default-header

Hoi

Home Forums Ritmestoornissen Hoi

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79161 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,
    Ik ben Inge!! (31)
    Weet niet of ik het bij het goede onderwerp neer zet maar ik hoop van wel..
    Ben sinds een tijdje bekend met ritmestoornis, heb een (hoop dat ik het goed typ) av-nodale re entry tachycardie. Dit kwam uit de onderzoeken in het zkh.
    Het is echt heel vervelend.
    De cardioloog wilde gelijk al katheriseren, maar dit durf ik (iig nu) nog niet aan.
    Ondanks dat ik dus echt heel erg veel last heb!!
    Maar ik ben bang voor de operatie zelf, voor het risico en tja..stel dat het niet werkt? Want dit heb ik dus op het internet al heel vaak gelezen.(en helaas zelf ook meegemaakt bij een andere operatie) Vandaar dat ik dr huiverig voor ben en niet meer zo snel overstag ga!
    Me uiteindelijk toch hier aangemeld, om naar jullie ervaringen te vragen en voor steun.
    Groetjes Inge

    #85169 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Inge,
    Ik kan me je angsten heel goed voorstellen.
    Ineens komt er van alles op je af en denk je: “ho wacht ff”

    Wat altijd werkt is: stap-voor-stap verder gaan. (want je wilt toch beter worden?)
    Een katherisatie durf je toch wel aan? Dit is geen operatie, tegenwoordig meestal poliklinisch en zo gepiept. Dat geeft jouw cardioloog een hoop meer inzicht, en jij bent weer een stap verder.

    Want ik lees dat je best nieuwsgierig bent, over hoe nu verder.
    Even een paar nachtjes goed slapen en over die drempel heen stappen.

    Ik wens je veel succes.
    Theo

    #85171 Reageer

    Ik kan me voorstellen dat als een eerdere operatie mislukt is je bij een volgende operatie wat huiverig bent. Maar wat is er de vorige keer mis gegaan, kan dat nu ook weer of was het specifiek iets voor die operatie.
    En inderdaad zoals Wandeltheo zegt, doe het stap voor stap, een katheterisatie valt volgens de meeste mensen reuze mee, je bent bij kennis en kunt onder de ingreep vragen stellen aan de arts over wat er precies gebeurt, zeker als je van tevoren aangeeft dat je bang bent en graag op de hoogte wil zijn wat er allemaal gaat gebeuren.
    De katheterisatie is eigenlijk een onderzoek, aan de hand van die uitslag wordt een verder plan opgesteld.
    Succes en sterkte!

    #85179 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Inge,
    Zo’n katherisatie is best te doen..heb er zelf al een stuk of 3 gehad…en ze gaan toch eerst kijken of het uberhaupt mogelijk is..zo zien ze ook beter hoe alles reageert bij je…

    Je kan het niet vergelijken met een operatie…je bent gewoon erbij..en ziet wat ze doen..op het scherm…af en toe een keer je adem inhouden en dergelijke…
    en als alles goed gaat mag je sávonds weer naar huis..

    #85180 Reageer
    Moppie
    Deelnemer

    Hoi!
    Bedankt voor jullie reacties..
    Ik heb vandaag weer een aantal uren in het zkh gelegen..me hart was weer flink op hol..en voelde me zoooo beroerd.
    Heb het gehad!
    En de cardiologen hebben overlegd en de katherisatie zal toch echt moeten..
    En ik heb inmiddels gelezen dat er wel de mogelijkheid is voor onder narcose en dat wil ik dus ook..
    Ik zie in..het moet gewoon gebeuren..want dit is geen doen meer.
    Dus morgenvroeg de afspraak met mijn cardioloog vervroegen en kijken in welk zkh ik geholpen kan worden onder narcose.
    Maar ik zie er huizenhoog tegenop..

    Ik heb afgelopen okt een buikhernia operatie gehad en helaas..dies niet gelukt..
    Ik heb weer net zo veel last, en de operatie viel ook erg tegen,heel veel napijn..en daarom zo huiverig voor alles..want alles was voor niks..en ik wil niet steeds weer opnieuw al die shit.

    Groetjes Inge

    #85181 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ik kan het mij wel voorstellen..maar in principe is een buikoperatie vele malen erger dan wat je nu krijgt…
    en vooral als je al dat leed voor niets heb gehad…

    Ik wist niet dat een katherisatie ook met narcose kon??..
    ben zelf iemand die liever niet onder narcose gaat..maar goed..de een vind dat toch een rustiger idee..en dat moet je dan ook doen als dat mogelijk is..

    Ben benieuwd waar je terecht kan…!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #85179 in Hoi
Je informatie: