default-header

Hartproblemen in combinatie met longziektes, astma, COPD!

Home Forums Hart aandoening, ziekte en kwalen Hartproblemen in combinatie met longziektes, astma, COPD!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80754 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb mei 2014 een hartaanval gehad. In eerste instantie na het dotteren en inbrengen van een stent ging ik flink bergopwaarts tot eind augustus 2014 toen ik tijdens het therapeutisch voorzichtig weer een paar uurtjes per nacht hevige klachten kreeg van benauwdheid, pijn borst kaak, arm, tussen schouderbladen en in de kaak! Na rust, wat koud drinken en spray onder de tong trok het ergste weg en omdat ik toch al klaar was met twee uurtjes werken en de volgende dag onderzoeken had staan in ziekenhuis verder niets mee gedaan, naar huis gegaan en volgende dag gemeld in het ziekenhuis, daar kwam ik meteen in de molen en zag men aan de enzymen dat er weer iets was gebeurd de afgelopen 24 uur, waarschijnlijk opnieuw hartaanval! Sinds dien blijf ik maar problemen houden? heb meerdere hartkatheterisaties gehad maar de cardioloog kon er niet uitkomen. Een second opinie gehad maar ook die cardioloog kon het niet mooier maken. Moest er maar mee leren leven en een hele batterij medicijnen die mijn maag ook nog eens tot bloeden en hevige pijn toe irriteerde! Nu heb ik al vanaf 2010 de diagnose COPD en al eerder de diagnose astma, ( astmatische bronchitis, medicijnen voor, pufje).maar steeds werden, deze twee  niet in verband gebracht, diverse malen vroeg ik de cardioloog of er misschien een verband zou kunnen zijn tussen slechte longen en een hart wat verscheidene klappen gehad heeft. Maar daar kwam nooit geen fatsoenlijk antwoord op! Uiteindelijk eerder dit jaar na nog steeds aanhoudende klachten voor een second opinie naar weer een ander ziekenhuis gegaan waar de cardioloog wel wilde na onderzoek dat ik doorverwezen moest worden naar een longarts. Die stelde opnieuw na onderzoek vast dat ik inderdaad aan astma, (bronchitis), COPD lijd en de long medicatie heeft uitgebreid! Heel voorzichtig gaat nu ook mijn behandelend cardioloog toegeven dat het tekort aan conditie tijdens fietstest niet aan geen conditie te wijten is maar aan de longziektes! Helaas krijg ik die man niet zover te herkennen dat beide aandoeningen elkaar verergeren, dat mijn zieke longe de situatie van mijn ziek hart niet verbeteren en blijft lijden tot hevige klachten! Buiten een hele rij medicijnen gebruik ik zo'n 4 keer per week de spray onder de tong. Vooral bij koud/ slecht, nat of extreem warm weer! Als ik een etage de trap omhoog loop ben ik bekaf, als ik langer dan 10 minuten spreek word ik steeds heser en kortademiger, word s ‘nachts wakker mijn benauwdheidsklachten, pijn op borst en kaak maar ook gewoon overdag als ik net iets teveel actief ben geweest! Ik wandel drie keer per dag half uur, doe iedere dag half uurtje licht huishoudelijk werk, doe de boodschappen op de fiets hier in het dorp, verder lukt helaas niet. Ik drink niet, ik rook niet en probeer zo gezond als maar mogelijk te eten en drinken en toch verergerd mijn gezondheid, mijn conditie? Ik ben 55 jaar oud. Wie .rt op wit een diagnose te maken zodat ik ook naar een UWV. eindelijk kan voorleggen wat er mis is. Nu denken zij nl. dat omdat de cardioloog het niet weet ik maar gewoon gezond ben en 8 uur per dag, 40 uur per week moet gaan werken. Ik ben nu 45/55% afgekeurd. Wie kan mij helpen, raad geven en naar een cardioloog gaan die wel zonder oogkleppen naar mijn situatie kijkt? Alvast vriendelijk bedankt George!

    #93828 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    L.S.,

    Ook ik heb een combinatie van longaandoening (chron.bronchitis en astma). Ik ben uiteraard gedwongen om het te accepteren en vol overgave ga ik nu verder. Men kan nog zoveel.

    #113938 Reageer
    Hans V.
    Deelnemer

    Dag Bert,

    Ik heb in veel opzichten een zelfde verhaal als jij .Bij mij begon e.e.a. na een doorgestane Covid besmetting . Ik kwam van een vliegvakantie terug in Holland en bij aankomst op Schiphol moesten mijn vrouw en ik even haasten om de bus naar Van der Valk te halen. Het was dus even schakelen van 0 naar 100 met twee koffers in mijn handen ; ik hoefde ze nog eens niet te dragen,maar kon ze rollen . Twee seconden later voelde ik een enorme druk achter mijn borstbeen en ik wist meteen dat het mijn hart was omdat ik al eerder een infarct had vanwege een verstopping in de linkerkransslagader . De week nadat dit gebeurt was heb ik nog tweemaal eenzelfde situatie meegemaakt waarbij dezelfde druk weer ontstond achter het borstbeen. Ben daarna met de ambulance naar het MMC in Veldhoven gebracht en na katheterisatie bleek dat ik een 30% verstopping/vernauwing had in de hoofdstam van mijn linkerkransslagader . Echter de cardiologen kwamen tot de conclusie dat de vernauwing niet de oorzaak kon zijn van mijn klachten.

    Ik wist dus nog steeds niet waar mijn klachten vandaan kwamen.Na 6 weken kreeg ik een standaard uitnodiging bij de cardioloog om te vertellen hoe het nu ging .
    Inmiddels had ik zelf de theorie ontwikkeld dat mijn hart op bepaalde momenten van inspanning en stress te weinig zuurstof kreeg van mijn longen en dat dit wellicht een gevolg was van een doorgemaakte Covid besmetting .
    Ik legde dit dus voor aan de cardioloog ,maar zijn stelling was dat ik vanwege Covid geen ziekenhuisopname heb gehad en derhalve kon het niet zo zijn dat Covid iets met mijn situatie te maken had .

    Eigenwijs als ik ben heb ik na het bezoek een verwijzing gevraagd naar een longarts . Zij heeft een CT scan laten maken en een Histamine test laten doen. De CT scan liet niets abnormaals zien ,maar de Histamine test ging bij het tweede pufferje al verkeerd .Ben afgelopen vrijdag naar de longarts geweest voor uitslagen en die heeft vastgesteld dat ik Astma heb . Ik had de longarts bij mijn eerste bezoek al verteld van de opvattingen van de cardioloog en zij gaat nu contact opnemen met die man om hem op de hoogte te brengen .Zij staat volledig achter mijn theorie dat mijn hart op momenten te weinig zuurstof krijgt doordat mijn longen niet genoeg aanvoer leveren op bepaalde momenten.

    Ben benieuwd of ik iets hoor van de cardioloog.

    #122668 Reageer
    Natascha
    Gast

    Ik heb een soort gelijk verhaal. Begon 5 jaar geled2n ongeveer met een verkoudheid daarna op 3 jaar tijd 3 x geopereerd aan poliepen in mijn neus en holtes.maar bleef zitten met een hoestprobleem en kortademigheid. Ik kan op sommige momenten 8 km wandelen aan een snel tempo maar even later kom ik de trap zelfs niet op.top of the bil nog opgenomen geworden met een hartslag van 208 per minuut waarop ze zeggen harttimestoornis. Waarvoor ik een berg pillen krijg.
    In het ziekenhuis zien ze keer op keer een hoog eosinofiel gehalte in mijn bloed en ook bij de blaastest op pneumologie blijkt mijn longcapaciteit enorm gezakt. Ook de ontstekingswaarden van co2 in ademhaling waren erg hoog. Ik wordt van het kastje naar d3 muur gestuurd en iedere arts kijkt enkel naar zijn eigen domein terwijl ik denk dat alles samen hangt.iemanand een idee???

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #113938 in Hartproblemen in combinatie met longziektes, astma, COPD!
Je informatie: