default-header

Helpdesk

Home Forums Help?!? Helpdesk

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #82757 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Leuk dat je zoveel moeite doet om een foto bij je hartgenotenprofiel te plaatsen. Al is het maar je huisdier (wil je niet op een idee brengen!), het maakt je berichten voor ons toch weer net iets persoonlijker!
    Groetjes, Done

    #82759 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Leny,

    Ik geef je dan even mij email-adres per mail door. Dan kan ik deze voor je verkleinen.

    Groetjes

    #82792 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    ok bedankt ik heb inmiddels de foto naar je toe gezonden groetjes leny

    #82805 Reageer
    goof
    Deelnemer

    Hallo,
    wat en hoe ik ook probeer, ik kan ook geen foto geplaatst krijgen bij mijn profiel. En dat is toch wel een beetje jammer, nu ik vaker ook het forum bezoek. Ik heb wel adobe-fotoshop programa, maar het lukt mij niet. Stom hè? goof

    #82808 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi goof

    Ja dat is inderdaad jammer! Maar met Photoshop zou het wel moeten lukken. Het zal wel aan het formaat van de afbeelding liggen. Misschien zit het net iets boven de 250 Kb.
    Je zal het vast de juiste maten ingesteld hebben. Een beetje een probleem wat ik vaker heb…. Dan ben ik uren bezig met een apparaat te “repareren” en uiteindelijk blijkt het een stekker te zijn die niet goed in het stopcontact zit. Dus wat is stom :dry:

    De maten van de afbeeldingen mogen 500 x 330 zijn en maximaal 250 Kb als ik het goed heb.

    Ik noem even het proces voor het kleiner maken van de afbeelding in Photoshop. Ik wil het zeker niet “betuttelend” over laten komen. Ik weet niet hoe ervaren je met Photoshop bent. Als je het proces wel kent en het probleem ligt ergens anders dan zoeken we naar een oplossing. Maar het zou misschien ook voor een ander makkelijk zijn om dit te lezen.
    Ik heb zelf een Engelse versie, dus tussen de haakjes staan de waarschijnlijke vertalingen.

    – Open de afbeelding met Photoshop
    – Ga naar Tab Image (afbeelding)
    – Klik op Image size (afbeelding formaat)
    – Voer bij Image Dimension (afbeeling maten)
    – (horizontale afbeelding) 500 pixels (width, breedte) x 330 pixels (height, hoogte)
    Je ziet dan bovenaan in dat venster automatisch de grootte in kb wijzigen.
    – klik op Ok
    – Ga nu naar tab File (bestand) en selecteer Save as (Opslaan als) Geef de afbeelding een naam (IETS.jpg) en klik op save (opslaan)
    – Nu komt er een pop-up voor de kwaliteit. Als de afbeelding groter is dan 250kb moet de schuif naar links geschoven worden. Aan de rechterkant zie je het formaat in Kb wijzigen. zorg dat dit < 250 kb en klik dan op Ok. Daarna zou het uploaden van de afbeelding goed moeten gaan. Mocht iemand Microsoft Office Picture Manager hebben of Photo Editor of Paint (lukt het ook nog wel mee) Dan kan ik daar ook de stappen even voor neer zetten. Ik hoop dat jij en ook anderen hier wat aan hebben. Mocht het probleem echt anders liggen dan moeten we even kijken hoe we het aanpakken 🙂 Groetjes Job

    #82830 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    hoi Job Pieter zoals je ziet is het eindelijk gelukt om die foto op mijn profiel te krijgen. hartstikke bedankt voor je hulp. Nu moet ik er nog even een verhaaltje bijschrijven dat doe ik volgende keer. Fijn hoor weer een stapje verder en wat geleerd. Dank je wel!!! gr. leny

    #82928 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo
    Ja ik heb geen idee hoe ik de emoticons kan plaatsen stom vind ik dat want het begint
    nu dat ik graag wat meer op het forum wil reageren maar mij lukken die maantjes niet?

    groetjes tiny.

    #82930 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Tiny,

    Emoticons plaatsen kan op meerdere manieren, bij het reagereren bij een forum kunt u op de plaatjes aan de linker zijde klikken, of de teken combinatie plaatsen.
    Daarmee bedoel ik : ) (zonder spatie) levert : 🙂 op
    : D : 😀
    : P : 😛
    : ( : 🙁
    etc.

    In het begin is het makkelijkst om op de emoticons links te klikken.

    Succes er mee!

    Groetjes, Job

    #82932 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hartelijk bedankt Job ga het proberen
    groetjes tiny

    #82936 Reageer
    goof
    Deelnemer

    Hallo allemaal,
    geweldig om te zien dat het uiteindelijk iedereen lukt om een foto geplaatst te krijgen. Het heeft mij veel probeersels en misluksels gekost, maar….. de aanhouder wint, ( met een boel hulp van mijn man!!!) B) :S

    #82940 Reageer

    Ik vind het inderdaad leuk dat toch veel mensen proberen een foto (of een afbeelding) te plaatsen op de site, ziet er toch een stuk leuker uit dan het zwarte schaduwplaatje wat er anders voor in de plaats komt te staan.:silly:

    #82943 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Ja dat klopt, het is een stuk gezelliger, met afbeeldingen.

    Aangezien ik geen leuke foto van mezelf heb B) , heb ik de foto van Callista geplaatst..
    Die ziet er trouwens stukken beter uit dan haar mams…:woohoo:

    #82944 Reageer
    Marly
    Gast

    Haha nou Maria, ik vind het ook een hele leuke foto van Callista 🙂 En het hoeft natuurlijk ook niet perse een foto van jezelf te zijn. Al zijn we natuurlijk altijd wel een beetje benieuwd hoe jij er uit ziet 😉

    #82946 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Het is zeker leuk als iedereen een foto plaatst. Helpt je toch om een beeld te vormen van je mede-forumgenoten. En aangezien er nog best wat mensen zijn die (bijna) dagelijks actief zijn op dit forum, is dat gewoon erg fijn! 🙂

    #82948 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Er is een onderzoek bekend dat testte hoe berichten op een forum gelezen werden, waar de mogelijkheid tot een foto plaatsen geboden werd.
    Het blijkt dat berichten [i]met[/i] een foto drie keer meer werden gelezen dan die zonder foto. Vooral in het geval van persoonlijke verhalen en reacties.

    Dat zegt nog niet eens iets over hoe vaak er meer of minder wordt gereageerd op verhalen met foto!

    Ook ik betrap mezelf op bovenstaand gedrag in bijvoorbeeld de reacties op hartverhalen. Je ogen glijden er gewoon langs. Maar omdat deze site mijn passie is, wil ik alles tot me nemen, haha.

    Dus zet het erop, die foto, wat het ook voorsteld. Het maakt het zoveel persoonlijker en dus interessant!!!
    Done

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
Reageer op: Reactie #82930 in Helpdesk
Je informatie: