default-header

Ik ben 31 en ben hartpatiënt.

Home Forums De jongere hartpatiënt Ik ben 31 en ben hartpatiënt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80539 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal.

    Ik ben Mandy, een doodnormale meid van 31 uit Amsterdam. Ik heb een fulltime baan als tramconductrice en en als de meeste leeftijdsgenootjes hou ik naast mijn werk wel van een feestje of andere leuke dingen doen met vrienden.

    Vorige maand is mijn leven echter drastisch veranderd toen ik de diagnose hartfalen kreeg. Als ik de mensen in het ziekenhuis moet geloven betreft het zelfs een vrij ernstige vorm en moet mijn leven drastisch veranderen. In 1 klap loop ik in de ziektewet, ben ik gestopt met roken (of doe ik hier een poging toe), ben ik bijna compleet gestopt met frisdranken drinken (waar ik liters en liters van dronk, vooral omdat ik simpelweg altijd dorst heb), eet ik bijna geen zout meer, slik ik de zwaarste medicijnen maar moet ik de “leuke” pilletjes in ene laten staan en kan ik amper iets ondernemen zonder helemaal gesloopt in bed te belanden. En dan willen ze nog dat ik af ga vallen ook!

    Ik ben met heel veel vragen blijven zitten toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis. Ik hoop dat de meeste in de komende weken nog beantwoord gaan worden tijdens bezoekjes aan de cardioloog, de hartfaalpoli en de bedrijfsarts, maar waar ik vooral naar op zoek ben is lotgenoten van mijn leeftijd en hoe jullie hiermee omgaan. Ik begin me langzaam te beseffen dat mijn leven nooit met het zelfde kan, zal of mag worden, maar hoe mijn leven er dan wel uit komt te zien heb ik werkelijk nog geen flauw idee van, misschien dat jullie me hiermee een beetje kunnen helpen.

    #92927 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Mandy,

    Welkom op het forum.
    Je leven zal flink op zijn kop staan nu je de diagnose hartfalen hebt gekregen. Is bekend wat de oorzaak is? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Vragen kun je hier natuurlijk altijd stellen.

    Heel veel sterkte!

    Groet,
    Annemarie

    P.s ik heb je een privéberichtje gestuurd

    #92928 Reageer
    Mandy1983
    Gast

    De oorzaak wordt nog onderzocht. Mijn moeder het op 45 jarige leeftijd exact dezelfde diagnose gekregen, waardoor erfelijkheid hoog op het lijstje staat, maar omdat ik nog zo jong ben laten ze het er niet bij zitten een blijven ze zoeken. Morgen zelfs een afspraak bij de KNO arts omdat volgens mijn long arts zelfs slaapapneu de boosdoener kan zijn!

    Het is vooralsnog vooral afwachten en proberen mee aan te passen aan de nieuwe omstandigheden.

    #92929 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ik ben in februari geopereerd dmv een open hart operatie. Ik heb ook dat ik bijna niks doe en dan inderdaad kapot daarvan op bed moet bijkomen. Maar bij mij is het ‘probleem’ nu als het goed is verholpen. Alleen het herstel duurt lang. En het is moeilijk om met het onbegrip van de mensen van buitenaf om te gaan. Ze zien niks aan je. En de moeheid die jij nu voelt kun je als je gezond bent je niks bij voorstellen.
    Ik ben nu 33 jaar.
    Probeer alle vragen die je hebt op te schrijven voor de cardioloog. En ik heb met een psycholoog kunnen praten van het ziekenhuis. Lijkt me enorm moeilijk wat je nu meemaakt. Heel veel sterkte in elk geval.

    #93534 Reageer
    12john12
    Deelnemer

    hallo

    ik ben john ben 36 jaar en heb september 2015 een hartinfarct en nu voor het eerst zie ik hier wat mensen die ook heel jong zijn en lijkt me heel fijn om mee te praten wat zij ook ervaren enz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #93534 in Ik ben 31 en ben hartpatiënt.
Je informatie: