default-header

het teken van De Musset

Home Forums Hartkleppen het teken van De Musset

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79051 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Heeft iemand wel eens van het teken van De Musset gehoord?
    Ik heb een bepaalde tik met mijn hoofd nu kwam ik ergens tegen dat dit ook het teken van De Musset kan zijn. ik kan er echter heel weining informatie over vinden op internet.

    Groet van Rene

    #84578 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Rene,

    Ik kon zelf vrijwel niets vinden. Kan je wat meer vertellen over deze tik?

    Groeten, Job

    #84583 Reageer
    Keith
    Deelnemer

    Hallo Rene,

    Als je Googled op ’teken van de musset’ dan krijg je inderdaad hoofdzakelijk artikelen over de Franse poeet.
    Maar, probeer het eens in het Engels ! Kijk anders maar eens op onderstaande site.

    http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=33305

    Succes en groet,
    Keith

    #84586 Reageer
    raynay
    Deelnemer

    Mijn hoofd tikt zo af en toe .. ik snuif dan adem in door mijn neus. en mijn hoofd schud naar rechts Ik heb deze tik niet onder controle. Nu heb ik ook een aortainsufficienty wie weet of dit er mee te maken kan hebben? Als ik zo die engelse site lees is dat een zelfde soort schudden van het hoofd. Alleen ik heb het niet steeds maar af en toe. Vooral bij veel spanning heb ik er meer last van.

    ik vond onderstaande tekst nog op een website.. daar staat er ook iets over in maar ik snap het niet geheel..:

    “Kenmerkende verschijnselen

    Een insufficiëntie van de aorta veroorzaakt een aantal kenmerkende verschijnselen:

    – Een daling van de diastolische druk: dit is ten dele een gevolg van de terugstroom van bloed in de ventrikel tijdens de diastole en ten dele een gevolg van een neurogene reflex (zenuwreflex).

    – Een ‘springende, abrupte en brede’ pols, vanwege de daling van de diastolische druk. Deze springende pols kan tot een zogenaamde arteriële dans leiden: men ziet duidelijk de carotiden (halsslagaders) in de hals kloppen en dit kan verder gaan tot het veroorzaken van onvrijwillig knikken met het hoofd, het zogenaamde teken van Musset. Men herkent deze polsslag ter hoogte van de capillairen (haarvaten) met een afwisseling van roodheid en bleekheid van aan de vingers na een lichte druk”

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #84586 in het teken van De Musset
Je informatie: