default-header

Hartkleppen informatiebijeenkomst in UMC Utrecht 12 november

Home Forums Hartkleppen Hartkleppen informatiebijeenkomst in UMC Utrecht 12 november

  • Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Auktje.
4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #81004 Reageer
    Auktje
    Gast

    Anna Ellis,

    Pas nu lees ik dit verhaal (na jouw reactie op een van mijn verhalen) en wil ik nog even reageren op je vraag van het prikken voor de antistolling (sintron).

    Ik ben een slikker van antistolling (acenocoumarol = merkloze sintron) en sinds anderhalf jaar een zelfmeter. Dat bevalt me heel goed. Ik hoef niet meer zo vaak ergens naar toe om bloed te laten prikken. Je prikt jn je vinger, net als diabeten dit doen slechts een keer per twee weken (als de afstelling goed is). Ik doseer inmiddels ook zelf. Ik kan dus zelf bepalen of er een pilletje bij of af moet om de waarde op peil te krijgen.

    Toen ik mij aanmeldde moest ik echt een aantal maanden wachten alvorens ik mee kon doen aan een training i.v.m. capaciteitsproblemen, maar ik raad een ieder die dit ziet zitten van harte aan.

    Auktje

    #81010 Reageer
    Auktje
    Gast

    Anna Ellis,

    Pas nu lees ik dit verhaal (na jouw reactie op een van mijn verhalen) en wil ik nog even reageren op je vraag van het prikken voor de antistolling (sintron).

    Ik ben een slikker van antistolling (acenocoumarol = merkloze sintron) en sinds anderhalf jaar een zelfmeter. Dat bevalt me heel goed. Ik hoef niet meer zo vaak ergens naar toe om bloed te laten prikken. Je prikt jn je vinger, net als diabeten dit doen slechts een keer per twee weken (als de afstelling goed is). Ik doseer inmiddels ook zelf. Ik kan dus zelf bepalen of er een pilletje bij of af moet om de waarde op peil te krijgen.

    Toen ik mij aanmeldde moest ik echt een aantal maanden wachten alvorens ik mee kon doen aan een training i.v.m. capaciteitsproblemen, maar ik raad een ieder die dit ziet zitten van harte aan.

    Auktje

    #81016 Reageer
    Auktje
    Gast

    Anna Ellis,

    Pas nu lees ik dit verhaal (na jouw reactie op een van mijn verhalen) en wil ik nog even reageren op je vraag van het prikken voor de antistolling (sintron).

    Ik ben een slikker van antistolling (acenocoumarol = merkloze sintron) en sinds anderhalf jaar een zelfmeter. Dat bevalt me heel goed. Ik hoef niet meer zo vaak ergens naar toe om bloed te laten prikken. Je prikt jn je vinger, net als diabeten dit doen slechts een keer per twee weken (als de afstelling goed is). Ik doseer inmiddels ook zelf. Ik kan dus zelf bepalen of er een pilletje bij of af moet om de waarde op peil te krijgen.

    Toen ik mij aanmeldde moest ik echt een aantal maanden wachten alvorens ik mee kon doen aan een training i.v.m. capaciteitsproblemen, maar ik raad een ieder die dit ziet zitten van harte aan.

    Auktje

    #78548 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Een hartklep voor het leven

    Mensen met een hartklepaandoening ontvangen vroeg of laat vaak een hartklepprothese. Wereldwijd worden jaarlijks 350.000 hartkleppen vervangen, met een toename van 5-10% per jaar. Hoewel de huidige hartklepprothesen levensreddend zijn, hebben ze ook nadelen voor de patiënt, zoals het gebruik van medicijnen of slijtage van de prothese waardoor een nieuwe operatie nodig is. Bovendien bestaan alle huidige hartklepprothesen uit dood materiaal en kunnen ze niet meegroeien met de patiënt. Ze zijn daarom ongeschikt voor kinderen.

    Onderzoek op het gebied van biomaterialen en weefseltechnologie biedt zicht op een nieuw soort hartklepvervanging: een levende hartklep die een leven lang mee kan gaan. Carlijn Bouten zal in haar lezing aandacht schenken aan deze ontwikkelingen en vertellen over het CVON 1Valve project. In dit project werken Nederlandse artsen en onderzoekers samen aan de ontwikkeling van een synthetische hartklep van biologisch afbreekbaar materiaal die na implantatie in het hart langzaam transformeert tot een levende hartklep. Het materiaal trekt daartoe cellen aan uit omringende weefsels, zoals het bloed. Tegelijkertijd breekt het synthetische materiaal af, zodat een nieuwe, levende hartklep overblijft. De verwachting is dat deze nieuwe klep geschikt zal zijn voor alle leeftijdscategorieën en zich aanpast aan het groeiende lichaam.

    Inschrijven via de website van de patiëntenvereniging van de Hartstichting
    http://www.hartenvaatgroep.nl/over-ons/agenda/voeding/artikel/bekijk/landelijke-hartkleppenbijeenkomst-een-klep-voor-jong-en-oud.html

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
Reageer op: Reactie #81010 in Hartkleppen informatiebijeenkomst in UMC Utrecht 12 november
Je informatie: