default-header

Incisie onder de borst

Home Forums Algemeen Incisie onder de borst

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79488 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten.

    Ik wil hier graag nog even zeggen dat ik op 14 oktober 2010 een hartoperatie heb ondergaan. Maar voor dat ik geopereerd werd, heb ik in een gesprek met de chirurg aan gegeven dat ik graag op een manier geopereerd wou worden waardoor ik zelf de minste schade had.
    Er is toen besloten om de incisie onder de borst te maken. En ik ben hier heeeeeeel erg blij mee. Ik ben 28 jaar en wil nog niet met een litteken gezien worden als t verborgen kan blijven..
    Misschien dat ik door dit bericht meerdere mensen kan helpen die niet weten dat je niet altijd direct via het borstbeen geopereerd hoeft te worden (de klassieke manier) , maar dat je zelf veel inspraak hebt op de manier waarop.

    Mochten jullie meer willen weten, lees dan mijn hartverhalen, of mail me maar..

    Groetjes desiree

    #86508 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Desiree,

    Helaas…ik heb hier geen goede ervaring mee.
    Mijn eerste pacemaker kreeg ik op mijn 18e.
    De chirurg vond het ook een goed idee om een incisie vanaf het borstbeen tot in de oksel te maken zodat je niets zag.
    Idd,hij kreeg gelijk, zelfs wanneer ik in bikini liep zag je niets!

    Maar als ik toen wist wat ik nu weet was het niet gebeurd!!
    Heeft mij meer ellende (nu nog) dan voordeel opgeleverd.

    (Mijn operatie is wel 35 jaar geleden en de operatietechnieken zijn nu wel sterk verbeterd natuurlijk)

    groetjes,

    Anna Ellis

    #86509 Reageer
    Jolien
    Gast
    #86510 Reageer
    Jolien
    Deelnemer

    Hallo,

    Ook ik ben, evenals Desiree geopereerd middels een incisie onder borst. Deze operatie heeft plaatsgevonden op 27 december 2010. Ik ben daar zeer blij mee. Ik heb er helemaal geen last van en het ziet erg gewoon heel netjes uit. Niet iedereen hoeft te weten dat ik hartpatiënt ben en het feit dat het op deze manier kon is erg goed voor mijn zelfvertrouwen. Wat mij betreft alleen maar positieve ervaringen.

    Met groet,
    Jolien

    #86512 Reageer
    deesje19
    Deelnemer

    Hey jolien..

    Ja ik heb net als jou, hele positieve reacties… Ik moet 8 feb op controle, hahaha ff weer een echo en ecg maken.. Kiekn wat t wodt….

    groetties!!!!!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #86509 in Incisie onder de borst
Je informatie: