default-header

kan ik zomaar een extra beta blokker nemen ?

Home Forums Medicijnen kan ik zomaar een extra beta blokker nemen ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #78970 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik heb sinds een half uur een ongeloofelijke druk op mijn borst, ik gebruik nu ongeveer sinds een jaar beta blokkers namelijk bisoprololfumaraat 2,5 mg nu heb ik dus hele erge druk op mijn borst, is het erg gevaarlijk om een extra te nemen ? er is mij 1 per dag voor geschreven maar ik heb er om zes uur al 1 gehad en nu heb ik nog druk en een onregelmatige hartslag, ik heb die beta blokkers niet gekregen omdat ik iets ernstigs met mijn hart heb maar meer om het hart rustiger en ritmischer te laten kloppen

    #84005 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ik zou het niet doen, Geen eigen dokter spelen.
    Maar volgens mij, staat hier iets over vermeld in de bijsluiter,
    bij: vergeten in te nemen etc. Kijk maar even, en als je jezelf niet vertrouwt even de huisartsenpost bellen.

    maar misschien is het al weer over, het kan ook komen door het huidige weertype.
    Succes,

    Theo

    #84006 Reageer
    denise1984
    Deelnemer

    het gaat nu inderdaad al wat beter, heb trouwens wel eens vaker een halve extra genomen en daar voelde ik me eigenlijk alleen maar beter bij, bedankt voor je reactie ! groetjes denise

    #84007 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    gelukkig maar !
    ik ben blij voor je.
    even op een rustige plek gaan zitten bij te komen, wil ook vaak al helpen.

    groetjes,

    Theo

    #84008 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Denise,

    Een betablokker is geen pijnstiller, als je druk hebt op je borst is het beter om een paar kreeg een pufje te geven met nitrospray.

    Ga in ieder geval morgen even naar de dokter, die zal je denk ik gerust kunnen stellen.

    Lieve hartegroet,
    Rob

    #84010 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Denise

    Ja in feite is het niet goed om je niet aan de voor geschreven pillen te houden.

    Maar eerlijk gezegd doe ik dat ook weleens. Iedereen heeft een andere reactie op medicijnen. Maar je moet er natuurlijk wel heel voorzichtig mee zijn.

    Las laatst dat medicijnen eigenlijk nooit worden getest op vrouwen en dat ze daarom ook anders kunnen reageren.
    Gek eigenlijk……………en daar had ik nooit bij stil gestaan.
    Maar het is wel een gegeven waar men rekening mee moet houden.
    Helaas gebeurt dat nog niet!

    Soms is het ook een zoeken naar de juiste dosering en dat is voor de artsen lastig..
    Ga er toch maar eens over praten met je huisarts.

    Zelf kreeg ik na mijn openhart operatie medicijnen om de hartslag langzaam te houden.
    Sotalol is de naam.Dat was vlak na de operatie…Toen ik 2 maanden later nog die hoge dosis slikte ben ik vragen gaan stellen want mijn hartslag was veel te traag.

    En daar voel je je niet prettig bij..maar tegen de tijd dat ik weer zo n pli moest nemen voelde ik mij eigenlijk goed en ging de hartslag beter.

    Na de pil begon het weer traag te gaan…en ja dan ga je denken…hoe zit dat en zodoende ben ik vragen gaan stellen aan de cardioloog.

    En dat was ook zo..nu slik ik halve tablet en dat gaat veel beter.
    Zelfde ervaring met een ander medicijn, ook de laatste maand na de operatie.

    Vaak moet je ook meedenken met de artsen en alert blijven.
    ALs ik het zelf niet had gevraagd slikte ik die hoge dosis nog steeds..zo zie je maar weer.
    Maar het blijft beter om toch te overleggen met je huisarts..dat voelt toch beter, dus gauw doen he!
    hartegroetjes
    Cesarina

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #84010 in kan ik zomaar een extra beta blokker nemen ?
Je informatie: