default-header

Hartfalen door uitlaatgassen

Home Forums Uitlaatdampen Hartfalen door uitlaatgassen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78791 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Uitlaatgassen kunnen hartfalen veroorzaken, dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Californië.

    De gassen beschadigen en verharden bloedvaten in het hart en kunnen zo bijvoorbeeld tot een hartinfarct leiden.

    Fijne deeltjes in de uitlaatgassen veroorzaken in combinatie met natuurlijke vetten voor een genetische reactie en dat kan uiteindelijk leiden tot hartfalen.

    Tijdens het onderzoek werden cellen van de bloedvatwanden blootgesteld aan dieseldeeltjes op de schaal waarin dat ook in drukke steden gebeurt.

    In eerdere tests met muizen was ook al een dergelijke verharding van de aderen opgetreden. Eerder dit jaar kwam uit onderzoek naar voren dat mensen die leven in vervuilde gebieden een grotere kans op hartfalen hebben.

    Bron: depers.nl

    #83184 Reageer
    angeren1
    Deelnemer

    Nou Lisa ik heb het met een griep opgelopen, niet goed uitgevierd daarna is er een bacterie op de hartspier gekomen en toen is er een ontsteking opgetreden.waarna hij mijn pompfunctie steeds verminderd 20 % nog.
    Verder heb ik te horen gekregen dat ze een i.c.d. plaatsen omdat ik ook veel gevaarlijke hartritmestooring heb.

    m.v.g. Piet.

    #83185 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Nou Piet 🙂 , dat klopt helemaal …. je kunt ook hartfalen krijgen door een infectie (virus of bacterie) of door een hartinfarct en ook door een gebek aan carnitine en/of Q10 ..

    Een schoonzus van een vriendin had een paar jaar geleden ook last van hartfalen (gedilateerde cardiomyopathie), met benauwdheid op de fiets, hartoverslagen en moeheid etc. Er werd zelfs al door de cardioloog gesproken over een ruilhart in de nabije toekomst. En dat hoorde ze allemaal vlak voor Kerstmis….. zijn niet gezellig geweest, die Kerstdagen.

    Maar dat ruilhart bleek niet nodig…..Ze is na een tijdje toch weer genezen verklaard… haar hartfalen was waarschijnlijk gekomen door een virus, denkt men.

    Succes met de ICD (operatie) …

    groetjes,
    Lisa 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #83184 in Hartfalen door uitlaatgassen
Je informatie: