default-header

Hartslag van 55 en veel stress

Home Forums Stress Hartslag van 55 en veel stress

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80721 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Sind een paar dagen heb ik vaak last van een rust hartslag van 55 en die in de nacht daalt tot 47. Ook ben ik de laaste tijd erg gestressed en bang dat er wat mis is.
    Ongeveer anderhalve maand geleden een ecg, echo en 24 uur holter gehad ivm angsten en hartklopingen en een hoge bloeddruk. Deze uitslagen waren goed alleen zagen ze af en toe een overslag van mijn hart maar dat was niet verontrusstend zei de cardioloog. Nu heb ik de laatst tijd ook vaak druk aanvallen oo mijn borst in rust en in bed meestal na het eten word dit erger.

    Wat denken jullie?
    Ik ben trouwens 22 en sport niey veel alleen elke dag 30 minuten wandelen.

    #93765 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Gabi,

    Aangezien je aangeeft dat je veel stress hebt kan het ook zijn dat de symptomen die je hebt daartmee te maken hebben. Pijn op de borst kan komen door stress. Door je angst ga je (onbewust) ook meer letten op symptomen.

    Maar als je het niet vertrouwt en je klachten blijven kun je altijd weer contact opnemen met je arts. Hij/zij kan kijken welke behandeling eventueel voor jou geschikt is.In principe is een aandoening aan het hart al uitgesloten volgens het onderzoek van 2 maanden geleden. Misschien willen ze dit nog een keer herhalen om definitief uit te sluiten dat je een hartaandoening hebt, of is er een therapie/behandeling om je stress te verminderen.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    St. Hartpatiënten Nederland

    #93766 Reageer
    Gabi Laning
    Deelnemer

    Bedankt voor uw antwoord. Ik merk inderdaad dat ik soms erg gefocussed ben op hartslag en symptomen ook onbewust wel eens.
    Heb over 2 week een gesprek met het ggz om mijn angsten en stress te bespreken
    En maandag een afspraak bij de huisarts om bloeduitslagen te bespreken en ga da ook zeker aangeven dat de klachten bog steeds niet weg zijn. Want maak me ook zorgen over mijn lage hartslag in rus die tijdens het slaoen zelfs zakt naar 44.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #93765 in Hartslag van 55 en veel stress
Je informatie: