default-header

he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

Home Forums ICD he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #79690 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Aanstaande zaterdag moet ik naar het ziekenhuis en gaan ze mijn bloed goed controleren..heb een nepklep dus mijn bloed mag niet te dik worden..moet wel stoppen met de bloedverdunners…maar de heparine staat klaar als het nodig is…en dan Dinsdagmiddag gaat het gebeuren..dan krijg ik mijn driedraderige ICD geinplanteerd….en als alles goed gaat ben ik woensdagmiddag weer thuis…

    Ben er klaar voor…alles is geregeld..voer voor de dieren voor zo’n 4 maanden in de schuur…en op mijn werk zijn er nu drie man ingewerkt om de klus te klaren…

    #87758 Reageer
    johanvdz
    Deelnemer

    Beste Marjolijn
    Ik zag dat je ook op mijn berichtje had gereageerd mbt het tikken vd klep in combi met de gehoorapparaten van mij en nu ze ik jou bericht!
    Ik ben dus mandaag aan de beurt voor een nieuweklep en openhartoperatie in Breda en jij voor je ICD operatie as dinsdag.
    ondanks dat je elkaar niet kent heb je dan toch gelijk een soort van oke we gaan er voor!
    ook bij jou is je werk geregeld en heb jij en je partner alles voorbereid.
    Bij ons was het totaal onverwacht en is er nog veel onzekerheid ook thuis bij mijn vrouw en kinderen maar ze zijn ook sterk hoor.

    veel sterkte dinsdag en misschien als ik het achter de rug heb zal ik je nog eens berichten.
    groet johan :laugh:

    #87760 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Jij ook succes Johan…de klepoperatie heb ik in 2008 gehad..en dat is ook super gegaan..maar dat was mijn tweede operatie al…in 1999 had ik al een hartoperatie achter de rug..

    #87769 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Marjolijn,

    Ik zie dat je bent ingelogd, ben je al in het ziekenhuis nu?

    Ik wil je veel succes en kracht wensen ivm je operatie (en alles eromheen he) en dat je snel weer thuis bent en ook snel opknapt van de ingreep.

    Live long and prosper (je kent hem wel….. spreuk van mister Spock he)

    Groetjes,
    Lisa.

    #87770 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    haha ja die ken ik wel als echte SF fan lig nu ff op bed aan de heparine pomp

    #87771 Reageer
    Blanda
    Deelnemer

    Hallo Marjolijn,

    Super dat het nu dan toch echt gaat gebeuren. Goed dat je alles geregeld hebt zodat je met een gerust hart even de tijd kan nemen voor jezelf. Ik ben reuze benieuwd hoe de icd je zal bevallen en hoe de operatie gegaan is en of je je beter zult voelen. Fijn dat ik jou nu met al mijn vragen kan gaan lastig vallen 😛

    Zelf zit ik ook met smart te wachten op een ICD, maar ik moet eerst nog de katheterisatie doen, want dat is ivm ziekte niet doorgegaan. Dus dat moet eerst nog, maar ik ben er ook helemaal klaar voor 🙂 Nu heb je tenminste een kans op verbetering, en niet geschoten is altijd mis. Heel veel sterkte, een pijnloze operatie toegewenst en een goed en snel herstel :laugh:


    @Johan
    ook heel veel sterkte en een spoedig herstel! Zet hem op!

    #87772 Reageer
    sassy
    Gast

    Hoi marjolijn,

    Heel veel sterkte morgen met de operatie!
    groetjes sas

    #87775 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Marjolijn,

    Hoe is het nu met je?
    Ben je alweer thuis? Is alles goed gegaan?

    Groetjes,
    Lisa. 🙂

    #87776 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben net een klein uurtje thuis…
    ben gisteren rond half 2 richting ok gegaan…daar nog een half uurtje gewacht…tot de cardioloog zou komen…en om vijf uur was ik weer op de zaal…

    man..wat rukken ze aan je..maar heb heerlijk gepraat tijdens het gebeuren en hard auw geroepen als ik iets voelde..of iets voelde wat een beetje vreemd was..hihihih..

    over een weekje voor controle van de wond…maar volgens de cardioloog was het TOPPIE>…..hihihihi..
    en nu ga ik even plat..want mijn schouderpartij is behoorlijk gammel geworden..en heb vannacht amper geslapen..ook door een mede patient die tot twee keer zijn hele bed zeiknat maakte….pfffff…

    #87777 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Marjolijn,

    Is het gelukt….je tukje doen?
    Ja, pfff….. in een ziekenhuis slapen is nog niet zo gemakkelijk….. toen ik er een keer in lag (op hartbewaking) kon ik geen oog dicht doen door al het lawaai midden in de nacht. … en dat terwijl een goede nachtrust toch wel heel belangrijk is he….

    In ieder geval ben je lekker thuis nu…. want zoals het klokje thuis tikt, tikt het (bijna) nergens ….. toch nog steeds?? …hihi.

    Een Snel herstel… en
    Groetjes,
    Lisa

    #87778 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou..moet zeggen dat dit nieuwe ziekenhuis op zich een stuk minder gehorig is..
    ik had nu meer last van om op de zij te liggen..want mijn schouders en bovenkant van mijn lichaam is toch wel wat gemangeld naar mijn gevoel..misschien ook de spanning die erop zat…en door een medepatient op de zaal..die tot twee keer toe zijn bed zeiknat kreeg en ook de wc ruimte vies had gemaakt..dus twee keer in de nacht bedden verschonen en alles dweilen en wat nog meer…en dat met groot licht aan..kan niet anders..maar als je dan al moeilijk heb met normaal liggen in je bed…dan is dat een extra factor om wakker te worden..

    daarvoor heb ik redelijk goed geslapen…dus dat scheelt…maar inderdaad een uurtje plat gelegen..maar ach..gaandeweg zal het liggen ook beter gaan…liggen op mijn rug met slapen gaat niet lukken..want dan slaap ik niet nl…

    #87779 Reageer
    Blanda
    Deelnemer

    Hoi Marjolein,

    Super dat alles zo goed is gegaan. Fijn dat het meegevallen is met de pijn, dat geeft mij ook weer moed. Heb je nog zalf oid gekregen voor de wond? Lijkt me wel dat je dat goed in moet smeren, dan wordt het een mooie soepele wond, anders wordt hij zo hard, dat is niet mooi.
    Zie je de bult erg?
    3 uurtjes vind ik niet echt veel, dus ik hoop dat ze het bij mij ook in 3 uurtjes kunnen. Lijkt me ideaal. Gelukkig weet ik van jou al het een en ander, dan ben ik minder bang want ik knijp hem stiekem toch wel hoor.

    Mevrouw heeft lekker liggen kletsen tijdens de operatie, maar mij even gek zeg 😆

    #87780 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    de eerste 9 dagen..tot je bezoek bij de poli mag je niets aan de wond doen…de hechtingen zitten er duidelijk in..whahhaha..
    geen douche bezoek tot die tijd..dus even poedelen bij de kraan…misschien dat ik in bad ga…dan kan ik zelf de hoogte bepalen van het water had ik zo in gedachten..

    ik vind het voornamelijk een beursig en spierpijnachtig gevoel…lode armen zeg maar..alsof je zwaar getraind heb…maar ach..dat ga ook wel weg en dan zal het slapen ook beter lukken..want het draaien in bed is geen pretje..hihihi..

    moet zeggen dat het team wat om je heen staat je toch enorm probeert af te leiden…
    dmv vragen te stellen..en bij mij ging het snel over de honden…whahhahahha…what else..

    moet zeggen dat ik niet veel bult zie..je voelt hem wel heel lichtjes…zag gisteren ook wat blauwige plekken..want mijn grote pleister liet wat los…dus voor het naar bed gaan even een schone op geplakt…verder ziet het er keurig uit..

    Aanstaande 25ste…mag ik weer naar het ziekenhuis voor controle en gelijk voor de wond…dus dat is ook al snel…

    #87781 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Marjolijn,
    fijn dat je het achter de rug hebt. Ik heb ook zo’n pijn in de schouder gehad. ’s Nachts de verpleging gebeld omdat ik jankte van de pijn en heb toch een hoge pijngrens. Het was ook niet echt makkelijk gegaan, ze hadden de boel een beetje moeten forseren. Aders zijn een beetje lastig bij mij. De verpleegkundige zei dat ik absoluut mijn schouder moest blijven bewegen door kleine draaibeweginkjes te maken om een ‘frosen shoulder’ te voorkomen. Het is allemaal goed gekomen, hoor. Ik merk bijna nooit dat ik een ICD heb.
    Een voorspoedig herstel, groetjes van Annemarie.

    #87783 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..die schouders vind ik het ergst..maar bij mij slaat stress e.d. ook snel daar in…dus ben wel wat gewend…maar paracetamol als pijnstiller heb ik geweigerd…hoop chemie..en pijn stillen doet het het…dus dan maar zonder…

    zolang het van voorbijgaande aard is verbijt ik wel de pijn..en langzamerhand word het toch minder…

    die draaibewegingen herken ik wel..omdat ik die ook geregeld moest doen van de fysio..dus dat zal ik nu maar weer even in ere houden….hihihih

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #87760 in he he…eindelijk de datum bekend van mijn ICD operatie
Je informatie: