default-header

hartscan

Home Forums Hart- en vaatziekten hartscan

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #89622 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo animal,

    Heel erg bedankt voor je antwoord op mijn vraag:)
    Altijd fijn om wat meer informatie te krijgen van hartgenoten.
    Vooral als ze al een onderzoek hebben ondergaan, zoals de hartscan.

    Ik zelf vond dat mijn cardioloog al na een paar minuten dit onderzoek voorstelde.
    Zonder dat ik eigenlijk meer kans kreeg om in details te treden.

    Het tijdgebrek van mijn cardioloog heeft mij grote twijfels gegeven.

    En dan ga je denken….zou het wel nodig zijn?

    Fijne avond !

    Cesarina

    #89623 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hallo Cesarina.

    Ik wil je niet ontmoedigen met mijn antwoord maar na het 1e onderzoek (hartscan)hebben ze niets gezien daarna cathetterisatie gehad zagen 1 vernauwinkje 2 maanden later gedotterd en was toen 5 stents rijker waarvan de ergste 85% dicht zat?

    Na de 2e hartscan op 10 november afgelopen jaar ook niks ontdekt maar op 1dec afgelopen jaar s,nachts hartinfarct stent dichtgeslipt!

    Maar zoals bij Animal en andere lotgenoten hier heeft het heel goed gewerkt dus het kan zeker goed uitpakken en in je voordeel zijn, Wat je angst betreft voor flauwvallen kan ik je alleen als advies meegeven jij kent je lichaam gaat het niet geef het aan en stop dan gewoon en laat ze het dan maar met medicatie het opwekken!!!

    Nogmaals ik heb het onderzoek op zich ook met toedienen van die medicatie niet als pijnlijk of vervelend ervaren net als wat Animal schreef het stil liggen op die tafel tijdens de scan/foto,s maken met mijn armen boven mijn hoofd dat vond ik het vervelendste deel.
    ik ben wat dat aangaat niet zo soepel he hahaha.

    Hartegroetjes.
    Marcel

    #89624 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Die scan is en blijft altijd nuttig.
    Je moet het zien als een voorportaal naar verder onderzoek.
    Op de scan kan men zien of er gedeeltes van de hartspier niet genoeg zuurstof krijgen omdat de aanvoer van bloed verstoord is.
    Ook een ader die voor 85% dicht zit transporteert nog steeds bloed en dat kan net voldoende zijn om de hartspier nog goed te laten werken daardoor minder zichtbaar op de scan vandaar dus ook onder belasting scannen. Uiteindelijk is maar een goede methode en dat is katheteriseren echter is een duur onderzoek , tijdrovend en gaat toch met risico’s gepaard.
    Nogmaals ik vind dat je er niet eens over na moet denken, om het niet te doen, het is voor je eigen gezondheid.
    Ook al zou het licht even uit gaan je bent op dat moment in de beste handen en zij doen het licht wel weer aan hoor.
    Ik ga er in elk geval fluitend heen.

    #90747 Reageer
    Louisdejeu
    Deelnemer

    Dank allen hier boven voor de aangedragen info.
    Zojuist ook een scan van de hartspier gehad.
    Dankzij jullie verhalen ging ik er heen met voldoende kennis van wat me te wachten stond.
    Groet Louis :laugh:

    #90755 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    en viel mee he?

    #90761 Reageer
    Louisdejeu
    Deelnemer

    Het viel inderdaad 100% mee.
    Beetje hoofdpijn en misselijk tijdens de (gesimuleerde) inspanningstest.

    Heb toch een beetje dubbel gevoel erbij, tijdens de echte fietstest bij de cardioloog fietste ik 130% van wat ik vwb mijn leeftijd zou moeten kunnen.
    Ging elke week een uur schaatsen in Amsterdam en deed daarnaast fitness.
    Ik kreeg wat problemen en ging voor de zekerheid voor een sportkeuring naar de dokter.
    Vervolgens verwezen naar de cardioloog die vertelde dat mijn hart wat zuurstof te kort komt.
    Ik laat het maar over me komen, voorlopig maar even rustig aan doen.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #89622 in hartscan
Je informatie: