default-header

Jonge vrouwen die een hartinfarct hebben doorgemaakt.

Home Forums Ik kom graag in contact met… Jonge vrouwen die een hartinfarct hebben doorgemaakt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80735 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik kom graag in contact met jonge vrouwen die een hartinfarct hebben gehad en hoe zij hiermee zijn omgegaan tijdens hun revalidatie   zowel lichamelijk als psychisch.

    Even in een notendop mijn verhaal:

    Ik ben een vrouw van 40 en heb eind november een licht hartinfarct gekregen.Gelukkig was ik er optijd bij en heeft er geen volledige afsluiting plaats gevonden. Door familiair belast te zijn en de daarnaast andere factoren zoals: hoge bloeddruk,stress,weinig bewegen,Bourgondisch leefstijl heeft dit ervoor gezorgd dat er een beschadiging heeft plaatsgevonden in een zijtak van de kransslagader. Hierdoor is er een bloedstolsel ontstaan. 2 weken in het ziekenhuis gelegen tot grote ergenis.Er heeft geen dotterbehandeling plaats gevonden en het stolsel is dmv een medische behandeling behandelt (ik zit nog steeds in een behandeling)

    Momenteel ben ik aan het revalideren en dat gaat opzich redelijk goed. Lichamelijk gaat het beter dan psychisch. Ik heb op allerlei manieren passende hulp gezocht wat bij mij past en waar ik behoefte aan heb.

    Helaas ben ik gisteren overvallen door een hevige paniekaanval. Mijn bloeddruk steeg en steeg maar en mijn hartslag was ook belachelijk hoog. In paniek heb ik 112 gebeld.Ambulance was geweest en een check gedaan. Niks aan de hand! Alles was goed. Gelukkig maar. 

    Helaas blijft er toch soms nog de angst dat het weer eens zal gebeuren.

    Ik vroeg mij dus af hoelang het herstel bij andere hartpatiënten heeft geduurd en of jullie voor mij misschien wat handvatten hebben?

    Warme groet,

    Frieda 

    #93800 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo Frieda,

    Ik heb op 5 januari ook een zuurstof tekort meegemaakt. Ik heb een vernauwing in de linkerhartspier en is te klein voor een stend. Ik heb hiervoor medicijnen gekregen en daar wordt ik ook niet blij van. Helaas ben ik twee weken geleden ook overvallen door een paniekaanval. Ik was alleen en op zondagochtend in de duinen. Gelukkig heb ik met mijn ontspanningsoefening de boel weer op orde gekregen maar de schrik zat er goed in. Ik heb gesprekken met een praktijkondersteuner van de huisarts want de inpact die het heeft wordt heel erg onderschat door de buitenwereld. Op gezette tijden je rust pakken en proberen te houden is de enige manier om verder te kunnen.

     

    #93802 Reageer
    Frieda40
    Deelnemer

    Hoi L. Doeksen,

    Jeetje zeg dat is geen prettige situatie,maar gelukkig ben je eruit gekomen.

    Ik heb het ook geprobeerd met ademhalingsoefeningen waarvoor ik in therapie ben,maar dat lukte op dat moment echt niet. Kreeg mezelf absoluut niet rustig.Nu heb ik gisteren weer een paniekaanval gehad en daarbij had ik wel het vertrouwen dat er fysiek echt niks aan de hand is en die gedachte voelde wel prettig,maar de paniek bleef. Ik heb het vermoeden dat er een blokkade in mijn lichaam zit en ik niet heb geaccepteerd dat ik ziek ben geworden. Zoveel woede en verdriet wat vast zit en soms behoorlijk geagiteerd.Voor nu weer een afspraak gemaakt bij de praktijkondersteuner van de huisarts om eens te bekijken hoe dit op te kunnen pakken aangezien ik niet wil dat de paniek invloed heeft op mijn leven.Ik vermijd geen plekken of whatever om te voorkomen dat ik een paniekaanval krijg.Voor nu maar veel rust houden met soms een oxazepam en veel bewegen.

    En wat je zegt de medicijnen zijn ook zeker geen pretje. Gelukkig zit ik in het proces van afbouwen en stoppen met bepaalde medicijnen en dat doet me goed. Vooral de bètablokker had ik veel last van.

    Het is in ieder geval niet niks allemaal,maar aan alles komt een eind! 🙂 

     

    #93804 Reageer
    Ilke07
    Deelnemer

    Beste,
    Ik heb jullie verhaal gelezen.
    Ook ik voel me bijna elke dag angstig,ik ben al ondertussen 4 keer naar eerste hulp geweest en gelukkig was het vals alarm…
    Ik zal mijn verhaal in het kort vertellen.
    Ik ben 37 jaar en heb op 21 december een grote hartinfarct en hartstilstand meegemaakt…40 min reanimatie en tijdens het dotteren ook 10 min reanimatie…
    2 weken in het ziekenhuis waarvan 6 dagen op intensive care..
    Heel veel dingen kan ik me niet herinneren omdat ik 5 dagen in slaap werd gehouden,ben blij dat ik het gered heb.
    Maar zoals jullie ook kunnen begrijpen ben ik enorm angstig en paniekaanvallen…
    Tot nu toe helpt de revalidatie niet echt,elke dag heb ik wel ergens pijn en ik kan geen onderscheid maken waardoor ik dus in paniek raak.

    #120034 Reageer
    Leontien
    Gast

    Hallo,
    Voor mij is het in oktober 2 jaar geleden dat ik een zware hartinfarct heb gehad.
    Ik heb daar een lekkende hartklep aan over gehouden.
    Ik ben 39 jaar en postbode van beroep.
    Om een eerlijk antwoord van mijn kant te geven kan het nogal moeilijk zijn om er bovenop te komen.
    Zeker omdat na de infarct meer lichamelijke problemen kwamen en alles eigenlijk mis is gegaan tot nu toe.
    Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een trauma over gehouden heb aan alles maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld

    #129082 Reageer
    Kirsten
    Gast

    Ik ben een vrouw van 44 en heb in februari een hartinfarct gehad, in april een bypass operatie gehad met 3 omleidingen . Ik zou ook graag in contact komen met andere vrouwen van mijn leeftijd die iets soortgelijks doormaken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93800 in Jonge vrouwen die een hartinfarct hebben doorgemaakt.
Je informatie: