default-header

ik wil mij ook aan jullie voorstellen

Home Forums Even voorstellen ik wil mij ook aan jullie voorstellen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79360 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn naam is Berna ik ben 44 jr .

    Ik kreeg in maart 2006 een bypassoperatie met 4 omleidingen .
    daarna moest ik revalideren .
    Maar ook weer het vertrouwen in mijn lichaam terug krijgen .
    Heelaas kreeg ik toen in 2007 ook nog kanker …….operatie en chemo gehad .
    Ja daar word een mens niet vrolijk van .
    Ik sta natuurlijk wel onder controle maar regelatig denk ik help wat is dat nou weer.
    Dan ga ik hypervetileren ja en dat als hartpatient is dat ook niet handig ……
    Wie heeft er tips voor mij om mijn angst te overwinnen .
    Ondanks alles probeer ik zoveel mogelijk te genieten .
    Ik heb een lief hondje waar ik 3x daags mee wandel dat doet mij ook goed .
    Door alles ben ik heelaas afgekeurd en dan heb ik tijd genoeg om te piekeren herken je dat ??

    #86089 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Berna,

    Ik lees:
    “kanker-operatie-chemo” en over een hart-operatie, hartkloppingen en hyperventilatie; allemaal zo heftig dat ik denk: kunnen jou nog ergere zaken overkomen?
    Me dunkt je hebt genoeg gehad, en…(niet onbelangrijk) je hebt het allemaal overleefd.

    Denk daar eens aan, mocht je het weer overkomen;
    ze maken jou toch helemaal niks meer !

    Succes,
    Theo

    #86109 Reageer
    Patrice
    Gast

    Hallo Berna,

    Ja, als ik zo je verhaal lees kan ik me zo voorstellen dat je er helemaal overstuur van kunt raken en blijven, met alles wat je in zo’n korte tijd is overkomen.
    Wat je nu aan het doen bent is overleven.
    En dat duurt misschien nog wel even, maar wat je zegt, je hebt veel tijd, bent niet aan het werk. Drie keer per dag met de hond wandelen houdt de dokter uit de buurt moet je maar denken, maar het is ook handig als je op zoek gaat naar een hobby.

    Hoeft niet meteen in het groot, of heel duur. Ploeg allereerst de streekbladen door. Hierin staan alle oproepen van mensen die met kleine groepen, of buurtcentra die het wat groter aanpakken, leuke dingen ondernemen. Tekenen, hout bewerken, sieraden maken, bloemschikken, etc etc etc. Het hoeft echt niet veel te kosten en als je ergens voor gekozen hebt, mag je er, als je het helemaal niks vindt, gewoon weer mee ophouden. En je komt ook weer lekker onder de mensen. Wij zijn er niet voor gemaakt om wekenlang helemaal alleen bezig te zijn. En wie weet huist er in dat gekneusde lijf van je een echte van Gogh? Je weet het niet.

    Misschien is het een tip van niks, hij is ook gratis, maar het heeft mij erg geholpen. Ben vorig jaar na mijn 3e infarct begonnen met kralen branden en mens wat een plezier heb ik er van. In plaats van huilend onder mijn dekbed wachten tot het ‘rotgevoel’ (en de hyperventilatie) weer over was, stond ik fluitend in de schuur kralen te branden. Ik heb me toch een berg lelijke gemaakt, echt spuuglelijk en scheef, maar het leidde af en ik was in mijn hoofd eigenlijk een soort aan het mediteren, in plaats van tobben en daar zit een groot verschil in.

    Laat me weten of je wat leuks gevonden hebt. Hier in de buurt (woon op het platteland) is er een soort nordic walking uitgebarsten, het wemelt hier van de prikkende en stevig doorwandelende bejaarden ineens. Ziet er wel stikgezellig uit hoor. Kom ze regelmatig tegen als ik met de hond buiten ben. Die dames zijn vriendinnen en buren van elkaar en ze jagen er bij elkaar de kilo’s af en de spieren aan, volgens hun eigen zeggen. Ik ben al uitgenodigd, om van harte mee te prikken als ik daar zin in mocht krijgen. Moet daar nog even niet aan denken, ben aan het bijkomen van infarct nr 4 van 18 juli jl.

    Groetjes en heel veel succes toegewenst, Patrice.

    #86110 Reageer
    Patrice
    Gast

    .

    #86111 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo Patrice,

    Ja in derdaad ik heb tijd genoeg .
    Ik ben dan ookvrijwilligster bij Humanitas .
    En ik geef dus comuterles aan een mevr van 80 jr dat is erg leuk om te doen.
    Ook ga ik op woensdagavond met mijn zus Zwemmen .
    Morgen beginnen we weer de vakantie is voorbij .
    Ja en ik chat veel ook nog op het andere forum en daar hebben 2x per jaar een meeting van .
    Dat is ook best gezellig een lach en een traan gaan samen als je begrijpt wat ik bedoel.

    Wat betreft de uitslag van de cardioloog was niet tevreden .
    Daarom krijg ik 6 en 7 september weer onderzoeken .
    Rust en een inspanings hart onderzoek .
    Ook moet ik stoppen met de monocedocard ……..maar dan krijg ik weer pijn op de borts en juist daarom dit onderzoek.
    Hier krijg ik 21 september de uitslag van dus word vervolgd .

    Jij ook rustig aan herstellen van weer een infarct hevtig hoor .

    groetjes van Berna

    #86124 Reageer
    Adrem7
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb ook veel last van hyperventilatie.
    Heb 8 weken geleden een zwaar hartinfarct gehad en twee keer een hartstilstand.
    Daarbij ook een bijna dood ervaring.
    Sindsdien veel last van de bijwerkingen van de medicijnen en veel angst.
    Krijg nu binnenkort EMDR therapie voor de hyperventilatie.
    Dit is Eye movement desensitization and reprocessing. Een hele mond vol, weet niet hoe het werkt en of het werkt, maar over 2 weken gaan ze beginnen in het ziekenhuis.
    Volgens de psychologe moet dit goed en snel werken.
    Ik ben trouwens een vrouw van 54, en ik wens je heel veel sterkte.

    Gr. Adi

    #86136 Reageer
    christianne
    Deelnemer

    Hoi ik ben Christianne en las je verhaal over hyperventilatie en de komende terapie hiervoor EMDR het is onbeschrijveljik hoe goed dit werkt althans in mijn geval ik had een traumatiche ervaring opgelopen met t overlijden van mn zus(hartsilstand bij mij in auto) kwam hier niet vanaf beelden en beleving deden mij steeds helemaal uit mn hum halen de EMDR schrijf hem met grote letters is de ommekeer in mn leven meer rust en acceptatie over het gebeurde” raad dit echt iedereen aan “die worstelt met angsten of vevelend ervaringen die niet uit je hoofd verdwijnen doen en je zult zien dat je er rustiger van word veel sterkteen gr van mij

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #86089 in ik wil mij ook aan jullie voorstellen
Je informatie: