default-header

hartoverslagen

Home Forums Ritmestoornissen hartoverslagen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #85086 Reageer
    Lisa
    Gast

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]
    Hoe ben jij er dan achter gekomen dat je tekorten had van die stoffen?
    Ga je er echt niet van dood? Ben maar bang dat mijn hart in dat verkeerde ritme blijft hangen…
    Groetjes[/quote]

    Magnesium heb ik IN de cellen laten bepalen (bij het ELN in Bunnik): in bloed was het altijd goed, maar IN de cellen te laag.
    Carnitine kun je gewoon via de huisarts in het artsenlab laten bepalen (het was bij mij te laag en dus verre van optimaal (waar ik nu altijd naar streef))
    en kalium, tja, dat was in bloed altijd goed, maar wrsch IN de cellen niet (waar het werkt) en dus daar te laag, van die kalium heb ik gewoon zonder te testen meer genomen (als groentensap he), en verdraaid ….. het had effect!

    Ik heb destijds aan mijn cardioloog gevraagd of mijn organen wel genoeg bloed kregen met al die overslagen….. maar dat was niets om me zorgen over te maken zei hij toen.
    En vergeet niet dat iedereen een ingebouwde, slimme pacemaker in het hart heeft zitten …. die komt in actie als het nodig is, denk ik altijd maar.

    Las vorig jaar ergens dat mensen met wat ritmestoringen juist minder vaak in ernstige hartproblemen komen dan mensen die nooit overslagen hebben…… heeft met starheid te maken oid. Heel veel mensen hebben overslagen, maar lang niet iedereen merkt het.

    Ik denk dat de stress (zorgen) door de overslagen misschien wel erger is dan de overslagen zelf. :huh: …..
    want stress kan resulteren in ontstekingen (en dat kan o.a. de bloedvaten gaan schaden).

    De overslagen, die zonder een te vinden lichamelijke oorzaak, zijn een functioneel symptoom, een gevolg van stressoren en/of nutrienten-tekorten. En die stressoren en tekorten kun je aanpakken (als je ze gevonden hebt ….. ze zijn voor iedereen iets anders omdat we allemaal verschillend zijn, dus er is geen kant en klare oplossing voor iedereen met overslagen ….het is zoeken en uitproberen.. ….)

    En intussen……..geen zorgen blijven maken, dat is toch nergens goed voor 😉
    Heb vertrouwen in je hart :cheer:

    Groetjes,
    Lisa

    #85030 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Lisa,

    kan je me misschien even omschrijven wat je concreet voelt?

    Bij mij is het als volgt: – soms een pauze, waardoor ik helemaal begin te tintelen (hoewel ik begin te denken dat dit geen pauze is, maar een angstaanval, waardoor het gewoon zo voelt), – een doffe bonk, – een felle knal en daarna precies een gallopje op mijn hartslag, – ofwel als ik praat ofzo, ook een knijpend gevoel….

    Een collega van mijn hikt iedere keer. maar volgens mij is dat nog wat anders.

    Denk jij hier ook zo vaak aan?

    Groetjes

    #85104 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hoi Annemieke,

    Ik voel de overslagen als een overslag 😉 ….. dus alsof mijn hart eventjes stilstaat en dat voel ik als een pauze (hoe rustiger je hartslag op het moment van overslagen is, hoe langer je die pauze voelt, en dan kan je best even schrikken en naar ademhappen, wat veel mensen ook vertellen).
    Na de pauze voel ik de bonk, de harde slag, die komt doordat het hart een langere tijd dan normaal zich heeft gevuld en dan moet het bloed even met meer kracht weggepompt worden.

    Bij overslagen (extrasystolen of PVC’s genoemd ook), komt een hartslag iets te vroeg, dan volgt een pauze (ter compensatie) en dan de “bonk” (de eerstvolgende slag van het weer normale ritme).

    Gallopjes? ….. nee, dat herken ik niet bij mij.

    Groetjes,
    Lisa.

    PSje nog:
    Ik denk er alleen aan als ze storend zijn (zoals ze vroeger vaak waren, als het de hele dag door ging, maar zoals het nu is, heb ik er nog weinig hinder van dus kan ik het snel weer negeren)

    #85105 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Beste Lisa,

    hoewel ik zeer goed weet hoe het in mekaar zit…

    vandaag weer veel last maar heb geen flauw idee waarom vandaag meer (alle, meer wil zeggen heb van u vanmorgen tot nu er 2 gevoeld).
    Ze zijn niet echt storend meer, voel ze nog maar amper, alle, minder hard dan in het begin.
    Zou willen dat ze verdwenen, maar dat zal er helaas niet inzitten vrees ik.

    Groetjes

    #85106 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]Beste Lisa,

    hoewel ik zeer goed weet hoe het in mekaar zit… [/quote]

    Je vroeg om een beschrijving van hoe ik overslagen voel……en die heb ik gegeven..

    [quote]vandaag weer veel last maar heb geen flauw idee waarom vandaag meer ….

    Zou willen dat ze verdwenen, maar dat zal er helaas niet inzitten vrees ik.

    Groetjes[/quote]

    Waarom zit het er niet in? Heb je dan al actie ondernomen en dingen ge-elimineerd, of gebreken opgespoord of bijv magnesium geprobeerd??? (dat kun je gewoon nemen, tenzij je een ernstige nierziekte hebt, veel mensen hebben al een tekort in onze toxische tijden).

    Je moet niet op mij afgaan wb de overslagen die ik nog steeds heb ……….

    Bij mij komen de overslagen door eetfouten (want ik wil ook wel eens genieten van wat lekkers zoals chocola (veel suiker) of een broodje met kaas, en daar moet ik dan vaak wel even voor boeten 😉 ),
    en ze komen bij mij ook nog door het hartinfarct van 1996 (door een infectie gekregen), het litteken stoort de prikkelgeleiding en daardoor krijg ik ook soms overslagen volgens de cardioloog. En dat litteken kan ik helaas niet zomaar even wegpoetsen :dry:
    Maar jouw hart is helemaal in orde gebleken, dus daar zit de oorzaak niet bij jou………

    Maar …. met ca. twee overslagen per dag is inderdaad heel goed te leven……sommige mensen hebben duizenden overslagen per dag.

    Nou, Succes met alles en wie weet kom je er toch nog wel vanaf….
    en groetjes,
    Lisa.

    #85107 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Beste Lisa,

    begrijp me niet verkeerd, ben je dankbaar voor je verhalen hoor 🙂

    Ik heb al enkele malen een kuur magnesium geprobeerd, maar zonder resultaat.

    De rest ga ik me op mijn gemak eens bestuderen.

    Maar euhm, dat hartaanval, dat is toch geen gevolg geweest van die extrasystolen he (lees: ben nu beetje verontrust).

    Goed dat je hiervan herstelt bent!!!

    Groetjes

    #85108 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]
    Ik heb al enkele malen een kuur magnesium geprobeerd, maar zonder resultaat.[/quote]

    Okee, dat wist ik niet, hoelang heb je het genomen? en in welke vorm…. dat kan veel uitmaken, en men hoort een supplement minstens 3 maanden te proberen (en met magnesium kan het wel een jaar duren voor het weer echt op peil is in de cellen! dat is het mineralengebrek dat het meest moeizaam weer is op te heffen)).
    Supplementen (nutrienten) werken niet als medicijnen, ze hebben tijd voor opbouw nodig en de dosis moet voldoende zijn.

    [quote]
    Maar euhm, dat hartaanval, dat is toch geen gevolg geweest van die extrasystolen he (lees: ben nu beetje verontrust).
    Goed dat je hiervan herstelt bent!!![/quote]

    Nee joh :laugh: , wees gerust, dat kwam niet door overslagen, die zijn gevolg ergens van, geen oorzaak, (mijn hart was goed al die jaren), het infarct kwam onverwacht, door een sluimerende infectie (dus ontsteking) en ik had toen ook nog zware stress (+ extra ontstekingen daardoor?) door dagelijkse burenmuziekinstrumenten-geluidhinder …..in 1996 was het heel erg en vaak, vluchtte soms het huis uit zelfs, die buren zijn gelukkig al vele jaren weg 😉 .
    Chronische Stress is een killer… (en kan ook een oorzaak van overslagen zijn).
    En Stress vreet magnesium! En laag magnesium is een oorzaak van velerlei klachten.

    Ja, dank je, ik ben hersteld ja, en helemaal zonder hulp. (zie mijn hartverhaal als je meer wilt weten ). We zijn vaak sterker dan we denken he :laugh:

    Groetjes,
    Lisa.

    #85109 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Lisa,

    ik heb die magnesiumpreparaten idd maar een korte tijd ingenomen.
    Heb in het begin een tijdje onder een relaxatietherapeut gestaan, omdat ik kampte met heel zware angstaanvallen en hyperventilatie. Zij raadde mij die magnesium aan, samen met nog een aantal preparaten.
    Ik nam de magnetop, 2x400mg per dag, denk ik…
    Heb ook een tijdje visolie geprobeerd…

    Het is eigenlijk niet zozeer dat ik er vanaf wil… Maar die angst dat alles gewoon het gaat begeven…. Alle, alle artsen beweren dat het niet zo is… maar ik blijf dat maar denken. Dat vind ik het ergste.
    Het beheerst soms idd heel mijn denken. (hoewel al minder dan voorheen)

    Van welk merk zijn dat dan groentensapjes dat jij drinkt?
    Ben je echt je eetgewoontes gaan analyseren, qua intolerantie?

    Groetjes

    #85110 Reageer
    Lisa
    Gast

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]Lisa,

    ik heb die magnesiumpreparaten idd maar een korte tijd ingenomen.
    Ik nam de magnetop, 2x400mg per dag, denk ik…
    Heb ook een tijdje visolie geprobeerd…
    [/quote]

    Hoi Annemieke,

    Oh, eventjes magnesium maar dus ;-), maar ik kan begrijpen dat je er geen baat bij had, en snel weer mee bent gestopt met die magnetop.

    De dosering zat wel goed, zag ik (de elementaire hoeveelheid), maar ik heb even gegoogled op magnetop en gevonden dat het een produkt van een farmaceut is….. en dan voorspelt niet veel goeds want supplementen van pillenmakers zijn vrijwel nooit echt gezond en zuiver: en bovendien meestal ook nog naar verhouding veel te duur.
    Het is typisch voor farmaboeren dat ze de goedkoopste (magnesium)grondstoffen nemen: In die magnetop zitten het magnesiumcarbonaat en magnesiumoxide, twee goedkope vormen dus die heel slecht worden opgenomen, en ze zijn vooral geschikt als laxeermiddel 🙁 , want voor het op peil brengen van magnesium heb je er niet zo heel veel aan.

    Verder zitten er twee synthetische zoetstoffen in….. en een smaakstof, en ook aardig wat natrium. Bij een echte supplementenmaker zul je die additieven vrijwel nooit er in vinden. Ik zou deze magnetop in ieder geval nooit slikken, zonde van het geld en het is niet gezond (cyclamaat is/was in de VS verboden).

    Visolie is altijd goed (en/of lijnzaadolie): visolie voorkomt dat het hart op hol slaat (zoiets was het :-)). Hartritmestoringen zijn dan bv moeilijk uit te lokken (in het ziekenhuis bij een test). Het is ook een ontstekingsremmer. Ik neem het elke dag.

    [quote]Van welk merk zijn dat dan groentensapjes dat jij drinkt?[/quote]

    Geen bepaald merk, wel altijd puur, en ik drink bij voorkeur biologisch groentensap (die koop ik bij de natuurwinkel of ik pers zelf verse groenten, zonnatura is dacht ik ook biologisch?)..
    Als je een sapcentrifuge hebt kun je zelf supergezonde groentensapjes maken, vol met kalium, andere mineralen, en natuurlijk ook vitaminen, en verteringsenzymen etc :-).
    De beste manier van (veel) groenten eten is als sap.

    [quote]Ben je echt je eetgewoontes gaan analyseren, qua intolerantie?[/quote]

    Ja, ja, ik heb mijn eetpatroon aangepast…. vind je dat raar :laugh: 😉 ?…..
    steeds als ik merkte dat iets slecht was voor mij of speciaal voor mijn hart, heb ik het van mijn menukaart geschrapt. Als eerste schrapte ik alle additieven (E-nummers, smaakversterkers (ve-tsin!), kleurstoffen, conserveermiddelen en alle kunstmatige zoetstoffen: dat scheelde al een hoop klachten en het zijn ook stoffen die je absoluut niet nodig hebt, ze belasten alleen maar je lichaam en lever extra).
    Voedingsoorten die verdacht zijn (een snelle pols als reactie) schrap ik een tijdje en dan probeer ik ze voorzichtig weer. De intolerantie kan dan weer weg zijn. Tomaten eet ik met mate, bij teveel tomaten eten krijg ik overslagen en hoofdpijn.

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #85111 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Lisa,

    ik vind het heel erg knap dat je in deze jachtige tijd nog de tijd hebt gevonden om zo aan jezelf te werken!!!
    Nu, dat zou idd iedereen moeten doen.
    Ik woon jammer genoeg nog in, dus het is moeilijk om hier alles te gaan controleren op smaakversterkers e.d. .

    Ga eens bloed laten trekken om alles mooi te controleren…

    En idd, die additieven kunnen nooit kwaad… dus baat het niet, dan schaadt het niet 🙂

    Nogmaals bedankt voor je bemoedigende woordjes.

    #85114 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]
    En idd, die additieven kunnen nooit kwaad… dus baat het niet, dan schaadt het niet 🙂 [/quote]

    :huh: :unsure: Lees ik dat nou goed?
    Additieven in je voeding kun je beter vermijden hoor 😉 ……bij gevoelige mensen kunnen ze problemen geven.

    [quote]Nogmaals bedankt voor je bemoedigende woordjes.[/quote]

    Graag gedaan hoor….. en ik hoop dat je een manier vindt om van je angst af te komen, dat het je nu snel lukt om die angst los te laten.
    Steeds in angst leven is niet goed, zo kun je niet goed van het leven en je baby genieten.

    Leven heeft altijd (onvoorziene) risico’s….je kunt pech hebben: een ongeluk in het verkeer kan iedereen overkomen, zomaar een hartinfarct ook, uitglijden op het ijs op de stoep en je heup breken, etc. etc.
    Wat de toekomst brengt weten we niet (gelukkig maar 😉 ) maar als iedereen zich daar elke dag zorgen om zou maken, dan zou het leven in het nu wel onnodig zwaar belast i worden…..

    Carpe Diem en
    groetjes,
    Lisa. 🙂

    #85115 Reageer
    Annemieke 13
    Deelnemer

    Lisa,

    sorry, ik bedoelde voedingssuplementen :-)…
    Kijk, door heel dat speculeren altijd begin ik de boel zelfs al door mekaar te gooien.

    Ik weet het, ik moet het loslaten.

    En er zijn idd ergere dingen.
    Mijn schoonzus is vorige week haar ongeboren baby verloren in een auto-ongeval. Zijzelf heeft haar bekken gebroken…
    Dan denk ik, och mens toch, wat zit jij te klagen…..

    Dus ik ga hier echt niet aan sterven?

    Groetjes

    #85117 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Annemieke 13 schrijft:
    [quote]Lisa,

    Dus ik ga hier echt niet aan sterven?
    Groetjes[/quote]

    Overslagen (extrasystolen) zijn niet levensbedreigend, zeker bij een gezond hart, ze kunnen wel irritant zijn.

    Met overslagen kun je oud worden hoor 🙂

    Soms even angst hebben is niet erg (iedereen is wel eens angstig, ik ook, het is normaal), maar het mag niet te lang duren en het mag niet je leven gaan beheersen :silly: , dan wordt het namelijk ongezond (dat geldt overigens ook voor negatieve emoties zoals wrok, schuldgevoel, haatgevoelens, etc).

    Succes met loslaten van de angst,
    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #85118 Reageer
    p.ijpelaar
    Gast

    Hallo dames ,
    mag ik me even mengen in jullie verhitte discussie over extrasystolen (overslagen)?

    Zoals Lisa waarschijnlijk nog wel weet heb ik een maand of vier wat geschreven over dit onderwerp, smaakmakers drankjes enz.

    Ikzelf had en met name had er ook veel last van en ben net als Lisa overal op gaan letten.
    eten drinken enz.alles waarbij ik dacht last te hebben op te schrijven en te vermijden.
    Na verloop van tijd heb je dan een aardig lijstje waarvan je inderdaad weer dingen van kan gebruiken en heb je er weer last van ,schrappen,enz . enz. Daarnaast ben ik magnesium gaan gebruiken,( de huisarts moest er even om lachen) ,maar dat geeft niet.
    Geef de man ook een pleziertje.
    En mijn overslagen zijn nagenoeg verdwenen. Even afkloppen. Twee of drie maal per dag lig ik totaal niet meer wakker van,behalve als ik spanning heb ,dan komen ze iets meer terug totdat de spanning is verdwenen en weg zijn ze weer.

    Mijn vrouw die supergezond moet zijn met een vent als ik maakte me twee maanden geleden wakker met een raar bonzend hart,ik voelde haar pols en duidelijk allemaal overslagen ,even dacht ik aan atriumfib. omdat ik dat zelf heb.
    De seh gebeld en de arts vertelde me na mijn verhaal aangehoord te hebben probeer het even aan te zien totdat de huisarts aanwezig was .Het was vier uur in de nacht ,maar na mijn telefoontje werd de pols al rustiger.Uitgehouden tot acht uur ,naar de huisarts en meteen naar het ziekenhuis voor een ecg. Dat zag er niet uit voor zover ik het kon zien ,de cardioloog zette er iets onder, het enige wat ik kon lezen was pvc maar we mochten gaan tot mijn verbazing en weer naar de huisarts . Bij de huisarts een tijd zitten praten over het drukke werk van mijn vrouw en ze moest maar een echo laten maken en een 24 uurs holter
    dragen. Die waren allebei goed. Vanmorgen op aandringen van een cardioloog nog een fietstest ,ook goed. Eindconclusie stress stress en nog eens stress.Ze heeft tien tabletjes
    oxazepam meegekregen ,maar het is er de vrouw niet naar om die te gaan gebruiken.
    Kortom ook spanning en druk maken over overslagen brengen overslagen met zich mee.
    Proberen er achter tekomen wat overslagen veroorzaken en we zijn al een heel stuk op de goede weg,precies zoals Lisa heeft geschreven.

    Hartegroet Peter.

    #85121 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    hee jongens,ik heb sommige dagen wel 20 overslagen per dag. Is bijwerking van de medicijnen. ff bonk, bonk, soms een treintje, soms een flits. Ik negeer het, want idd anders wordt het nog erger.
    Als angst regeert verdwijnt de logica.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
Reageer op: Reactie #85106 in hartoverslagen
Je informatie: