default-header

he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

Home Forums ICD he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

12 berichten aan het bekijken - 61 tot 72 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #87917 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hai-hai als je ICD geplaatst is en je voor je eerste controle komt,kan je aan je cardioloog zeggen dat je revalideren wilt,je moet daar soms echt naar vragen.Je kan de eerste weken toch niet zo veel met die arm,je mag niet met je elleboog boven je schouder uit komen ,dus veel oefenenen kan dan nog niet,ik heb wel veel laag bewogen omdat je anders stijf word.

    Maar ik vond het super om te revalideren ,je bent er met lotgenoten,dat is zeker in,t begin veilig ,en je leert toch je lichaam weer te vertrouwen en zeker niet onbelangrijk ,je bouwt je conditie weer op.Ik ben echt heel blij dat ik het gedaan hebt,ook nu nog,gebruik ik dingen die ik daar gehoort heb,er zit vaak ook nog andere uitleg over je ICD bij, die heel goed is om te horen en je kan vragenstellen over je eigen situatie.

    Veel sterkte in de komende tijd,hoe is het met je zoon ,moet hij lang in,t ziekenhuis blijven?groetjes ,Nel

    #87918 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Blanda, mij is nooit hartrevalidatie aangeboden en omdat ik toch al de nodige jaartjes wekelijks ging fitnessen leek het me overbodig. Achteraf heb ik er spijt van. Waar ik fitness lopen wel genoeg fysiotherapeuten rond maar ik denk dat hartrevalidatie toch gerichter werkt. Bovendien zul je daar lotgenoten ontmoeten, zoals Nel zegt. Maar gelukkig bestaat dit forum om met lotgenoten van gedachten te wisselen of om advies te vragen.
    Heel veel sterkte met de hele situatie. Laat je weten wanneer de ICD geplaatst wordt?
    Groetjes van Annemarie.

    #87920 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    klopt je kan revalidatie krijgen..tijdens mijn telefonische afspraak is dit ook nog te sprake gekomen..maar voor mij heeft dit geen zin..omdat mijn conditie toch niet vooruit gaat ermee..maar na een hartoperatie en/of infarct e.d. kan dit heel goed helpen..vooral als je hierover onzeker ben..

    zelf heb ik het twee keer gehad…maar ik had geen problemen ermee..ben alleen ietwat te fanatiek en dat gaat niet goed..ik doe meer dan mijn hart aan kan om het maar zo te zeggen..mijn lichaam kan het helemaal aan..maar mijn hart probeer het dan in te halen wat niet mogelijk is..even de uitleg van de sportarts tijdens mijn laatste revalidatie..

    na 8 weken zodra je weer je arm goed kan gebruiken kan je ermee beginnen..zoiets is het ook na een hartoperatie….

    #88079 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    even berichtje van hier….vrijdag voor de kerst heb ik mijn gezondheidsverklaring opgestuurd en mijn eigenverklaring naar het CBR…en vandaag had ik de papieren thuis om mijn rijbewijs aan te vragen….dus nog geen twee weken wachttijd…en dat met kerst en oud/nieuw er tussen..had al vernomen dat de wachttijden bij het CBR aanzienlijk verminderd waren maar het is inderdaad waar…
    Dus morgen even een versnelde aanvraag doen..en dan kan ik donderdag mijn rijbewijs ophalen…joehoeeeeeeeee..mijn vrijheid weer terug!!!

    #88082 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Marjolijn,
    Bij mij ging het ook zo vlug. Heerlijk, hè. Dan ben je weer een beetje minder afhankelijk van anderen.
    Groetjes van Annemarie.

    #88085 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    zalig..nou hij is aangevraagd..en morgen ophalen en de baas betaald de spoedkosten..dus dat is ook goed geregeld…scheelt hem weer taxikosten..hihihi.anders moet hij nog een weekje taxikosten vergoeden…

    #88088 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Zo’n baas wil ik ook wel, haha. Moest je het ‘goedkeuringsformulier’ van de cardioloog al meteen betalen? Ik kreeg die 10 maanden later. Moest ik helaas zelf betalen.

    #88089 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    heb geen rekening gehad..misschien komt dat nog?? heb er ook niets over gehoord

    #88091 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik heb de goedkeuring in februari of maart 2011 gekregen. In oktober kreeg ik een rekening rechtstreeks van het ziekenhuis. Ik vond dat heel vreemd want normaal gesproken gaan alle rekeningen rechtstreeks naar de ziektekostenverzekering. Er stond ook niet echt een duidelijke specificatie op, wel dat het het honorarium betrof van het hoofd van cardiologie. Die goede man had ik nog nooit gezien. Wel stond er duidelijk een datum op waar het betrekking op had.
    Het te betalen bedrag was € 55,06. Ik heb toen maar eens met het ziekenhuis gebeld en uiteindelijk kwamen we erachter dat het om het ‘goedkeuringsformulier’ ging waarmee ik mijn rijbewijs weer kon aanvaren. Ik heb het toen toch bij mijn ziektekostenverzekering ingediend maar kreeg het niet vergoed. Toch nog andere onverwachte kosten dus….

    #88092 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    kan het niet goed vinden bij mijn verzekering..zie het wel bij de “vitaal” extra verzekering staan..maar ik heb de plus aanvullend..en die is uit gebreider qua vergoedingen en hogere vergoedingen..dus wie weet krijg ik het wel terug…zie het wel verschijnen dan..
    die ziekenhuizen zijn niet zo snel met declareren..ook niet bij de zorgverzekeringen…dus dat komt altijd veel later

    #88093 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ondanks dat wij ook heel uitgebreid verzekerd zijn (CZ) is het helaas niet vergoed.

    #88094 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Heb er net ook over gebeld..word niet vergoed..alleen bij de Vitaalverzekering..kan wel overstappen..maar dan is de tandartsverzekering de helf minder qua vergoeden…dus dat doe ik niet…

    zie het wel komen dan….en wie weet schuiven ze het onder een consult…normaal gesproken was het bij de controle gelijk…

12 berichten aan het bekijken - 61 tot 72 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #88092 in he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie
Je informatie: