default-header

he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

Home Forums ICD he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #87889 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    2 maanden voor de plaatsing wist ik van niks, ik werkte toen 29 uur en daarna nog van alles,ik ben eigenlijk een hele bezige bij ,maar toen ik in,t ziekenhuis terecht kwam,moest ik de helft gaan werken,en verder heel rustig aan doen.De laatse 2maanden voor de plaatsing werkte ik 16 uur,en was ik totaal van de kaart,dat kwam ook door de schok hoor,en door alle onderzoeken die ik kreeg.Ik had nooit wat en kon alles ,dan krijg je ff een optater.

    Maar ik geloof dat je straks wel ,een stuk fitter wordt,je ben net geholpen!!!!Je krijgt toch een roesje ,dat zit ook in je bloed,en ga eens 2 weken zitten ,moet je kijken hoe fit je dan bent.

    Als ik vakantie gehad heb en ik ga op de fiets dan ben ik ook op ,zelfs toen ik nog gewoon was,dus het zal ook wel zijn tijd nodig hebben.

    Jij ben ook gewent maar door te gaan,neem toch ff de tijdvoor herstel, ik ben altijd zo verbaasd dat je zoveel kan doen,zoveel uren nog kan werken!!!Je bent echt een kei!!

    #87890 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    och..dat roesje stelt nix voor Nel, ik was direct klaar wakker..en tetterde al weer in het rond terwijl ik de OK uit gereden werd…whahhahahhah..

    zo te horen was jij al niet goed te pas om het maar zo te zeggen..en dan zal je inderdaad verbetering voelen…

    Volgens de ICD verpleegkundige duurt het ongeveer 1,5 jaar tot ze zeker weten hoe het daadwerkelijk tov je EF verbetering heeft gegeven..oftewel je conditie verbetering..

    zij vertelde mij ook dat ik het ook niet direct ging merken..zoals de hartfalenverpleegkundige..ligt er toch aan hoe je er in gaat…heb geen infarct of iets anders gehad..was gewoon mijn normale ik voor de operatie…..en ja..dan kan je ook geen wonderen verwachten na de plaatsing direct..whahhaha..zo verklaar ik het maar eventjes..

    maareh..2 weken zitten en je bent fit??…mij nog niet gelukt hoor..hihihii..

    dat zitten wel..maar fit??…ja..tussen mijn oren ben ik een topatlete…alleen jammer dat mijn lichaam…nou ja mijn hart er niets vanaf wilt weten…whahhahahhahha..

    ik ga pas in januari weer werken..er zijn drie man ingewerkt op mijn plekje..dus ik moet mijn “rust” nemen zei mijn chef…en ze blijven ook nog tot zeker eind februari..zodat ik alles op mijn gemakkie kan doen..dus dat scheelt…voor vervoer word ook gezorgd dan…tot ik dat rose papiertje weer heb..

    #87891 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ja dat ken ik ….topatlete,ik zou zo met je mee rennen!!!!

    kon jij vroeger ook zo rennen?ikke wel,gelukkig hebben we alles gedaan he, toen we nog konden

    hoe voel je je ,nu je weet dat je door drie mensen vervangen wordt ….Kan je nagaan wat je allemaal doet,ik zei het je toch!!!!

    ik las dat het met slapen goed gaat en dat er voor je vervoer een oplossing komt en dan nog tot na januarie vrij,heb je lekker de tijd om op orde te komen.

    ga je ook al wennen aan je kastje?????en geneest je wond goed?

    #87892 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou..rennen deed ik niet echt..whahhahahha…wel op krachtsport gebied…wandelen…fietsen…judo…en andere sporten..

    Nou..die drie man wisselen elkaar af hoor…zou wel erg zijn 3 man fulltime…dan vroeg ik werkelijk gelijk salaris verhoging..maar desondanks hebben ze het nog zwaar…mijn collega moet geregeld helpen en ik word soms gemaild of gebeld…want het is momenteel best hectisch….maar goed…dat is het vaak..dus dat is niks nieuws…

    het mooiste was dat er eentje zei die al meer voor mij ingevallen is..dat hij respect voor mij had wat ik allemaal deed….whahhahahhah…heb dit dus ook even rond verteld uiteraard..

    De wond is helemaal dicht en genezen…hoe het van binnen eruit ziet geen idee…maar dat zal ook wel goed zitten…hij valt niet echt op…en alleen ik voel het echt met mijn handen..terwijl mijn man dit toch minder voelt dan ik…maar komt gewoon omdat ik het meer ervaar denk ik..maar normaal gesproken heb ik er geen last van…

    #87894 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ja ,je kan het goed voelen he,de bovenkant waar de draden uit komen en de vorm,Ik voel de leads soms heel goed als het weer verandert,dan maar ff zachtjes wrijven!

    Juist vorige week zij m,n derde zoon dat het er zo goed uit zag en hoe ik me voelde,ik zei Martijn wil je het goed voelen ….het was heel vreemd zei hij, omdat hij op dat moment ook de vorm voelde,je ziet dat ze allemaal op hun tijd er iets meer van willen weten.

    Dick vraagt er niet zo naar,hij is al lang blij dat het goed gaat

    #87895 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Even een reactie weer. Vijf weken geleden heb ik mijn tweede icd geplaatst gekregen nadat het eerste systeem verwijderd moest worden vanwege een ontsteking. De afsluiter van vijf en een halve week ziekenhuis, de gangbare procedure in zo´n geval. Het is niet te geloven hoe anders en prettig het voelt in vergelijking met de oude. Er is nu besloten rechts te plaatsen omdat links eigenlijk vanaf het begin af aan klachten heeft gegeven. Ik kan nu prima op mijn zij liggen, zelfs zo relatief kort na de operatie al en heb als het er op aan komt meer last van mijn linker arm (nog steeds!) dan rechts. Het is ook veel minder prominent zichtbaar nu, achteraf is het links allemaal heel erg opgezet geweest. Ben vorige week voor controle geweest en ook daar tevreden geluiden. Alleen nog de “accu” weer op peil krijgen, want mijn energie is nog lang niet weer op het niveau dat ik van mezelf ken. Dat gaat ook tijd kosten is me verteld, en dat kun je maar beter weten als het je nooit snel genoeg kan gaan, 😉 Wat die vorm van de icd betreft: ja dat is goed voelbaar. Maar nu ik mijn oude waakhondje heb mee gekregen en dus goed heb kunnen bestuderen sta je er toch versteld van hoe groot het toch nog is en ook het gewicht vond ik behoorlijk. Dat je zoiets, zeker in het begin als alles hoe dan ook moet wennen nog, voelt zitten vind ik niet zo vreemd meer! Hebben jullie ook gezien waar het destijds allemaal mee begonnen is en waaruit onze huidige icd is voortgekomen? Dat heb ik gezien tijdens een contactmiddag voor icd dragers in de periode na de plaatsing van de eerste icd. Ongelofelijk wat er in een kleine 30 jaar dan veranderd en verbeterd is! Allemaal een fijne en fitte dag gewenst!

    #87896 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Even een reactie weer. Vijf weken geleden heb ik mijn tweede icd geplaatst gekregen nadat het eerste systeem verwijderd moest worden vanwege een ontsteking. De afsluiter van vijf en een halve week ziekenhuis, de gangbare procedure in zo´n geval. Het is niet te geloven hoe anders en prettig het voelt in vergelijking met de oude. Er is nu besloten rechts te plaatsen omdat links eigenlijk vanaf het begin af aan klachten heeft gegeven. Ik kan nu prima op mijn zij liggen, zelfs zo relatief kort na de operatie al en heb als het er op aan komt meer last van mijn linker arm (nog steeds!) dan rechts. Het is ook veel minder prominent zichtbaar nu, achteraf is het links allemaal heel erg opgezet geweest. Ben vorige week voor controle geweest en ook daar tevreden geluiden. Alleen nog de “accu” weer op peil krijgen, want mijn energie is nog lang niet weer op het niveau dat ik van mezelf ken. Dat gaat ook tijd kosten is me verteld, en dat kun je maar beter weten als het je nooit snel genoeg kan gaan, 😉 Wat die vorm van de icd betreft: ja dat is goed voelbaar. Maar nu ik mijn oude waakhondje heb mee gekregen en dus goed heb kunnen bestuderen sta je er toch versteld van hoe groot het toch nog is en ook het gewicht vond ik behoorlijk. Dat je zoiets, zeker in het begin als alles hoe dan ook moet wennen nog, voelt zitten vind ik niet zo vreemd meer! Hebben jullie ook gezien waar het destijds allemaal mee begonnen is en waaruit onze huidige icd is voortgekomen? Dat heb ik gezien tijdens een contactmiddag voor icd dragers in de periode na de plaatsing van de eerste icd. Ongelofelijk wat er in een kleine 30 jaar dan veranderd en verbeterd is! Allemaal een fijne en fitte dag gewenst!

    #87897 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..heb ooit in het Erasmus MC die ontwikkelingen gezien..ze hebben ze daar in een vitrine liggen..ongelooflijk he…maar inderdaad de ICD is toch nog twee keer zo dik als de pacemaker..heb ze alle twee in mijn handen gehad voor de operatie…

    Fijn dat het nu stukken beter met je gaat…en ja..na al die ontwikkelingen na je eerste operatie is je conditie vast naar nul gedaald…maar gaat helemaal goed komen..heb begrepen dat je nu ook hartrevalidatie kan krijgen..misschien wat voor je…hihihi..

    Hier heb ik mijn telefonische controle gehad…om te vragen hoe het ging…e.d.
    Volgens haar is de conditieverbetering direct na de ICD plaatsing bij mij niet van toepassing..zoals ik al dacht…en hopelijk na ongeveer 1 jaar toch nog een verbetering..
    maar dat verschilt van mens tot mens kon ze mij ook vertellen..

    De eerst volgende controle is weer op 9 december..ook gelijk voor mijn gezondsheidsverklaring..zodat ik op 19 december mijn rijbewijs weer kan aanvragen..

    maar goed..zover is het nog niet..hihihihi..

    #87899 Reageer
    Blanda
    Gast

    Hoi Marjolein en alle andere mensen,

    Fijn dat het goed gaat. Maar wel jammer dat je conditie nog niet is wat je zou willen dat het zou zijn. Kunnen ze aan de icd niet gewoon een aan en uit knopje maken, zodat je, als je hem aanzet, gelijk energie hebt. :laugh: Ach dat zal wel van mens tot mens verschillen, maar ik hoop zelf ook dat ik er direct profijt van zal hebben, dus ik vind het wel jammer te horen dat jij er zelf nog niet zoveel verbetering van voelt.

    Zelf heb ik de afgelopen tijd veel onderzoeken gehad. Wegens een reactie op medicijnen kon ik pas vorige week gekatheteriseerd worden, en ik heb een scintigrafie gehad met rust en inspanningstest. Verder zijn er echo’s en röntgenfotos gemaakt. Pffff De uitslag hoor ik later pas, dus ik ben nog wel erg gespannen. Hebben jullie ook zoveel onderzoeken gehad voor de icd? Ik ben de laatste tijd wel erg moe. Ik kan zo in slaap vallen, ook midden op de dag. Dat is niets voor mij. Maar goed het is voor een goed doel zal ik maar zeggen.

    Oh ja nog een vraagje, toen bekend werd dat je een icd moest hebben, hoe lang heeft het toen totaal geduurd tot je hem had? Ik ben namelijk een beetje ongeduldig, wil hem het liefst vandaag nog 🙂

    Zal wel afzien zijn voor je zonder rijbewijs, dat kan ik me heel goed voorstellen. Nog maar even doorbijten (zoals je hondjes ook zouden zeggen 😉 )

    #87900 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Belinda..heeft meer met mijn ziektebeeld te maken begreep ik zo van de ICD deskundige…

    Volgens mij kon ik na de uitslag van de onderzoeken en bij het gesprek met de ICD verpleegkundige gelijk op de lijst..en die wachtlijst was maar twee weken toen..bij ons ziekenhuis..maar heb het zelf naar minimaal half oktober gezet zodat ik dingen kon regelen…Dus in principe moet het snel te doen zijn…

    #87901 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Mijn eerste icd is 3 weken na mijn hartstilstand geplaatst. Het was niet meteen duidelijk wat de achterliggende oorzaak voor het kamerfibrilleren dat tot mijn hartstilstand leidde was geweest en dat is natuurlijk eerst goed onderzocht. Het lijkt me dat het verschil maakt of je vanuit een accute situatie en daardoor nog in het ziekenhuis verblijvend op de lijst komt of dat de aanleiding een icd te plaatsen voortkomt uit een al langer bekend ziektebeeld dat dusdanig verandert dat een icd nodig of gewenst wordt. Op mijn tweede icd heb ik 5 en een halve week gewacht, maar dat komt omdat die tijd nodig was om eerst de ontsteking op de plaats van de oude icd en de operatiewond van het verwijderen daarvan volledig te laten genezen. Duim voor je dat het niet te lang meer duurt, is best spannend allemaal he? Sterkte!

    #87903 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hoi Belinda,het is spannend he,zeker na de onderzoeke, dan denk je ,kom maar op ,dan ben ik er vanaf.Ik kwam de laatste week van juli vorig jaar in,t ziekenhuis met een hart wat het niet goed deed,ik heb de hele zomer alle onderzoeken gehad en had de laatste week van augustus mijn ICD.

    Ik denk dat de wachttijd hier in,t LUMC ook zo,n 2 a 3 weken is.Dus die tijd zal er wel voor staan,ik hoop dat je je straks een beetje minder moe voelt

    Ik ga vrijdag beginnen met adem en ontspanningstraining om de spieren van het middenrif sterker te maken,ben benieuwd! En ook door naar de dietiste,ik moet nog steeds uitkijken dat ik niet zwaarder word,en dat voor alle feestdagen die er aan komen,maar het is voor het goede doel,mijn eigen hartje

    #87905 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb sinds 8 weken een ICD en ben er heel blij mee.
    Mijn hart ging regelmatig onder de 40 en dan ben je op dat moment heel erg ziek en hebt het gevoel dat je de wereld verlaat.
    En opeens begon dan mijn hart weer normaal te slaan en was alles voorbij.
    Ik bleek achteraf steeds op dat moment enkele seconden een hartstilstand te hebben gehad.
    Gelukkig kreeg ik weer op een moment dat ik op de eerste hulp lag.
    Ik moest een nacht blijven maar de volgende morgen kreeg ik het weer.
    Toen mocht ik niet meer naar huis en heb 14 dagen moeten wachten op mijn ICD
    Nu ik de pacemaker heb merk je niet meer dat je weg valt. want meteen als mijn hartslag naar beneden wil (onder de 50) treed de pacemaker op.
    Het begon met misselijkiheid van de maag Dat is nu nog maar een minuut en ik voel me meteen weer beter.
    Bij controle bleek dat de pacemaker al verschillende keren gewerkt had.
    Je went heel snel aan het apparaatje dat in je lichaam zit.
    Zo’n rustgevend gevoel.
    Veel succes verder en sterkte
    gr.Dalham

    #87907 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Het is denk ik zoals Hetty het zegt. Het zal afhangen van hoe accuut de situatie is.
    Ik zelf had op 26 december een hartstilstand, en op 2 januari waren alle onderzoeken al achter de rug en was er een icd geïmplanteerd.
    Ik kan me voorstellen dat je het zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.
    Sterkte ermee en hopelijk knap je ervan op. :side:
    Marjan

    #87916 Reageer
    Blanda
    Deelnemer

    Allereerst excuus voor de late reactie, maar mijn zoon ligt nu al een week in het ziekenhuis, dus het is een beetje hectisch allemaal. 🙁

    Marjolein, Hetty, Nel, Dalham en Marjan dank jullie wel voor de lieve reacties. 😆 Het hangt dus van de situatie af, maar in principe kan het best snel. Gelukkig maar! Want ik word steeds nerveuzer van al dat wachten. Ik merk ook dat is steeds sneller moe ben.
    Ik heb gelezen dat sommige mensen na de ICD zijn gaan revalideren. Dat schijnt beter te helpen. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Gaat dat van het ziekenhuis uit, of moet dat aangevraagd worden?
    Ik ben blij dat ik hier het een en ander kan vragen aan de experts die al een ICD hebben, want dat geeft me wel een fijn gevoel. Het maakt me rustig en geeft me moed. Heel fijn dat dit forum bestaat en dat jullie er zijn! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #87901 in he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie
Je informatie: