default-header

kan iemand even antwoorden ik maak me zorgen

Home Forums Algemeen kan iemand even antwoorden ik maak me zorgen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79113 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik heb vaak de laatste tijd dat als ik rustig op de bank zit dat me buik keihard voelt en heel erg vol, en ik krijg dan vaak van die optaters hartkloppingen en het gevoel alsof ik niet goed kan doorademen en duizelingen die ik ( raar ) voel in mijn borst. weet iemand of eten en daarna hartkloppingen iets met elkaar te maken hebben ? moet ook heel vaak diep zuchten omdat ik gewoon te weinig zuurstof heb zo lijkt het teminste, soms pijn vlagen op de borst.

    #84876 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Beste Denise,
    ik herken je klachten niet, maar ik zou in jouw plaats toch even de huisarts bellen en je klachten, die je overigens heel duidelijk beschrijft, even aan hem (of haar) voorleggen.
    Sterkte!
    Hartelijke groeten, Ine

    #84877 Reageer
    denise1984
    Deelnemer

    ik ben ook heel snel buiten adem, als ik een stukje heb gelopen en ik ga weer zitten heb ik het gevoel de marathon te hebben gelopen, ook heb ik soms enorme maag pijn, is er echt niemand die dit herkent ? en zou het ernstig zijn ? ik heb beta blokkers tegen een te snel hartritme maar daar helpt dit niet tegen.

    #85087 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    misschien een wat late reactie maar ik sluit me aan bij de vorige schrijver; neem bij twijfel altijd contact op met je huisarts

    #85094 Reageer
    Lisa
    Gast

    denise1984 schrijft:
    [quote] weet iemand of eten en daarna hartkloppingen iets met elkaar te maken hebben ?[/quote]

    Ja, dat is een bekend verschijnsel bij veel mensen…… kan een voedsel-intolerantie zijn (reactie op/met histamine), of het voedsel geeft veel gasvorming, waardoor maag en buik harder worden en hoger zitten dan normaal (ze hinderen en drukken dan op je middenrif en hart).

    Als het vooral suikerrijk voedsel is, en het komt te snel in de darmen, kan de suikerspiegel snel stijgen en dan opeens na een korte tijd een stuk kelderen, en daar wordt men ook helemaal niet lekker door (hypoglykemie heb je dan even).

    Heb je al gelezen over het Roemheld syndroom?
    Misschien herken je iets?
    http://www.hartgenoten.nl/forum/hart-aandoening-ziekte-en-kwalen/ritmestoornissen/syndroom-van-roemheld#3999

    Verder is even naar de dokter gaan geen slecht idee , om te vragen wat hij/zij van je klachten denkt?

    Sterkte en succes,
    Lisa 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #85087 in kan iemand even antwoorden ik maak me zorgen
Je informatie: