default-header

Hey hallo!

Home Forums Even voorstellen Hey hallo!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80584 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Goedemorgen,

    Ik ben Tiede-Jan en ben bijna 31 jaar oud en dus ook al 31 jaar “hartpatiënt”. Toen ik geboren ben ontdekten de artsen dat er in mijn hart een probleem was, Transpositie van Grote Vaten.

    Dit probleem hebben ze opgelost door iets om te leggen 6 weken na mijn geboorte in 1985. Toen was het een riskante ingreep die eigenlijk pas na zes maanden kon. Maar er was na 6 weken echt een onthoudbare situatie. Namelijk nu opereren en hopen of hem zeker dood laten gaan.

    Ik bleef daardoor een lage hartslag houden in rust. En hij liep ook niet helemaal lekker op bij inspanning. Ik moest elk jaar een holter en had elk jaar ook div. onderzoeken in het Sophia Kinderziekenhuis. Daarbij kwam div. malen ter sprake dat ik evt. ooit een pacemaker zou krijgen.

    In 2007 ging het van september tot half oktober erg beroerd met paar x out gaan en extreme vermoeidheid als grootste klachten. Toen is er na een fietstest, holteronderzoek en nakijken door cardioloog gekeken is kreeg ik een brief. Daarin stond dat ik een ICD kreeg en of ik me half oktober eens wou melden voor gesprek.

    Wat een ICD was geen idee. Zat een boekje bij en na het doorlezen werd ik steeds banger eigenlijk. Maar na het gesprek bleek dat het een uitgebreide pacemaker is. Hij pakt zowel de ondergrens op als de bovengrens. Inmiddels heb ik die dus al 8 jaar, dit is mijn 2de, en kan er vrij goed mee leven.

    Dankzij [url=http://hartekind.nl/]Stichting Hartekind[/url] heb ik een Pace-Pro gekregen en kan ik weer gaan voetballen. De weg naar het voetbalveld toe was lang. Maar toen ik eenmaal via de [url=http://www.stin.nl/leven-met-de-icd/verhalen/dragers-jongeren-en-kinderen/kian-martens-januari-2015.htm]STIN een artikel[/url] las over de Pace-Pro en Hartekind gesproken had was de weg duidelijk en snel te bewandelen.

    Ik kwam dankzij hun in contact met [url=https://www.livit.nl/nl-nl/home.aspx]Livit[/url] en vanaf toen is het proces van aanmeten en dergelijke begonnen. Om de Pace-Pro te betalen heb ik meegefiets met Team Hartekind tijdens de Dam tot Dam fietsclassic in September. Tevens ben ik sinds die tijd vrijwilliger voor Hartekind en probeer ik waar mogelijk Livit te helpen om de Pace-Pro beter te krijgen. Dit door diverse malen langs te gaan bij hun om nieuwe technieken te onderzoeken.

    Inmiddels is het aanvraagformulier om bij een club te gaan voetballen onderweg en zijn er weer fietstochten gepland voor Stichting Hartekind. Ook gaan er fietsvrienden van me schaatsen, volgende week op de Weissensee, om geld in te zamelen voor onderzoek. Kortom[url=https://www.facebook.com/sportenvoorHartekind] veel leuke sportevents[/url] om het leven van jonge hartpatiënten te verbeteren.

    Het gaat met mij dus erg goed :woohoo:

    #93249 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Tiede-Jan,

    wat een heerlijk positief bericht! Ik heb het met plezier gelezen. Wat fijn dat jij als jonge hartpatiënt zo betrokken bent bij Stichting Hartekind. Ik heb al vaker via Stin gelezen over de Pace-pro en begrijp dat deze bescherming actief sporten mogelijk maakt.
    Ik wens je fietsvrienden veel succes en hoop dat ze het beoogde doel halen.

    Jij mag trots op jezelf zijn. 🙂

    Hartegroet,
    Annemarie

    #93250 Reageer
    Tiede-Jan
    Gast

    Bedankt voor het compliment Annemarie 🙂

    #93251 Reageer
    Roland
    Gast

    Gewoon een schouderklopje van mij. 😉

    #93254 Reageer
    sandrar
    Gast

    Dag Tiede-Jan

    Heb je een Senning-operatie gehad? Want ik ben ook in 1985 geboren en geopereerd (na 9 weken) voor een transpositie van de grote bloedvaten. Bij mij wilden ze wachten tot mijn 4e jaar, omdat ik een gaatje in mijn hart had, waardoor al het bloed nog een beetje gemixt werd. Maar dat groeide ineens dicht.
    Wel super dat jij je zo goed voelt en actief kan zijn met je Pace-Pro! Keep up the good work

    Groetjes
    Sandra

    #93258 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    He lekker verfrissend zoon bericht , eindelijk iemand die niet eens zit te klagen met pijntjes en weet ik wat allemaal, maar lekker actief doet wat ie wil.
    Ik ben namelijk ook van mening gewoon doen wat je wil ook al ben je een keer kapot , nou en.
    Thats the spirit. 🙂

    #93259 Reageer
    Tiede-Jan
    Gast

    [quote=”..::Jacob::..” post=18450]He lekker verfrissend zoon bericht , eindelijk iemand die niet eens zit te klagen met pijntjes en weet ik wat allemaal, maar lekker actief doet wat ie wil.
    Ik ben namelijk ook van mening gewoon doen wat je wil ook al ben je een keer kapot , nou en.
    Thats the spirit. :)[/quote] :woohoo: Dank je !!


    @Sandra
    ja de Senning inderdaad. Ja ik blijf me inzetten voor Hartekind, bloed geven voor verder onderzoek en voor de Pace-Pro.

    #93260 Reageer
    Nathalie 71
    Gast

    Wat mooi om te lezen. Ga zo door.

    #93276 Reageer
    Tiede-Jan
    Gast

    Thnx 😉 Dat doen we zeker zie https://www.facebook.com/sportenvoorHartekind/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #93250 in Hey hallo!
Je informatie: