default-header

hartpatient

Home Forums Even voorstellen hartpatient

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80571 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hoi goedenavond wil mezelf even voorstellen , ben sonja getrouwd , moeder van een dochter van 26 🙂 zelf 49 mijn man 51

    sinds vorig jaar november heeft mijn man 4 hartinfarcten gehad in 1 week erg veel dus , vlak voor dat dit gebeurde zouden wij uit elkaar gaan ,maar door dit sta je toch weer met beide benen op de grond en besef je pfff je wilt hem toch niet kwijt , ik heb mezelf al die tyd aardig weggecijferd om stress te voorkomen , nu zijn we jaar verder en in dat jaar al 6 x uit elkaar geweest , stress op stress hij kan ze woede niet kwijt dus slaat hij op deuren schreeuwt waardoor ik ook erg boos word en hop daar, gaan we weer , , ben eerlijk ben ook niet een van de aardigste dan maar wel er genoeg van , de laatste keer ruzie was 3 weken geleden is hij ook weggeweest naar mijn dochter voor 3 dagen , omdat ze moeder dus ook net overleden is . ik heb zelf nu een oogziekte waar ik voor geopereerd ga worden dus veel stress , waardoor ik hem niet meer ga begrijpen en ik steeds meer ja en amen ga zeggen , hij steeds meer wegkruipt onder die steen , omdat hij het allemaal niet meer aankan , we zijn 27 getrouwd maar het lijkt wel of ik een hele andere man heb na die hart infartcten ik weet me geen raad meer hij wil ook geen hulp samen en , ik kan niet meer dus help aub een radeloze vrouw die geen andere oplossing ziet dan stoppen hier mee voor ik zelf er aan onder door ga ook al hou ik nog vn hem hoe moeilijk ook soms ,alvast bedankt sonja

    #93174 Reageer
    Cls
    Gast

    Na een hartinfarct wordt je inderdaad wel anders. En stress is al helemaal geen goed medicijn. Zoals ik je verhaal lees begrijp ik niet dat jullie nog samen zijn. Ik lees niets in je verhaal dat jullie nu erg lief voor elkaar zijn en rekening met elkaar houden. Je leeft maar 1 x en dan moet je zoveel mogelijk genieten, mooier gezegd: ,,geniet vh leven je bent er maar even!”
    Kennelijk halen jullie niet het beste bij elkaar naar boven. En als er eentje geen hulp wil tja…
    Zet de voor en nadelen op papier en maak en keuze. Kies voor je eigen geluk! En alleen jij weet waar je je gelukkig bij voelt!
    Succes.

    #93175 Reageer
    Inke
    Gast

    Sonja je man heeft hartinfarcten gehad vlak voor je uit elkaar zal gaan en je hebt daarna besloten toch bij hem te blijven. Ik ben geen psycholoog maar de bedoeling was goed maar lees zelf wat je hebt geschreven en dan is het antwoord toch duidelijk. Stress is voor niemand goed en voor hartpatienten helemaal niet. Jullie gaan er beiden onderdoor als je zo doorgaat. Er zijn diverse psychologen of huwelijksadviseurs vraag je huisarts erna hij kan je waarschijnlijk helpen. Maar uit elkaar gaan is een must en dat weet je. Voel je niet schuldig bij elkaar blijven en vechten als hond en kat helpt niemand. Succes.

    #93182 Reageer
    sonja 1
    Gast

    morge dat klopt ook dit is geen optie meer de boosheid word steeds erger kan hem niet meer terug en ik vraag mezelf dan af , moet ik blijven omdat hij hartptientt is , niks te nadele ervan hoor zeg dit niet omdat hij ziek is , maar vanaf dat moment lijkt wel alsof er een hele andere man is , alles moet gaan zoals hij wilt anders ontploft hij ,en ik net 50 ga worden zit ik , wel eens van pfff blijft dit zo want samen komen , we er niet meer uit , daarom hulp aan het zoeken maar hij blijft weigeren we komen er zelf wel uit , mijn antwoord nop maar werkt niet , nu ik dit typ is hij ze spullen pakken , ik heb keuze gegeven al paar keer of hulp of einde huwelijk , voel mij machteloos op dit ogenblik maar weet wel dit kan zo niet meer , de cardioloog zegt pak u leven op nou pfff hij probeert maar is ook vaak onder de denkbare steen ,oplossingen komen er niet , want zijn wil is wet geen hulp samen maar er is geen samen , want ik ben hartpatiënt en ik heb last van me hart waar ik ook regelmatig de schuld van krijg , geen idee waarom zal wel zo horen denk ik bij dit soort klachten , de cardioloog denkt ook dat hij depresief is en ook daar doet hij niks mee oplossingen komen er niet en ik weet niet meer hoe houden van word steeds meer haat ps zeer fijn dat u reageert bij deze nogmaals bedankt

    #93184 Reageer
    Inke
    Gast

    Sonja laat je geen schuld aanpraten. De keuze om te scheiden was al gemaakt en bijelkaar blijven omdat hij ziek is werkt niet. Hij moet accepteren dat hij hartpatient is en iemand daar de schuld van geven is waanzin. Leef je leven je hebt er maar een en dat geldt voor jullie beiden. Geniet van elke dag voor je het weet is het voorbij. Ik zit op meer forums en merk steeds dat er altijd meer vrouwen zijn dan mannen die hebben nog steeds meer moeite hun hart te luchten dan vrouwen. Wens je een fijn leven toe Sonja ga genieten kijk niet achterom.

    #93189 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    @Inke wie geeft jouw als buitenstaander het recht om te bepalen of zij moeten scheiden?
    Dat moeten zij geheel op eigen kracht beslissen.
    Een advies zou zijn probeer toch eerst hulp te zoeken, misschien wordt het dan duidelijk of er al dan niet nog wat te redden valt.

    #93206 Reageer
    Inke
    Gast

    Jacob ik bepaal niets maar misschien kun je beter eerst haar verhaal lezen voor je ergens commentaar op geeft.
    Gewoon goed lezen schijnt erg moeilijk te zijn maar probeer het eens.

    #93207 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    ik heb het al gelezen.
    het is niet aan ons om daar in te mengen

    #93209 Reageer
    Lotje
    Gast

    Sonja, ik begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt. Helaas kan ik geen advies geven. Ik weet wel dat het voor de ” patiënt ” en de partner een moeilijke tijd is , ook zonder dat er van tevoren al problemen waren. Ik hoop dat je de goede beslissing gaat nemen waar jullie alle twee mee geholpen zijn. Het zal niet gemakkelijk zijn. Ik wens je veel sterkte !!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #93207 in hartpatient
Je informatie: