default-header

Het weer

Home Forums Beweging Het weer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #78981 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Erg rustig op deze site momenteel. Komt dat door:

    – het weer ?
    – vakanties ?

    De mobiele hartgenoten zullen waarschijnlijk veel buitenshuis verkeren.
    De minder valide hartgenoten, zo veronderstel ik, zullen wellicht al hun energie nodig hebben om te overleven met dit toch wel erg hete weer. Ik had hier zelf voorheen ook altijd veel last van. Dankzij mijn pacemaker en veranderde medicatie, kan ik er nu gelukkig goed tegen.

    Dat ik nu weer nachten wakker lig, is (nog steeds) het gevolg van botbreuken en gebroken schouder. Al 3 weken nu, ik word er gek van soms.Nog steeds erg opgezwollen arm en kneuzingen. Maar het schijnt er allemaal bij te horen. Pijnstillers: ( er is niet zo veel mogelijk in combinatie met hart-medicatie) gebruik ik nu maximaal, maar sorteren weinig effect. Gewoon uitzieken dus maar, er zit niks anders op.

    Voor alle hartgenoten die last hebben v/h huidige weer-type:
    Veel sterkte. Ik voel met jullie mee.

    Theo

    #84040 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hoi Theo.

    Nu, deze dame heeft de vlag uitgestoken voor de uitvinder van de airco hoor.
    Wij houden het mooi op 23 à 24 graden binnen en dan trek ik het net.
    Ben dan ook heel blij met die koelere dagen tussen door, kan er tenminste weer eens een raam open en soms even de tuin in lopen.
    Want al ben ik blij met de airco, er gaat niets boven een open raam [als de chemiereus niet te hard stinkt]
    Sterkte met de pijn.

    Hartengroet van Geertje

    #84047 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Geertje,

    Ik zat inderdaad aan jou te denken, toen ik het had over dit warme weer.
    Goed om te horen, dat je zoveel plezier beleeft aan de airco. Zo zie je maar, je moet van alle hulpmiddelen die beschikbaar zijn om je leven wat dragelijker te maken, gebruik maken. Nou de ramen kunnen nu weer even open,(ramen los zeggen we hierzo)
    Heerlijk toch !
    Bedankt voor je goede wensen.

    groeten,
    Theo

    #84053 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Tolletje schreef:
    [quote]Nu, deze dame heeft de vlag uitgestoken voor de uitvinder van de airco hoor.[/quote]

    Hier zit er nòg eentje, die haar duim opsteekt voor de uitvinder van de airco.;)
    Voor mezelf èn voor onze dochter Callista, die heel veel (overdruk) pijn heeft bij hoge temp.

    Ik zit heel erg te balen deze vakantie.:S
    Ik had gehoopt om ons huis wat op te knappen met behulp van mijn hubbie.
    Maar ja, door die warmte kan ik geen poot meer verzetten.
    Bij 23 graden ga ik al lopen hijgen als een oud karrepaard..
    Op zulke momenten vervloek ik het, dat ik hartpatient ben.
    Vroeger kon ik schuren, schilderen, behangen, kortom ik was hier de “klusser” voor het afwerken en onderhoud.
    Ik deed op een paar dagen tijd een hele ruimte.
    Of in een maand de hele buitenboel en ik had er altijd veel plezier in om het te doen.

    Het is zo zonde om je huis zo achteruit te zien gaan, terwijl je vingers jeuken om eraan te beginnen, maar dan loop je tegen je grenzen aan…grrrrrr

    Maar ff terug naar de airco…
    Hij staat in onze woonkeuken,die ligt op het noorden, dus geen zon in de keuken en als we de deuren dicht houden daalt de temp stevig genoeg om het koud te krijgen….:woohoo:
    Maar het is niet alleen de temp merk ik.
    Ook de hoge luchtvochtigheid kan je een grote beperking opleveren.

    Het zijn gewoon de dagen die je “door” moet zien te komen en als er dan dagen zijn met lagere temp, dan kan je weer ff bijtanken…
    Ikzelf word er iig heel moe van.

    Mwha….onkruid vergaat niet…dat zie je aan mij wel…:silly:

    #84054 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Maria,

    Dat jij naast je drukke bestaan en voortdurende stress om het welzijn van je kids, nog zoiets kunt plannen als Het-Huis-Opknappen-tijdens-je-vakantie, hoe haal je het in je hoofd. Maar anderzijds sta ik er ook niet van te kijken, het valt me telkens weer op, dat mensen die tot over hun oren in het werk of de zorg voor anderen zitten, veel meer werk kunnen verzetten, dan “normale” mensen.”Als je veel werk (of ellende) hebt, schijn je ook steeds meer (werk/ellende) aan te kunnen.

    En ik weet als geen ander dat het ook heel bevrijdend kan werken, als je jezelf even lekker kunt uitleven op een heerlijke klus of hobby. Wat een ander heeft met het klussen in huis, heb ik met tuinieren rond eigen huis. En dat gaat nu ook al het hele jaar niet, ik moest alles over laten aan een ander, was net weer begonnen, maar moet me nu weer van alle kanten laten helpen. Heb ik het toch weer over mezelf, en dat was niet de bedoeling.

    Ik heb zojuist eens jouw beide hartverhalen helemaal van begin tot eind gelezen (met dank aan mijn slapeloosheid) Stom van me, dat ik dat niet eerder gedaan heb. Ja ik schaam me diep. Maar deze discussie is me helemaal ontgaan. Ik heb volgens mij wel meer dan 1 uur -met open mond- zitten lezen. Wat kan ik hier nog aan toevoegen? Respect is het eerste woord dat in me opkomt. Diep respect hoe jullie als ouders hier mee om moeten gaan. Ja, je moet wel, ook al heb je hier nooit om gevraagd. Vele herinneringen aan de zorg rond onze veel te vroeg geboren dochter staken de kop weer op. Emoties die je dacht niet meer te bezitten, en dan 20 jaar later in je medisch dossier iets te lezen over “overbezorgde ouders” door artsen, die inderdaad meer naar ons, dan naar het kind keken. Als mijn vrouw zich toen ook niet als een leeuwin had opgeworpen voor haar kind, was ze er nu niet meer geweest.

    Maar het eind van deze hitte schijnt in zicht. Er is dus nog hoop voor je kluswerk.
    Geniet er van, en ……. let ook een beetje op jezelf ! Neem ff de tijd, al is het maar voor een lekker bakkie koffie (met appeltaart en slagroom!)

    De slagroom op je werk heb je zeker verdiend.
    Ik wens je veel plezier – en sterkte – met alles.

    groeten,
    Theo

    #84065 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Vandaag is weer een typisch voorbeeld van een Hollandsche zomer. Het komt hier echt met bakken uit de hemel! Maar, na regen komt zonneschijn moet je dan maar denken en het is natuurlijk ook wel eens goed voor de tuin.

    Verder vind ik de zomer altijd wel lekker. Een graad om 26 vind ik goed vertoeven, maar ik moet er ook bij zeggen dat ik het altijd snel koud heb. Met een graad of 22 loop ik rustig nog rond in een trui. Daarom heb ik ook geen airco, maar als je last hebt van de hitte begrijp ik best dat je dankbaar bent dat de uitvinding is gedaan!

    En Maria, het is volgens mij inderdaad de luchtvochtigheid die het warme weer minder draagbaar maken. Dat merk je wel als je 28 graden in Nederland vergelijkt met een dag met 28 graden in een land rond de middellandse zee. Daar kan je er een stuk beter mee omgaan, volgens mij omdat de luchtvochtigheid lager is.

    Hoe dan ook, volgens mij komt er beter weer aan! 😀

    #84066 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Ben blij dat het hete weer even over is…vind het nu heerlijk..en tank even bij..
    Kan absoluut niet meer tegen de warmte…en ben ook blij met de airco in de woonkamer en slaapkamer..heerlijk fris…

    met het warme weer heb ik het zo kunnen regelen dat ik niet met het openbaar vervoer hoef naar mijn werk, en pak ik de auto met airco…dus dat is ook goed te doen…hij staat in de garage daar dus is ook niet heet als ik weer smiddags naar huis ga…anders kan je mij echt wegbrengen ben ik bang…

    Ook voor mij mag de vlag wapperen voor de uitvinder van de airco!!..whahhahaha:woohoo:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #84040 in Het weer
Je informatie: