default-header

hoge bloeddruk

Home Forums Bloeddruk hoge bloeddruk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79903 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    heeft iemand ervaring met natuurlijke middelen ( maretak, meidoorn enz.) tegen hoge bloeddruk in plaats van de reguliere middelen? Of moet je daarvoor naar een arts voor natuurlijke geneeswijzen?

    #88729 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik gebruik magnesium en chiazaden..maar mag mijn reguliere medicatie nog niet stoppen.
    zoals plaspil en micardis..

    #88731 Reageer
    Lisa
    Gast

    rienrood schrijft:
    [quote]heeft iemand ervaring met natuurlijke middelen ( maretak, meidoorn enz.) tegen hoge bloeddruk in plaats van de reguliere middelen? Of moet je daarvoor naar een arts voor natuurlijke geneeswijzen?[/quote]

    Je kunt altijd naar een natuurarts (orthomoleculair werkend arts) voor begeleiding en labonderzoeken, en je kunt ook zelf eerst je licht opsteken. Veel informatie over natuurlijke middelen en manieren om je bloeddruk te verlagen zijn wel in het Engels (weet niet of dat een probleem is?).

    Is de bloeddruk sterk verhoogd, of matig verhoogd?…. en is er een oorzaak gevonden voor de verhoogde bloeddruk of niet (bijv een nierprobleem)?
    Vaak wordt geen oorzaak gevonden in het reguliere medische circuit.
    Dan kan het goed zijn dat er gebreken zijn aan bepaalde nutrienten (magnesium, kalium, vitamine C , taurine etc). Dagelijks groentensap drinken (uit de natuurwinkel of zelf persen) kan al helpen de bloeddruk omlaag te brengen.

    Meidoorn kan ook helpen (is een natuurlijke betablokker en ace remmer), maar wat voor de een werkt hoeft niet ook voor de ander te werken…. het is vaak even zoeken en uitproberen. Er zijn veel middelen die kunnen helpen.

    Mocht je nu (al wel) medicijnen tegen hoge bloeddruk nemen, dan nooit opeens daarmee stoppen (ivm rebound effecten altijd langzaam afbouwen).

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #89144 Reageer
    tessa
    Gast

    hallo,

    Ik gebruik al jaren elke dag kaneel ter voorkoming van hoge bloeddruk. Dit helpt echt. Gewoon een snufje door de koffie of thee, door de vla, etc. Mijn bloeddruk is flink gedaald.
    Verder gebruik ik ook al jaren meidoornthee met honing. Ik ben hiermee begonnen vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Deze thee heeft een versterkend effect.
    Na een week of twee verdwenen de klachten grotendeels. Tot nu toe hoef ik geen medicijnen in te nemen. Ik heb een aortastenose.
    Een paar maanden geleden heb ik een kennis geadviseerd kaneel te nemen vanwege zijn hoge bloeddruk. Onlangs is hij bij de dokter geweest en daar bleek dat hij voor het eerst sinds jaren weer een normale bloeddruk had.

    groet,

    tessa

    #89146 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Tessa,

    Heb al jaren hoge bloeddruk, met wisselend resultaat slik ik medicijnen.
    Ook openhart operatie gehad paar jaar geleden.
    Maar kaneel? Hoeveel kaneel gebruik je dan per dag?

    Toevallig hou ik niet van kaneel, maar ja, het is het proberen waard.
    Zonder medicijnen is onmogelijk bij mij.

    Groetjes
    Cesarina

    #89150 Reageer
    tessa
    Gast

    Dag Cesarina,

    De hoeveelheid kaneel wisselt per dag. Ik denk dat ik gemiddeld ongeveer twee a drie theelepels kaneel gebruik. ’s Winters meer want dan drink ik meer (ver)warm(ende) dranken want ik ben een ontzettende koukleum. Ik gebruik naast kaneel in de winter ook gemberpoeder (= verwarmend, ontstekingsremmend en helpt ook nog eens hoge bloeddruk te voorkomen).

    Je kunt op je computer zoeken naar preventievegezondheidszorg.com. Daar staan veel toepassingen beschreven.

    Misschien heb je hier iets aan.

    hartelijke groet,

    tessa

    #91122 Reageer
    robbie45
    Deelnemer

    Ik gebruik zelf dit product: http://veca-capvanherbsofherba.nl/ Werkt bij mij heel aardig. Voeding is ook heel belangrijk, maar of het iets gaat doen is afhankelijk van wat de hoge bloeddruk veroorzaakt.

    #128782 Reageer
    Marcel
    Gast

    Hallo Tessa.
    Je moet dan wel de echte Ceylon kaneel gebruiken, niet die goedkopen in de supermarkten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #89146 in hoge bloeddruk
Je informatie: