default-header

Hoe maken jullie kenbaar ICD-drager te zijn?

Home Forums ICD Hoe maken jullie kenbaar ICD-drager te zijn?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79226 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Bij het plaatsen van een ICD hoort zoals jullie vast wel weten een pasje met gegevens. Ik draag dat bij me in mijn portemonnaie, Op zich en handige plek, want zo heb ik ‘m eigenlijk altijd bij me. Als vrouw kun je immers niet zonder portemonnaie de deur uit 😛 Maar hoe laat ik nou weten dat daar een pasje is als ik dat zelf niet meer kan aangeven? Creatieve oplossingen hiervoor? Denk zelf aan een sos-ketting maar hoop op fraaiere oplossingen, :laugh:

    #86340 Reageer
    jane46
    Deelnemer

    hallo

    Ja dat probleem heb ik dus ook
    Niet iedereen graait gelijk in je tas als je niet goed wordt
    En zeker niet gelijk je portomonee lijkt mij
    Heb zelf ook gedacht aan zo een sos kettinkje maar die vind
    ik zo dom…niet echt vrouwelijk.
    Heb wel op veel sites gekeken en kunnen dan zo een naamplaatje voor je maken
    ( die kinderen wel eens om hebben )
    En daar dan je naam, geboorte datum..en kon zij er evt ICD draagster bij zetten
    Maar die plaatjes vind ik ook niet echt vrouwelijk en charmant eruit zien
    Dus ben ook op zoek..Denk nu eerder aan een leuke armband
    met een kokertje eraan..bv wat de kat /hond om hebben
    Maar dan is het de Vraag..KIJKEN zij daar in?

    ben benieuwd

    gr van jane

    #86351 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    er bestaan usb-stick’s die je aan je sleutelbos of aan een koordje om je nek kunt hangen.
    http://medikeeper.nl/
    Overigens krijg je een ICD juist om flauwtes en wegvallen te voorkomen, dus als het goed zou dit niet meer mogen voorkomen.

    Overigens kan ik jullie geruststellen, toen ik na een valpartij werd opgehaald door de ambulance, keken ze gelijk naar mijn schouder, en zagen ze de pacemaker duidelijk herkenbaar in beeld. Verder vertelden ze – als mensen niet meer aanspreekbaar zijn – direct op zoek gaan naar: portemonnaie, sleutelbos of autopapieren, waar doorgaans wel medische papieren gevonden worden.

    Verder is het van belang dat in je mobieltje de z.g. ” ice-nummers” vermeld staan.
    (ice betekent: in case of emergency) dus: ice-nr.thuis,
    ice-nr.zoon/vrouw of ander nummer van familie.
    telefoonnummers vermelden met toevoeging: ICE
    Hulpdiensten weten dan wie ze als eerste moeten bellen.
    Heb op deze manier onlangs mijn verloren mobiel teruggekregen. Mijn vrouw was al eerder gebeld, dan ik wist dat ik hem verloren had.

    #86352 Reageer
    jane46
    Deelnemer

    hallo dank je wel voor de reactie

    Ja ik zal die site eens even bekijken
    Maar moet je die om je nek???
    Dat zie ik niet zo zitten

    Maar ik ga wel even kijken

    gr van jane

    #86354 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    “moeten” hoeft niets, het draagt superlicht, maar kan ook heel goed aan je autosleutels.
    Tegenwoordig heb ik alleen maar een printje bij me, v/d medische inhoud, bij m’n legitimatie, die moet je immers toch altijd bij je hebben.Dit is wel ” moeten” (!)

    Trouwens ook wel zo gewenst, want als je hulp nodig hebt,
    moet wel duidelijk zijn wie je bent.

    #86639 Reageer
    skrieverke
    Deelnemer

    Ik draag dat pasje om mijn nek, aan een touwtje, bij het andere pasje waar op staat
    ‘indien gevonden gelieve terug te bezorgen bij …’ en dan mijn adres :silly:

    #86640 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo,
    Ziet zo’n pasje eruit als een bankpasje,en wanneer krijg je die,want ik heb alleen zo’n med.boekje gekregen dat ik 2 weken terug uit het ziekenhuis kwam,daar zit je laatste ecg in en je bloedgroep en adres.

    #86642 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Tjinta,

    Inderdaad ziet het er uit als een bankpasje. Je krijgt het na je icd implantatie bij het ontslag uit het ziekenhuis.

    Groet Marjan

    #86643 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    oke dank je wel, maar ik heb alleen zo’n boekje gekregen waar je gegevens inzitten maar niet zo’n pasje zit erin dus daar moet ik dan nog achter aan.

    #86644 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ha Tjinta wat gek dat ze niet direct een pasje gegeven hebben, er staat ook je soort ICD op en z,n nummer ,best wel handig,groetjes Nel

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #86644 in Hoe maken jullie kenbaar ICD-drager te zijn?
Je informatie: