default-header

ICD plaatsen?

Home Forums ICD ICD plaatsen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #81071 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Hans,

    Hopelijk vinden ze de oorzaak :confused: .

    Ben je in 1 keer met een dosis van 125 mcg euthyrox gestart? Zo ja, Dat is erg veel om mee te beginnen (kan het hart erg belasten zo) en kan ook nare klachten geven.
    Schildklierhormonen altijd langzaam opbouwen, en langzaam afbouwen.

    Succes met de komende onderzoeken en beterschap.
    Lisa 🙂

    #81077 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Hans,

    Hopelijk vinden ze de oorzaak :confused: .

    Ben je in 1 keer met een dosis van 125 mcg euthyrox gestart? Zo ja, Dat is erg veel om mee te beginnen (kan het hart erg belasten zo) en kan ook nare klachten geven.
    Schildklierhormonen altijd langzaam opbouwen, en langzaam afbouwen.

    Succes met de komende onderzoeken en beterschap.
    Lisa 🙂

    #81083 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Hans,

    Hopelijk vinden ze de oorzaak :confused: .

    Ben je in 1 keer met een dosis van 125 mcg euthyrox gestart? Zo ja, Dat is erg veel om mee te beginnen (kan het hart erg belasten zo) en kan ook nare klachten geven.
    Schildklierhormonen altijd langzaam opbouwen, en langzaam afbouwen.

    Succes met de komende onderzoeken en beterschap.
    Lisa 🙂

    #81072 Reageer
    zonica
    Deelnemer

    nou hans iki weet wat het is niks lunnen doen meer mijn hart werkt nog voor 20% ik kan enmag nu niks meer doen baal hier erg van ik was 29 toen ik het aan me hart kreeg zat met 2 kinderen 1 van zes die heb me leven gered en 1 van toen bijna 4 nu zijn ze groot ik heb wel een schuld gevoel naar hun toe ik denk steed ik heb hun jeugd af gepakt en dan bedoelik met rede ik kon niet veel onder nemen met hun toe groetjes zonica

    #81078 Reageer
    zonica
    Deelnemer

    nou hans iki weet wat het is niks lunnen doen meer mijn hart werkt nog voor 20% ik kan enmag nu niks meer doen baal hier erg van ik was 29 toen ik het aan me hart kreeg zat met 2 kinderen 1 van zes die heb me leven gered en 1 van toen bijna 4 nu zijn ze groot ik heb wel een schuld gevoel naar hun toe ik denk steed ik heb hun jeugd af gepakt en dan bedoelik met rede ik kon niet veel onder nemen met hun toe groetjes zonica

    #81084 Reageer
    zonica
    Deelnemer

    nou hans iki weet wat het is niks lunnen doen meer mijn hart werkt nog voor 20% ik kan enmag nu niks meer doen baal hier erg van ik was 29 toen ik het aan me hart kreeg zat met 2 kinderen 1 van zes die heb me leven gered en 1 van toen bijna 4 nu zijn ze groot ik heb wel een schuld gevoel naar hun toe ik denk steed ik heb hun jeugd af gepakt en dan bedoelik met rede ik kon niet veel onder nemen met hun toe groetjes zonica

    #81073 Reageer
    duivenmelker
    Deelnemer

    Hans ik hoop voor je dat ze er snel achter komen ik wens je veel sterkte toe.

    #81079 Reageer
    duivenmelker
    Deelnemer

    Hans ik hoop voor je dat ze er snel achter komen ik wens je veel sterkte toe.

    #81085 Reageer
    duivenmelker
    Deelnemer

    Hans ik hoop voor je dat ze er snel achter komen ik wens je veel sterkte toe.

    #81074 Reageer
    Auktje
    Gast

    Dag Hans,

    Das weer een heel verhaal. Ik hoop voor je dat duidelijk wordt wat er nu aan de hand is en er daarvoor een remedie is.

    Hou moed,

    Auktje

    #81080 Reageer
    Auktje
    Gast

    Dag Hans,

    Das weer een heel verhaal. Ik hoop voor je dat duidelijk wordt wat er nu aan de hand is en er daarvoor een remedie is.

    Hou moed,

    Auktje

    #81086 Reageer
    Auktje
    Gast

    Dag Hans,

    Das weer een heel verhaal. Ik hoop voor je dat duidelijk wordt wat er nu aan de hand is en er daarvoor een remedie is.

    Hou moed,

    Auktje

    #78554 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste,
    Vijf jaar geleden hebben ze bij mij een hartopblokking geconstateerd na een voetbalpartij waar ik onwel werd. Mijn cardioloog gaf me direct 5 verschillende pillen en ik moest naar het ziekenhuis. Daar werd er inderdaad vastgesteld dat mijn linker kamer was nu 1 littekenweefsel. Er werd direct voorgesteld om een defibrillator te plaatsen maar na grondig onderzoek stelde we vast dat dan het gedaan was met werken want ik werk in de chemische branche. Na lang discussiëren kwamen tot de conclusie dat we het nog gingen bekijken. Nu na al die jaren wilt mijn cardioloog dit nog steeds plaatsen met als gevolg dat ik dan werkloos ben. Het rare is dat ik nooit iets heb gevoeld noch tot vandaag met de fiets kan gaan werken en kilometers gaan wandelen. Mijn hobby’s uitoefenen gaat ook nog dus waarom zou ik dit dan toch laten plaatsen? ik hoop dat jullie hier enige raad kunnen over geven ? Je mag altijd eerlijk zijn we hebben al heel veel in het verleden moeten horen dus …. Feel free.
    Groeten savage :unsure: :unsure: :unsure:

    #93320 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Savage,

    er zijn meerdere criteria nodig om voor een ICD in aanmerking te komen. Gevaarlijke ritmestoornissen of een slechte pompfunctie kunnen reden zijn voor implantatie. Wat is bij jou de reden? Je schrijft dat jouw baan in de chemische branche niet meer mogelijk is met een ICD. Werk je met zware machines (magnetisch veld)? Het feit dat je je goed voelt en zo te lezen een goede conditie hebt, zorgt wel voor vragen. Alsof het niet over jouw lichaam gaat. Misschien een idee om een 2nd opinion aan te vragen?

    Groet,
    Annemarie

    #93461 Reageer
    Czar
    Gast

    Ik heb net zelf een ICD (de hechtingen zitten er nog in) en mij werd het ook even opgedrongen. Toen heb ik wel heel duidelijk gemaakt dat de uiteindelijke beslissing bij mij lag. Ik ben heel erg blij met mijn ICD, maar als ik na 5 jaar nergens last van zou hebben, dan zou ik er niet aan beginnen en vertrouwen op de AED’s die op veel plaatsen beschikbaar zijn.
    Ik moest, nog bijkomend in het ziekenhuis, binnen 2 dagen beslissen en echt smeken om informatie. Laat eens zo’n ICD zien, desnoods een demo of een defecte. Waarom? werd er dan gevraagd. Omdat als ik in mijn auto een onderdeel laat inbouwen ik dat ook vantevoren kan zien en nu ik iets in mijn hart laat inbouwen wil ik dat ook eerst zien en in mijn handen hebben. En geef me informatie, want ik heb hier geen internet en lig vast aan een hart-monitor. Na doorzeuren heb ik het allemaal wel gekregen en werd me duidelijk dat ik er zeker wel eentje nodig had (hart-ritme stoornissen en een verminderde pomp-functie). Een week uit het ziekenhuis voelde ik me naar worden en kreeg netjes een shock toegediend. Weet ik meteen hoe dat voelt, binnen een minuut voelde ik me weer helemaal opgeknapt.

    Feitelijk zou je iedereen wel een ICD kunnen geven, het is altijd veiliger om een persoonlijke Defibrillator te hebben die je hartritme continue in de gaten houdt en ingrijpt indien nodig. Mijn hart was ook van de ene op de andere dag op hol geslagen (170 bpm in rust) en chemische shock-therapie hielp helemaal niet, elektro-shock dus wel. De trigger is bij mij waarschijnlijk een lichte long-ontsteking geweest, al weet je dat nooit zeker.
    Maar ja, er zijn zo veel zaken veiliger, Alleen bij een flink verhoogd risico zijn extra maatregelen noodzakelijk zou ik denken en ik vraag me af of je na 5 jaar nog wel van een verhoogd risico mag spreken. Je zou de cardioloog kunnen vragen waarom hij het zo noodzakelijk vindt na 5 jaar. Welke onderzoeken zijn er onlangs nog allemaal gebeurd waarop hij die mening baseert?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #81079 in ICD plaatsen?
Je informatie: