default-header

Hartkatheterisatie, ervaringen?

Home Forums De jongere hartpatiënt Hartkatheterisatie, ervaringen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #81317 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Met kunstklep geen ervaring, wel met de douanepoortjes op Schiphol e.a.scanpoortjes.
    Je hoeft er niet door te lopen, zodra je naar je borst wijst en “pacemaker” roept, word je direct om de poortjes heen geleid en handmatig gefouilleerd. Nog nooit een pasje behoeven te tonen.

    groet,
    Theo

    #81318 Reageer
    hans1957
    Deelnemer

    Ik heb sinds juni vorig jaar een kunstklep en afgelopen augustus heb ik gevlogen.
    Op beide bestemmingen geen problemen bij de poortjes gehad.
    Maar dit was ook al bekendgemaakt na de operatie door het ziekenhuis in Nieuwegein.

    #78613 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik ben Rachel 27 jaar oud. Heb een aangeboren hartafwijking o.a. fontan circulatie, transpositie van de grote vaten, pacemaker.
    Ik ben al meerdere keren geopereerd. Nu ging het eigenlijk hartstikke goed maar begon ik opeens super moe te worden. Ct-scans, contrast echo’s noem het maar op. Nou om een heeel lang ingewikkeld verhaal kort te maken; er is een ader op mijn hart gegroeid die zuurstof arm bloed in mijn lichaam lekt. Met als gevolg zeer vermoeid, duizelig en zeer lage saturaties.
    A.s. dinsdag wordt ik hier eindelijk (na 5 maanden op een wachtlijst!) aan geopereerd. Dit gaan ze via een hartkatheterisatie doen. Aangezien ik dit nog nooit gehad heb zie ik er zo ontzettend tegenop!! Wat kan ik verwachten? Doet het pijn? Voel ik het in mijn hart? Etc etc…

    Wat zijn jullie ervaringen?
    Alvast bedankt!

    Groetjes!

    #93355 Reageer
    kokkenees
    Gast

    Hallo Rachel,

    wat naar dat je al zoveel meegemaakt op zo’n jonge leeftijd. mijn ervaring met hartkatheterisatie is goed , je voelt zeer weinig, prik in lies valt mee en de behandeling vond ik erg meevallen. daarna nog een week pijn in lies en been en dat was het. ik wens je veel sterkte.

    gr. kokkenees

    #93356 Reageer
    Marcus
    Gast

    Hoi Rachel,

    Ik ben in mijn leven 2 keer gekatheteriseerd, beide keren heb ik er weinig van vernomen.
    De laatste keer duwden ze een soort van plug in het gat in de lies (lees liesslagader)
    Deze voel je een poosje, maar doet zeker niet zeer.
    in het hart heb ik nog nooit wat gevoeld.
    Het enige wat je misschien verneemt is de contrastvloeistof, maar mss krijg jij die wel niet eens.
    Dit spul veroorzaakt een soort van hittegolfje in je lichaam en is zo weer weg. Dit voelt wat vervelend en lijkt het meest op dat het zweet je in 1 keer enorm uitbreekt.
    Verder geen toestanden te verwachten. De verdoving van je lies merk je even maar doet ook niet zeer.
    Kortom, niks om je zorgen over te maken.

    Succes met je behandeling en veel sterkte toegewenst.

    Grtn Marcus

    #93357 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo Rachel,
    Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil je gewoon even sterkte wensen voor morgen.
    Groetjes, Lotje.

    #93358 Reageer
    Henk v N
    Gast

    Rachel,
    Sucsses met je herstel

    #93470 Reageer
    Arcos1
    Gast

    Ik heb een hartkatheterisatie via mijn pols gehad. Voelde er niks van het voelt alleen een beetje vreemd. Sterkte!

    #93472 Reageer
    Cls
    Gast

    Ik heb via pols en lies gehad 4x in 3 maanden. Pols is het meest ideale vind ik. Lies is na de tijd lastig dat je niet mag traplopen de eerste dagen erna. Je voelt er bijna niks van alleen maar een gek gevoel.

    #81678 Reageer
    Czar
    Gast

    Als patient voel je er weinig van.
    Via de lies is lastiger en gevaarlijker, dat kan tegenwoordig beter. Via je pols stelt het weinig voor als patient, maar het kan gevaren met zich meebrengen en je moet het toch zien als een operatie.

    #120242 Reageer
    Maha
    Gast

    Even voor de ingreep werd verteld dat je last kon krijgen van vaatkramp, het zou vooral bij vrouwen voorkomen.
    Dat heb ik geweten: veel pijn/last gehad van mijn arm tijdens de katheterisatie, zowel bij het inbrengen van de katheter, de aanwezigheid als het uitnemen ervan. Tot 2 keer toe pijnstilling gehad, maar dat hielp niet. Zeker 3 weken erna nog last van mijn arm ( bont en blauw tot boven de elleboog). Ik schrik ‘s nachts wakker van het herbeleven! Al met al een zeer vervelende ervaring.

    #124981 Reageer
    Rozy
    Gast

    Hoi ik moet mijn erste hartkatheteridatie nog ondergaan heb meerdere hartinfarcten gehad voorbije jaren heb wegens andere gezondheid reden de hartkatheteridatie al 2 x moeten verplaatsen hoop dat het nu 3de wel door kan gaan bij mij zou het via de pols gaan iets met mijn L hartkamer hoop dat het niet lang duurt kan door rugproblemen niet erg lang stil blijven liggen onder narcose zou voor mij de max zijn maar dat wordt niet gedaan hoorde ik

    #124980 Reageer
    Rozy
    Gast

    Hoi ik moet mijn erste hartkatheteridatie nog ondergaan heb meerdere hartinfarcten gehad voorbije jaren heb wegens andere gezondheid reden de hartkatheteridatie al 2 x moeten verplaatsen hoop dat het nu 3de wel door kan gaan bij mij zou het via de pols gaan iets met mijn L hartkamer hoop dat het niet lang duurt kan door rugproblemen niet erg lang stil blijven liggen onder narcose zou voor mij de max zijn maar dat wordt niet gedaan hoorde ik

    #128432 Reageer
    Roelie
    Gast

    Hoe herkenbaar helaas, maar ook tijdens behandeling werd er geen gehoor aan gegeven, tot ruim een week na de ingreep veel pijn met controle op trombose in de arm.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #81678 in Hartkatheterisatie, ervaringen?
Je informatie: