default-header

hartritme stoornissen , en een lage bovendruk .

Home Forums Bloeddruk hartritme stoornissen , en een lage bovendruk .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79902 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo allemaal .

    al jaren heb ik last van hartritme stoornissen .
    toen ik 17 was (nu 20) ben ik ook gecateteriseerd , en allerlij onderzoeken.
    en heb toen medicijnen gekregen , ik moest die alleen gebruiken als het
    echt heel erg werd. vorige week holpen de medicijnen niet meer en had ik ook meer last
    van de hartritme stoornissen , snel duizenlig , missenlijk , bijna flauw vallen .
    bij de huisarts zeiden ze dat ik ze nu elke dag moest gaan gebruiken . en kreeg ik een soort ecg aparaatje mee om een ecg te maken op het moment dat ik er last van heb .
    mijn bloeddruk was steeds erg hoog voor mijn doen . normaal had ik een bloeddruk van 120/70 en ik zat op de 140/91 … nu de laatste dagen is mijn bloeddruk ineens veel lager
    107/60 (terwijl ik de medicijnen nog niet ben gaan gebruiken) nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
    heeft iemand advies ! ?

    #88718 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi marleen,

    ik zou toch even met je cardioloog of huisarts bellen
    medicatie voor de hartritmestoornissen kan idd je bloeddruk verlagen, heb ik ook
    dan heb ik tijdens de ritmestoornissen dus een hele lage bloeddruk, en daardoor wordt ik ook duizelig..

    maar misschien heb je wel heel andere medicatie voor de ritmestoornissen,
    groetjes

    #88720 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Marleen,

    ik ben het helemaal met Brandy eens. Neem contact op met de cardioloog en laat hem/haar bepalen welke betablokker je moet gaan slikken. Bedoel je dat je een holter (24/48 uurs meting) hebt gehad? Weet je ook van welke plek in je hart de ritmestoornissen ontstaan? Als je hartritmestoornissen zo erg worden dat je (bijna) flauwvalt zou ik eventueel bellen met de 1e Harthulp. Maar voor nu: neem op korte termijn contact op met de cardioloog.

    Sterkte,

    hartegroet van Annemarie

    #88721 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo.

    Ik heb ook vaak ritmestoornissen en mijn bloeddruk wordt zo wie zo door medicatie extra laag gehouden. Als ik extra medicatie moet nemen voor het ritme, mag ik dat alleen op bed nemen, dus als ik flauw zo vallen, dit geen kwaad kan, maar mijn bloeddruk zakt dan wel naar 85 boven en 50 onder.
    Maatr als ik jou was, zou ik eerst maar eens een telefoontje er aan wagen, want jij bent ook nog erg jong en met je hart kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
    Sterkte en een hartengroet van Geertje/Tolletje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #88721 in hartritme stoornissen , en een lage bovendruk .
Je informatie: