Antonius zhs in Nieuwegein schrijven.
    Ik hoop dat een ablatie een oplossing voor mij is. Dan zou ik misschien zonder medicijnen kunnen, als alles zou lukken….. en dan zonder pacemaker 😉

    #86263 Reageer
    Mokumse
    Deelnemer

    Hoi zonzoekster

    Fijn dat je minder medicijnen krijgt. En pas over een half haar terug, dat is altijd een goed teken vind ik.
    Hopelijk voel je jezelf wat beter zonder de medicijnen.

    Ik heb zelf geen pace maker dus kan ik je niet vertellen of ik er ook last van heb.

    Ik heb mij niet geregistreed bij 8000 vermisten omdat ik al geregistreerd sta bij CONCOR die deze heeft opegzet. Mijn DNA is daarvoor ook al in hun database opgeslagen. Dr Mulder, een van de artsen die dit heeft opgericht was destijds mijn cardioloog in ht AMC in Amsterdam. Toen ze ermee begonnen heeft ze mij gevraagd of ik mee wilde doen en mij registreren. Dat heb ik gedaan, heb bloed afgestaan en vul nu eens in de zoveel tijd een vragenlijst in.

    Mocht je ooit toch voor een ablatie in aanmerking komen vraag dan of je naar het OLVG in Amsterdam mag. Wel wat verder rijden misschien maar de moeite waard, daar zitten de beste artsen op dit gebied.

    Groetjes Anya

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
Reageer op: Reactie #84496 in Katheterablatie olvg
Je informatie: