default-header

Help! meer kans op herhaling infarct!!!

Home Forums De jongere hartpatiënt Help! meer kans op herhaling infarct!!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80568 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik lees net op de site dat je meer kans hebt (als je tussen je 41e en 49jaar een infarct hebt gehad) de kans groter is op weer een infarct en zelfs sterfte. Waarom zeggen artsen dat dit niet zo is?
    Hier is een studie naar gedaan. Nou hier wordt ik niet vrolijk van en alleen maar angstiger. Geeft mij weer een fijn gevoel dat ik dit heb gelezen 🙁

    #93132 Reageer
    Huis
    Gast

    Dat uit een onderzoek iets blijkt, wil niet zeggen dat het de waarheid is en dus zo zal zijn. Elk onderzoek heeft zo z’n tekortkomingen, in die zin dat ze niet alles kunnen onderzoeken wat een effect zou kunnen hebben. Verder zegt je arts dat het niet zo, omdat hij het waarschijnlijk niet zo ervaart en/of hij wilt je niet onnodig onrustig maken. Elk persoon is anders, dus dat deze groep mensen meer risico lopen om een infarct te krijgen wil niet zeggen dat jij tot deze groep behoort ondanks je leeftijd.
    Ik geloof in God en voor mij is de geruststelling dat niets gebeurt zonder Zijn Toestemming en Wil.
    Fijne avond!

    #93134 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Jij bent juist beter af nu, jij wordt gemonitord.
    Er lopen veel meer mensen rond die niet weten dat ze iets aan het hart hebben en een grotere kans hebben te sterven dan jij.
    Ik heb er nu 2 overleefd , ben er absoluut niet bang voor.

    #93135 Reageer
    Cls
    Gast

    Ik was n twijfelgeval wel of geen bypass en heb erge aderverkalking. Uiteindelijk 5 stents in twee aders de derde ader is al 50% dicht. Als ik dat artikel lees lijkt t er op dat ik in die groep ga vallen dat de kans groot is op nog wel een keer een hartinfarct!

    #93137 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Cls,

    angst is een slechte raadgever en zal zeker invloed hebben op je functioneren. Je staat onder controle van een cardioloog en ik hoop dat je daar vertrouwen in hebt. Helaas bestaat die glazen bol niet (misschien is dat ook maar goed) maar vergeet niet te leven. Stel dat jij een grotere kans hebt op herhaling, reduceer dit door het opvolgen van adviezen over medicijngebruik en gezondheid. Je zult ongetwijfeld bij klachten aan de bel trekken. Heb je professionele ondersteuning bij het omgaan met je angst? Een medisch psycholoog zou iets voor je kunnen betekenen.
    Ik bagatelliseer zeker niet je angst maar laat je niet gek maken door artikelen die misschien op jou van toepassing zijn.

    Sterkte!

    #93138 Reageer
    Cls
    Gast

    Ja ik heb zeker goede begeleiding. Maar na zo n artikel vliegt het mij weer even aan! Dank je je hebt gelijk. Pfff soms …..

    #93139 Reageer
    Roland
    Gast

    Het valt ook niet altijd mee, Cls. En zo’n artikel kan inderdaad veel onrust veroorzaken.

    #93140 Reageer
    stefan
    Gast

    Ik snap en ken je angst,
    die komt soms om de hoek op gekke tijden ( bij mij soms in de nacht, donker en alleen)

    een ander feit is;
    wij staan onder controle weten wat we wel en niet moeten doen om ons lijf gezond te houden.
    en zijn gedotterd of op een andere manier geholpen.
    onze voorsprong op mensen in onze leeftijds groep die nog geen behandeling hebben is dus enorm.

    ik zeg altijd letterlijk tegen mensen… mijn aderen staan open jij weet het niet zeker 🙂

    #93220 Reageer
    Nathalie 71
    Gast

    Ik snap dat angst een naar iets is, slechte raadgeven maar toch, soms heb je even met die angst te dealen. Sterkte

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #93220 in Help! meer kans op herhaling infarct!!!
Je informatie: