default-header

hartklepvervanging

Home Forums Hartkleppen hartklepvervanging

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #79301 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een vraag.
    Mijn vader van 85 jaar jong moet een klepvervanging ondergaan,het betreft de klep bij de aorta.Hij heeft de catherisatie gehad en alles zag er goed uit.De cardioloog had mij en mijn vader gezegd dat hij binnen 2 weken opgenomen zou worden om de open hart operatie te ondergaan,men zou de operatie in Breda uitvoeren.
    Het ging op het moment dat we het gesprek hadden vrij slecht met mijn vader,veel vocht en heel kortademig,en de cardioloog zei ook dat het er anders slecht uitzag voor mijn vader en nog misschien 6 maanden te leven had.
    We zijn nu bijna 7 weken verder en mijn vader heeft de oproep voor opname nog steeds niet gehad.
    Mijn vader heeft het probleem al meer als 10 jaar en 10 jaar geleden zei de cardioloog dat hij te oud was voor de operatie en nu 10 jaar later wilt men de operatie toch uitvoeren terwijl er nieuwe technieken ontwikkelt zijn om klepvervanging uit te voeren die minder ingrijpend zijn als de gewone openhart operatie.De cardioloog zei dat de conditie van mijn vader goed genoeg is om de open hart operatie te ondergaan.
    Ik maak me grote zorgen hierover.
    Zijn er hier andere mensen die ervaring met familie hebben die in dezelfde leeftijd zitten als mijn vader?

    #85920 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Gerardo

    Lijkt mij verstandig om contact op te nemen met de cardioloog van je vader.
    Als de nodige onderzoeken zijn gedaan voor de operatie, dan is het o.a nodig dat 4 thorax chirurgen hun toestemming geven.

    Zo ging dat bij mij ook voordat ik werd geopereerd. Toch duurde het langer dan de cardioloog dacht en heeft hij actie ondernomen en toen was het vrij snel geregeld.

    Eigenlijk gewoon bellen en vragen…..helaas moet dat soms zo.
    Heel veel sterkte met je vader.

    Groetjes
    Cesarina

    #86095 Reageer
    Sparrow
    Deelnemer

    Mijn moeder is 82 jaar en heeft een afspraak voor percutane aorta transplantatie in Rotterdam. Ik probeer via dit forum reakties te vragen van mensen die deze behandel methode al ondergaan hebben. Ze is veel minder ingrijpend als een open hartoperatie en geschikt voor vooral oudere patienten. Er is controversie bij cardiologen heb ik begrepen over welke ingreep ” het beste is” voor de patient. Zover ik gelezen heb is het voor oudere patienten te verkiezen boven de ingrijpende “oude methode”
    Ik zou in uw geval beslist, gezien de leeftijd van uw vader, ook info opvragen over bovenstaande methode.
    Beste groet,
    Sparrow

    #86912 Reageer
    hans44
    Gast

    Beste Sparrow,

    Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met je moeder.
    Is de operatie goed gegaan en hoe voelt zij zich nu ??

    Mijn moeder is 87 en overweegt ook een percutane aortaklepoperatie. Zij is hier alleen heel huiverig voor gezien de risico’s.
    Ik ben nu (ook) op zoek naar mensen die zo’n operatie hebben ondergaan. Misschien kun je je ervaringen met me delen.

    Hoor graag van je,

    H.groeten,
    Hans

    #86914 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik ben 71 jaar en wordt geopereerd voor nieuwe aorta klep, via tavi gaan tussen de ribben
    en plaatsen zo een nieuwe klep oude blijf zitten!

    #86916 Reageer
    hans44
    Deelnemer

    Beste Honee,

    Ik lees je bericht net.
    Wanneer gaat het gebeuren ??
    Ik wens je heel veel succes toe met de operatie en ben heel benieuwd hoe het is bevallen.
    Misschien kun je me later een berichtje sturen ?
    Dat zou ik erg op prijs stellen.

    Groeten,
    Hans

    #86917 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik word geopereerd 24-05-2011. azm maastricht!

    #86918 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    beste hans ik zal je na de operatie er een bericht sturen, groete jan.

    #86919 Reageer
    hans44
    Deelnemer

    Dank je Jan en heel veel succes !
    groeten,
    Hans

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Reactie #86917 in hartklepvervanging
Je informatie: