default-header

is dit angina?

Home Forums Angina pectoris is dit angina?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79080 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    mijn vriend heeft al geruime tijd vage klachten. morgen gaat hij naar een cardioloog voor allerlei testen om te kijken of het angina is.

    maar ik maak mij erg veel zorgen, aangezien hij geen typische angina klachten heeft is het voor mij erg moeilijk om ergens van uit te gaan. moet ik er vanuit gaan dat het wel zo is of niet??

    goed..ik weet het niet meer. ik weet niet waar ik van uit moet gaan; dat hij geen angina pectoris heeft of wel.

    dit zijn de symptomen die hij heeft die op angina lijken:
    – druk op de borst bij inspanning ( trap oplopen, auto rijden, stukje wandelen enz)
    – als hij die druk krijgt gaat zijn hart als een gek te keer en gaat hij erg zweten.

    deze symptomen hebben er weer niks mee te maken:
    – hij kreeg het 6 weken geleden voor het eerst snachts. toen kreeg hij een hele erge aanval terwijl hij sliep. dit hoort niet bij angina want angina treed op bij inspanning. in het ziekenhuis hebben ze getest of hij een infarct hah gehad of dat het hart zuurstof tekort had maar dat was allebei niet het geval.
    – hij heeft de hele dag door constante druk onder zijn oksel, dit gaat gepaard met steken. zogauw hij zich inspant trekt dit door over zijn hele linkerborst. ( dan voelt het alsof er iets op zijn borst staat –> angina)
    – als hij zijn linkerarm helemaal omhoog doet doet dit hardstikke pijn.
    – ook erop drukken doet pijn, maar niet zo veel pijn als dat hij krijgt bij inspanning.
    – hoesten, niezen, gapen en hikken doet ook pijn.
    – als hij verkeerd heeft gelegen doet het ook pijn.
    – bij angina trekt het vanaf je hart door naar je arm/kaken/nek etc. maar bij hem trekt het vanaf zijn oksel naar zijn borstbeen. de pijn is bij zijn oksel erger dan op zijn borstbeen.

    pffft… ik weet het echt niet meer hoor. het ene moment zeg ik tegen mijzelf dat het niet angina kan zijn vanwege de symptomen die er niet op lijken, maar het andere moment ben ik weer overtuigd dat het het wel is vanwege de symptomen die er wel op lijken.

    ik ben liever voorbereid als dat ik totaal onverwachts te horen krijg dat het wel zo is..

    alvast bedankt lieve mensen, kus moon

    #85553 Reageer
    Jelline
    Deelnemer

    Hallo Moon,
    Zijn jullie al wat wijzer geworden wat het nu is /geweest is?
    en hoe is het nu met je man?
    Ik zit momenteel zelf ook in de onderzoeksfase of het wel/geen angina pectoris is en daarom zit ik
    ook allerlei berichtjes hier te lezen om wat wijzer te worden.
    groeten Jelline

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #85553 in is dit angina?
Je informatie: