default-header

Hartoverslagen

Home Forums Hart aandoening, ziekte en kwalen Hartoverslagen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80733 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    HALLO

    Ik ben een meisje van 19 jaar en ik heb sinds een week last van hartoverslagen

    Er is echt geen patroon in te ontdekken, al heb ik het idee dat het bij inspanning erger is, al heb ik ze ook in rust. Ik heb er ongeveer een 5 tal per 30 minuten

    Ik heb bij de dokter al een hartfilmpje laten maken, maar tijdens dat filmpje had ik maar 1 overslag, ik weet niet of het representatief is. Hij zei wel dat die overslag van de 'goede aard' was

    Ik vraag me toch af of ik me zorgen moet maken. Als ik mijn gewoontes aanpas (minder koffie, linder frisdrank, meer slaap) en het is er nog, wat moet ik dan doen? Van de dokter heb ik hier geen sluitend antwoord op gekregen. Ik vind het ook raar dat het zomaar begon, ondanks dat ik die gewoontes al jaren aanhoud. Hiervoor had ik wel al eens een overslag, maar dat was er maar 1 en die ging voorbij. Nu duurt het al een week

    Af en toe heb ik ook precies iets minder adem, en een (klein beetje) pijn op mijn borst, maar ik vraag me af of dat niet door de stress komt, want ik kan eigenlijk aan niks anders denken, ondanks dat de dokter me wel heeft gerustgesteld

    Dankjewel alvast voor jullie antwoorden

    #93799 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Saar,

     

    Een hartoverslag hoeft inderdaad niet altijd ernstig te zijn. Bepaalde voedingsmiddelen, roken, geneesmiddelen, stress en en vermoeidheid kunnen ook de oorzaak zijn.

    Behandeling is dan niet direct noodzakelijk, maar zijn de klachten die je krijgt wel erg hinderlijk dan kan een behandeling toch nodig zijn.

    Krijg je n.l. pijn op de borst of word je duizelig of misselijk, bleek, transpireren of kortademig dan moet je wel contact opnemen met je arts.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    St. Hartpatiënten Nederland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93799 in Hartoverslagen
Je informatie: