default-header

he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

Home Forums ICD he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #87785 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Terwijl ik zat te wachten na de echo’s zat ik met mijn dikke dossier in de vorm van een GOED boek voor mij…en ben toch even gaan bladeren..lag niet echt op volgorde..

    wat ik weet dat ik in december 2006 een EF had van 20…nu kwam ik erachter dat in 2004 nog 51 was…dus ik was in die twee jaar behoorlijk achteruit gegaan..geen wonder dat ik begin 2007 volledig in elkaar stortte…

    dit jaar was het in juni EF 33, wat toch al wat verbetering was na mijn hartklep operatie..
    en ik hoop nu met die ICD/pacemaker..dat dit toch ook weer een boost geeft..

    Ben gelukkig niet iemand die extreem vocht vast houd…al heb ik wel 1 plaspil per dag..maar sinds pas heb ik eigenlijk een natriumbeperkt dieet en vochtbeperking..maar ben er niet heel streng mee…daar wij toch geen echte zout gebruikers zijn..

    in het ziekenhuis is het eten ook niet zoutig….want er lag iemand in het ziekenhuis die dus op iedere maaltijd zout gooide…dus die zou echt een probleem hebben als dat zou gebeuren…

    #87792 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Dank je wel Marjolein,gelukkig dat alles achter de rug is,maar wat heb je laag gezeten met je EJ.Je kan eigenlijk nu alleen maar vooruit gaan,en dat wens ik je ook toe,ik hoop dat je snel alle ongemakken van de plaatsing achter je laat,hoewel dat soms toch wel wat tijd nodig heeft.Maar je hebt al zoveel meegemaakt ,je bent een echte kenner,wat je hart betreft.Gaat het al een beetje met badderen en aankleden en slapen??Zorg goed voor je zelf,leifs Nel

    #87793 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    nou..echt badderen mag ik nog niet..dinsdag naar het ziekenhuis voor de controle en hechtingen..en als het goed is mag ik dan weer douchen en badderen..het is nu nog op de oldfashion way..gewoon aan de wastafel..hihihihi..

    volgens mij ligt hij onder mijn spier…wat strak zit…trekt ook wat in mijn oksel hierdoor…toch even dinsdag navragen…af en toe jeukt het…dan maar plaatsvervangend wrijven over mijn schouder..je moet toch wat he…whahhahha..

    heb ook overal blauwe/gele plekken…dus geen wonder dat ik mij ook beurs voel…maar ach…gaat wel over…hoop ik…

    Slapen is nog steeds op gezette tijden wakker…of een slaaparm.of zere schouder…werd vannacht wakker met een zere rechterschouder….geen idee wat ik gedaan heb..whahhaha..want normaal is links pijnlijk…

    #87794 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    die blauwe plekken gaan wel over wat je zegt,de andere ongemakken verdwijnen langzamer, bij mij dan.
    dat beurse gevoel in je oksel en op je schouder dat duurt gewoon langer.Ik heb ook heel lang last gehad met slapen,eigenlijk soms nog wel eens als ik op m,n linkerkant lig,dan draai ik maar om,maar daar kan je dus weer last krijgen van je rechterschouder.
    maar de wond ziet er goed uit??en vergeet je niet hoe hoog je arm mag?dat was ik wel eens helemaal vergeten,ondanks dat ik er heel blij mee ben ,dat er zelfs maar een icd bestaat en dat het met mij heel goed gaat is het toch een ingreep in je lichaam.Vooral het harde stukje in je lijf wat niet meegeeft daar loop ik nog wel eens tegen aan,en ook het steken,ik denk dan dat de leads bewegen ofzo ,altijd aan de voorkant van mijn schouder,dan helpt zachtjes wrijven…………er zitten toch draden in je aderen.
    Dinsdag je controle,morgen???Wat heel goed voor mij werkte is oefeningen voor mijn borstspieren,dan komt de ICD meer in je spieren en kan hij niet meer bewegen,maar dat komt later pas aan de orde.Eerst maar herstellen,gaat het met je dieren?je kan nog niet zoveel,denk ik, probeer smiddags een beetje extra te rusten,ik weet het je bent een bezige bij ,maar soms mag het echt wel….lieve groetjes

    #87795 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dus jij had het ook bij je oksel..net alsof je spier is strak getrokken dat gevoel..

    maar goed…verder zal het er goed uit zien..erom heen in ieder geval wel…hihihi..vandaag gaan de hechtingen eruit..want volgens mij jeuken die regelmatig…dus moet ik plaatsvervangend even wrijven..net er boven..

    moet zeggen dat vannacht het slapen ietwat beter is gegaan..voor mijn gevoel….niet zo beursig gevoel in ieder geval..whahhaha…

    ik probeer heel goed in de gaten te houden hoe hoog ik ga met die arm..al wil ik per ongeluk wel eens links wat doen..omdat dit dan net handiger is..maar dan denk ik..neeeeeeee..niet doen..whahhahahha..

    we lopen met vijf bullen…mijn man heeft er drie vast..ik eentje..en wendy loopt los…en dan gaat het wel..dus zo komen we er wel..ander moeten we twee keer lopen..dit wel een keer gedaan..maar dat is ook niet om te doen..vooral niet toen het zo regende…zeiknat waren we…

    #87797 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    terug uit het ziekenhuis..wel een uur vertraagd..maar goed…alles was picobello…de ICD…hechtingen eruit..nieuwe pleister erop..morgen of overmorgen mag ik douchen…

    gelijk zo’n huismonitoringkastje mee gehad..zodat mijn ICD kan communiceren met het ziekenhuis..heb twee types gehad..als de ene niet werkt moet ik het andere systeem hebben…

    scheelt weer wat controle beurtjes met zo’n systeem thuis…

    #87801 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hallo Marjolein,zag de wond er goed uit , het is altijd weer heerlijk als er niets bizonders is,jij hebt 2 kastjes ,is er een verschil tussen de een en de ander?
    wanneer moet je weer terug?ik moest eerst na 3 maanden en daarna een half jaar,dat scheelt
    alweer
    heb je dat ook met die arm dat je het vergeet ,en dat je opeens naar je elleboog kijkt hoe hoog hij is.Ik ging al werken toen ik nog binnen de 6 weken was ,niet zo lang hoor, en dan was ik het elke keer vergeten.Maar als je rustige bewegingen doet is het niet zo heel erg,als de leads maar mee kunnen rekken.
    Voor de honden is het wel prettig dat je toch lekker met ze naar buiten kan,dat is voor je zelf ook goed,hoe gaat het met slapen?lieve groetjes Nel

    #87802 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    de wond zag er goed uit..

    het tweede kastje is een soort draadloze telefoonverbinding ben ik achter..
    heb boven wel telefoon..maar die staat draadloos in verbinding met de telefoon beneden dmv een basis station..

    heb hem nu toch boven gezet het huismonitoring apparaat en ipv via de vaste telefoonlijn heb ik het tweede kastje geinstalleerd…direct een test gedaan met het apparaatje bij mijn icd..en de transmissie was gelukt..hihihihi..

    ik moet in december weer terug..gelijk ook bij de cardioloog en de ICD technicus..
    en dmv het kastje hoef ik ook minder op controle begreep ik…

    want nu kunnen ze op afstand uitlezen..dat scheelt…

    herkenbaar…regelmatig kijk ik..en denk..neeeeeeeeeee..terug die arm…en moet dan even wat trager wat doen omdat ik dan met twee armen tegelijkertijd bezig ben…

    iets in het keukenkastje pakken..ik ga al gelijk te hoog dan..dus dat moet echt rechts..en zo meer dingen…komt omdat ik niet zo lang ben…dus moet sneller ergens hoog grijpen om het maar zo te zeggen..dus best nadelig in dit geval..

    ik mag pas in het nieuwe jaar mijn neus laten zien op mijn werk..whahhaha..half december zit ik op 8 weken en dan plak ik mijn normale vrije dagen van december er achter aan..die heb ik normaal ook vrij…

    het slapen is nog niet je van het..maar ach..dat zal ook steeds wat beter gaan…zelfde als je broek dichtknopen..op de eerste dag kwam ik toch echt een stukje arm tekort..whahahha…had de kracht niet om het verder te trekken…erg he..zelfs mijn arm naar mijn rechteroorlel was een crime..maar een dag later lukte dat wel weer..en zo heb je meer van die dingen…ineens denk ik..he…dat lukt…en of minder pijn /gevoelig…

    We komen er wel hoor…hihiihi

    #87803 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    wat ook erg had ,met douchen bv,dat het net lijkt of je arm te kort is,ik kon gewoon heel moeilijk van links naar rechts rekken,dan zat ik elke keer met dat gekke kastje ,dat rekt natuurlijk niet mee.Gelukkig wordt ook dat heel veel beter,Ik ben wel rechts maar doe heel veel dingen links ,en dan merkt je dat je de dingen eventjes anders moet doen.
    Als ik dan bedenk hoe weinig last ik er nu nog van heb,Ik moet alleen op m,n werk uitkijken voor de magneet die de wavers van de kleding haalt,die kan een storing geven,en de poortjes bij de deur,als je daar doorheen loop is er geen signaal,ik zeg altijd als ik net toevallig daar neer val en ik lig op de grond,dan ben ik weer onder het poortje en krijg ik wel een schok.
    Ik heb nog nooit een schok gehad,en kan me daar ook niets bij voorstellen.

    Wat lekker dat je jan. pas hoeft te werken,neem die tijd hoor ,niet stoer doen!!!Tis ook net de gezelligste tijd,heerlijk al die feestdagen straks,dan zet je met plezier de piek boven in de boom ……Ja,je komt er wel…en je gaat je ook beter voelen,ik denk elke keer …nu blijft het zo,maar dan ontdek ik dat ik toch elke keer weer wat meer kan…en daar gaan we voor,vind je niet ,slaap lekker straks,liefs

    #87804 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Herkenbaar hoor..doe ook veel met links ondanks dat ik recht ben..bv…een fles openen…met links draai ik hem open …rechts gaat niet lukken…whahhahah..zo meer van die dingen…

    ja..het slapen is nog een crime…pfffffff..vannacht met horten en stoten geslapen…en ik voelde hem nu duidelijk zitten en ook pijnlijk..ook als ik rechts lag..
    maar ach..ooit gaat het beter toch??

    #87805 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi, ik heb de eerste nachten met een extra kussen geëxperimenteerd.. Dat hielp wel. Ik legde dat onder mijn linkerarm zodat die op het niveau van mijn borst bleef. Als ik op mijn rechterzij ging liggen dan hield ik het kussen tegen mijn borst, tussen de armen. Ik vond het in bad gaan een crime. Een douche hebben we niet. Het kostte heel veel moeite om uit bad te komen. Gelukkig was dit allemaal van voorbijgaande aard. ’t Is allemaal goedgekomen.
    Hartegroet van Annemarie.

    #87806 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    dat met die kussen heb ik nog niet geprobeerd…thanks voor de tip..wie weet slaap ik wat beter dan..

    heb gelukkig diverse handgrepen in bad en boven het bad…dus dat lukt wel..na mijn hartoperatie’s heb ik het ook gedaan…oke..niet zo soepel als anders..maar het lukte mij wel…hihihihi….

    #87807 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Hier nog een icd-draagster, net drie weken in het bezit van een nieuw “waakhondje” en ook met zo´n “afstandsbediening” Dit is mijn tweede icd, de eerste heeft eigenlijk steeds klachten gegeven in die zin dat ik er erg veel en vaak last van had dat ´ie er zat. Nu net een paar weken thuis na 5 en halve week ziekenhuis omdat de pocket ontstoken was geraakt. Nu dus een nieuwe icd, rechts, en het voelt goed. Heb nu al minder last van deze arm dan mijn linker waar ik nog steeds beperkingen heb ondanks dat de icd daar nu dus weg is. Komende week voor controle, eens vragen of dat nog gaat verbeteren. Herkennen meer mensen dit toevallig?

    #87808 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo….5,5 week ziekenhuis..dat is niet misselijk…toevallig lag ik met twee mannen in het ziekenhuis die mij vertelde dat er ook iemand had gelegen waar de ICD er zowat uitgroeide..en later ook nog een flinke ontsteking had…
    wat later kwam de vrouw van 1 van de heren familie tegen van die vrouw..en het bleek dat ze nu een paar afdelingen verder lag..gelukkig was alles goed gegaan..

    ben jij het niet toevallig??..ik lag in het Maasstadziekenhuis..whahhaha..zou toch wat wezen..

    #87809 Reageer
    Hetty de G
    Gast

    Nee, dat was ik niet, haha. Ik was in Zwolle. Maar dat er bijna uitgroeien… heel herkenbaar, icd was zo prominent aanwezig achteraf, de nieuwe valt zo veel minder op merk ik nu. Dat is idd niet in orde geweest. Was een lange periode, idd, maar het is allemaal zo aangenaam mogelijk gemaakt ( echt geweldig, vandaar mijn berichtje over de Weezenlanden elders op het forum) en dat ik zo goed uit mijn hartstilstand ben gekomen maakt dit soort dingen voor mij hooguit nog vervelend zijn, al hebben ze natuurlijk de nodige impact. Heb toch weer even een behoorlijk jasje uitgedaan hierdoor maar heb er het volste vertrouwen in dat dat snel weer goed gaat komen. Gaat het met jou goed?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #87918 in he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie
Je informatie: