default-header

Hartritmestoornissen

Home Forums Boezemdefibrilatie Hartritmestoornissen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78965 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Goede middag,

    Ik heb al heel lang last van hartrimestoornissen. In het begin werd daar geen oorzaak voor gevonden. Ik gebruik 3 x daags 40 mg Inderal. Echter steeds vaker komen hier toch aanvallen doorheen. Ik moet dan naar de E.H.B.O en aan de monitor krijg ik dan via infuus middelen toegediend, die de ritmestoornissen doen stoppen.
    Dit heeft veel impact op mijn leven. Negen jaar geleden kwam ik bij een ritmoloog terecht en hij ontdekte een orthodrome cirkeltachycardie bij een links gelegen extra verbinding. Mij werd ablatie voorgesteld. Omdat ik er toen nog niet zoveel last van had, besloot ik het nog niet te doen. Echter nu de aanvallen vaker komen, met hartslagen van 216 p.m. uren lang begin ik er toch eens over te denken, om het wel te laten doen. Toen ik in mei op controle was bij de cardioloog, vroeg ik hem: wat ik heb is toch geen w.p.w (Wollf-Parkinson-White) syndroom? Jawel zei hij, dat is het wel. Een andere cadioloog spreekt alleen van een extra verbinding. Er zijn in de loop der jaren al zo veel E.C.G ‘ s
    gemaakt, dan hadden ze dit toch al veel eerder moeten ontdekken. Want bij het w.p.w. syndroom zie je op het E.C.G. altijd een Delta golf, die kenmerkend is voor w.p.w.
    Wie kan mij vertellen of een extra verbinding, ook het wpw syndroom is.

    Alvast hartelijk dank, voor eventuele reacties.

    Lisa

    #84683 Reageer
    boempot
    Deelnemer

    dat weet ik ook niet maar een oplossing kan en ik zeg wel kan het plaatsen van een i c d

    #85598 Reageer
    johnny37
    Deelnemer

    Hallo,ik heb zelf ook pas in 2009 ontdekt dat ik wpw had,ik had hier al vanaf mijn 16de last van,maar laatste jaren was erger geworden,ik ben toen opgenomen in nijmegen,ze hebben toen vanwege mijn extra verbinding in het hart gebrand (efoablatie),ikzelf was gewoon bij,wat minder was is dat ze de stoornis opwekken,dacht echt dit gaat niet goed,echter nu ben ik heel BLIJ dat ik het heb gedaan,mijn hart slaat niet meer op hol,wel nog af en toe wat overslagen maar ja,dat schijnt te kunnen zijn.ik had in mijn linkerkamer die extra verbinding,hij was ook nog speciaal,want die van mij pompte het bloed tegen de klok in,normaal is met de klok mee.ik slik geen medicijnen,en ben weer aan het sporten zwemmen en zo.Kan alleen maar zeggen dat het mij heel goed heeft gedaan,het is ff doorbijten maar normaal gaat alles goed hoor.En ik mocht dag erna weer naar huis,wel een blauw been vanwege het inprikken.
    John

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #84683 in Hartritmestoornissen
Je informatie: