default-header

Hoge bloeddruk/ blauwe lippen etc

Home Forums Bloeddruk Hoge bloeddruk/ blauwe lippen etc

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80014 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo iedereen!

    Graag meld ik mij aan bij dit forum. Door ervaringen in het verleden en actuele thema’s wil ik mij toch verdiepen in de problematiek van het hart. In de familie zit een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol. Hier zijn helaas al wat slachtoffers door gevallen zoals mijn vader op 51 jarige leeftijd.

    Nu zit ik ook met een aantal vragen. Mijn bloeddruk is hoog. Veel te hoog. Mijn onderdruk zit gemiddeld rond de 116 en bovendruk ergens boven de 150. Ik ben 35 jaar en heb een laag cholesterol.

    Maar het gekke is dat bij twee keer meten van de tientallen keren, de bloeddruk goed was. Dus mijn vraag is, kan dat? Als je een structureel te hoge bloeddruk hebt dat je dan soms wel een goede bloeddruk hebt? Of is er dan sprake van een witte boorden bloedruk?

    Ik moet er wat mee doen. Dat weet ik. Maar ik weet niet hoe serieus ik het moet nemen. Er is namelijk een aantal jaren geleden een echo gemaakt en hier waren geen gekke dingen te zien.

    Maar de laatste tijd heb ik soms blauwe lippen en een wat draaierig gevoel. Ook slaat mijn hart soms wat op hol en slaat hij over. Heel irritant. Ook heb ik sinds een aantal maanden pijn in mijn rug met uitstraling naar mijn arm en ribben.

    Ik ren liever niet weer naar de dokter om vervolgens te horen dat “als ik dat wil dat dan maar even gedaan moet worden”. Ik wil geen hypochonder worden. Ik hoor maar vaak genoeg dat mensen die ermee te maken hebben gehad dezelfde klachten krijgen. En ik wil geen paniek veroorzaken.

    Dus… te gek dat dit forum er is! Iemand die mij tips kan geven?

    Bedankt!!!!!

    #89291 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Lony,

    Welkom op dit forum. Een structurele hoge bloeddruk, een onderdruk van 116 is écht veel te hoog, is een zware belasting voor de bloedvaten/hart. Een laag cholesterol wil niks zeggen, die ervaring heb ik met een broer van mij. Gezien het feit dat er bij jou sprake zou kunnen zijn van een erfelijke factor lijkt het mij meer dan raadzaam op korte termijn een afspraak met je huisarts te maken. Een bloeddrukmeting over een langere periode kan meer duidelijkheid geven. De klachten die je verder vermeld lijken mij meer dan genoeg reden om stappen te ondernemen. Het lijkt me sterk als een arts jou als hypochonder zou zien.

    Ja Lony, doe er iets mee!! Je zorgen zijn duidelijk en dat geeft ook een psychische belasting.

    Heel veel sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89292 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Lony , welkom op dit forum
    Ik heb ook altijd veel te hoge bloeddruk gehad, ook een erfelijkheidskwestie, mijn vader verloren aan een hartstilstand,55 jaar, 2 broers met hartinfarcten, ik had al medicijnen voor de bloeddruk, maar ja hoor vorig jaar maart was ik degene met een infarct.
    Dus ik raad je aan om toch naar je huisarts te gaan, voordat het fout gaat, hij moet maar denken wat hij denken wil, maar het gaat om jou, jij bent nog jong en heb misschien nog een prachtig leven voor je, laat je niet afschepen, heel veel sterkte, ik hoor het graag van je.
    Lieve groet Nesia.

    #89300 Reageer
    Lony
    Deelnemer

    Hallo Annemarie en Nesia,

    Heel erg bedankt! Soms heb je even een kleine aanmoediging nodig. En dank hiervoor. Ik ga er direct mee aan de gang. Dit kan inderdaad niet langer zo. Ik laat nog wel even een berichtje achter als ik info heb. En tot die tijd lees ik graag met jullie berichten mee.

    Groetjes!!!

    #89301 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Lony,

    af en toe hebben we toch allemaal een duwtje nodig. Misschien is het een idee om een briefje te maken waarop je duidelijk je klachten omschrijft zoals je hier op het forum hebt gedaan. Schrijf ook eventuele vragen op. Ik verwacht dat je huisarts je wel zal doorsturen naar een cardioloog.

    Heel veel sterkte en ik hoop gauw van je te horen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89302 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Lony,
    Fijn dat je er wat aan hebt, dit is echt een forum waar je veel aan kunt hebben, en wij helpen graag. Sterkte
    Tot mails , lieve hartegroet Nesia.

    #89337 Reageer
    Lony
    Deelnemer

    Conclusie dokter. Bij een bloeddruk van boven de 180 terug komen. Schijnt normaal te zijn voor mijn leeftijd dat je dan pas aan de bel hoeft te trekken. Nou ja, dan laat ik het er maar bij. Was wel weer een “je maakt je weer zorgen om iets wat er niet is” gesprek.

    Dus…

    #89345 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Andere dokter nemen.
    Zo hoog is echt niet goed en hij had je op zijn minst medicijnen kunnen voorschrijven.

    #89346 Reageer
    Lony
    Deelnemer

    Sja… ik zit er aan te denken. De reumatoloog verwees mij naar de huisarts met de mededeling dat hij dit echt moest gaan behandelen. Dus, ik doe dat netjes met de nodige tegenzin (en twijfel, zie hierboven) en dan heb ik dit. De huisarts vroeg nog of ik er klachten van heb… dus ik zeg met mijn domme kop nee. Maar het oorsuizen, hartkoppingen etc heb ik niet meer durven te vertellen.

    Dit werkt voor geen meter zo. Zegt hij ook nog doodleuk dat hij het vreemd vindt dat de reumatoloog dit zei want dat staat nergens in de brief….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #89292 in Hoge bloeddruk/ blauwe lippen etc
Je informatie: