default-header

Hart & UWV

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #93609 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo mede forumlezers,

    Het gaat dan eindelijk gebeuren heb in augustus een afspraak bij de rechter over mijn bezwaar waarom niet in IVA maar in WGA ondanks geen hestel mogelijkheden e.d.

    Houdt jullie op de hoogte

    #93616 Reageer
    sofieke
    Deelnemer

    hallo,

    Wie weet welke richtlijnen het UWV aan houdt bij Keuring voor de WIA betreft de Ejectie Fractie van je hart?

     

    ik heb zelfs met een biventriculaire ICD nog maar een Ejectie FRactie van 22% 

    ik zit nu in de ziektewet maar hoop dat ik een vervroegde keuring zal krijgen.

     

    Groet,

    Sofie

    #93632 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo Mede forumleden,

    Eindelijk de uitslag van de rechter in Arnhem en UWV Arnhem.

    Helaas voor mij zaak verworpen.

    UWV arts heeft met al mijn beperkingen rekening gehouden ?

    Het extra ingebrachte expertise onderzoek, onafhankelijke verzekeringsarts mocht niet baten eveneens verworpen.

    Ik blijf 77,7% afgekeurd en moet mijn restverdiencapaciteit van ca. € 1.000,00 zelf verdienen. Waar ? Ja, solliciteren geen urenbeperking gewoon 40 uur.

    Arbeidsdeskundige vindt baantjes, machinebankwerker (Metaal bewerker) , wikkelaar elektromotoren en het laatste baantje eruit geperst uit hun zg. BORG systeem van 2002 pakketdienst bezorger. Nou ja zeg het maar. ?

    Met mijn beperkingen blijf ik erbij dat ik op de vrije arbeidsmarkt geen schijn van kans maak.

    Omdat geen enkele werkgever mij onder deze omstandigheden wil aannemen.

    Wat ook nog eens zeer frustrerend is dat binnen één week de uitslag al binnen kwam.

    Moest ik daar nou een jaar van spanning op wachten.

    Of …. was het al beslist voordat ik naar Arnhem ging. ?

    UWV Arnhem en Rechtbank Arnhem helpen elkaar ?, ik begin te denken aan politiek besluit dat dit niet meer om mij gaat maar om zoveel mogelijk mensen uit de IVA te houden.

    Wordt voor het eerst gekeurd in juni 2015 door UWV ziektewet en volledig arbeidsongeschikt. Dan in juni 2016 keuring WIA door dr. S.S. Audhou keurt mijn beter. Terwijl iik slechter geworden was dat jaar. en wordt door Arbeidsdeskundige voor 64,8% afgekeurd. Zeer vervelend verhoor bij deze laatste. Heb dan ook direct klacht ingediend naar werkwijze arts.

    Bezwaar hoorzitting dr. J. K. van Essen herkeurt en arbeidsdeskundige vindt dat ik, ja wel 77,7 % afgekeurd ben. 2,3 % net niet. !  Arts vindt niet dat ik duurzaam arbeid ongeschikt ben voor de IVA.

    Uiteindelijk de rechter in Arnhem Mw. mr. S. W. van Osch-Leysma vindt dat UWV voldoende hun best gedaan hebben met onderzoek(en) en rekening houden met beperkingen van mij.

    Nou ik kan jullie vertellen dat alle bovengenoemde baantjes echt niet van toepassing zijn voor een hartpatiënt met hartritmestoornis, hartfalen, meerder Tia's, hernia en depressieve klachten.

    En natuurlijk kan je van alles en nog wat mankeren. het gaat om die verdomde WGA die ex werkgever nog moet meebetalen. Ben nog declarabel voor UWV. en bij IVA niet meer.

    Ook al hierom gaat het niet om mij maar is het een politie besluit.

     

    Ik beraad mij nu in overleg met alle mensen die mijn een gezond hart onder de riem steken.

    In hoger beroep te gaan. C.R.v.B. te Utrecht.

     

    Kom op voor je rechten. !!!

    #93646 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo Medeforumleden,

    Na enig beraad ga ik er toch voor naar de hoge raad CRvB in Utrecht. zal wel weer in 2018 plaatsvinden.

    Ik ben het nog steeds niet eens met de werkwijze en de beslissing dat men niet in de IVA kan komen als je duurzaam arbeidsongeschikt bent ddor je ziekte beeld en het alleen maar slechter met je gaat.

    #93762 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo Mede forumleden,

    Hier weer even een berichtje daar het al weer bijna een jaar geleden is. Ik ben nog steeds in afwachting van een uitnodiging van de hoge raad in Utrecht.

    Ja, het duurdt lang. Gezondheid nog gelukkig het zelfde, ik bedoel is niet slechter geworden wat zeker gekund had. Ben nog steeds aan het soliciteren, echter zonde resultaat.

    Houdt jullie op de hoogte indien uitnodiging op de mat valt.

    Groetjes PieterM

    #93781 Reageer
    Gerhard Tilman
    Deelnemer

    Het lullige is dat men bij het UWV 

    koud op een pomp functie afgaat

    twrwijl de een met 35% meer

    kan dan iemand met bv 55%  het zijn koude cijfers de praktijk is anders iedere mens is anders helaas of gelukkig 

    ik kan met gemak op mijn werk komen is maar 2 uur heen tuffen dan 8 uur werken zijn ze mooi van de kosten af kom zekerweten niet veilig thuis 

     

    voorlopig nog geen last van het UWV maar zal er niet aan ontkomen heb er copd bij en vaatlijden alles onder de navel aan bloedvaten en aders zijn voorzichtig gezegd verrot 

     

    Niemand hier heeft er om gevraagd om ziek te worden maar we worden wel zo behandeld 

     

     

     

    #93795 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo Gerhard,

    Ja, heeft teven geduurd mijn reactie maar zoals je al schrijft is dit precies wat er natuurlijk gaande is met metingen en koude waarden.

    Helaas nog niets vernomen om naar de rechtbank te komen duurdt  nu al vanaaf september 2016. Ben inmiddesl met een baatnje begonne van 16 uur vanaf oktober 2018 echter midde ajn uarie alweer uitgevallen. met hart klachten en ernstige vermoiwtheids klachten. UWV gemeld en krijfg de mededeling je valt nu onder de 104 regeling nieuwe werkgever. Je kunt dit via hun bedrijfsarts reglen indien je gezondheid verslechterd.

    Einde bericht, Ja daar kan je het dan mee doen.

     

    #93796 Reageer
    PieterM
    Deelnemer
    Hallo Mede Forumleden,
     
    Ja, is al weer enige tijd geleden een berichtje van mij. Ik ben die roepende in de woestijn omdat het niet werkt zoals het zou moeten zijn. Vorig jaar is het mij gelukt dat ik een baantje heb geaccepteerd van 16 uur. Vanaf oktober 2018 begonnen en kon mijn restverdiencapaciteit maximaal benutten. ik heb een restverdiencapaciteit van zeg maar €950,00 per maand bruto. daarvan wordt ik € 1.070,00 gekort op mijn huidige WGA uitkering omdat hun daar vakantiegeld op loslaten. Vanaf dat moment dat ik zelf dus geld (loon) ontvang wordt mijn vaste uitkering een voorschot. Na 3 maanden wordt dat berekend omdat dan het UWV van de belastingdienst ziet wat ik allemaal heb ontvangen en dan trekken ze alles weer recht. Heb ik teveel gehad (loon) moet in terugbetalen anderzijds ontvang ik terug.
     
    Werken loont, maar maakt het zeker niet makkelijker. Je moet donders goed in de gaten houden omdat vanaf oktober 2018 geen maanden meer hetzelfde was m.b.t. heffingen en inhoudingen. Omgerekend en zoals het er nu uitziet houd ik van die €950,00 inkomsten er ca. € 230,00 aan over. Daar sta je dan voor te werken. Echter omdat mijn werkgever alleen reiskosten betaald bij en vanaf 15 km ontvang ik dus niets en kost het mij geld benzine. mijn laatste berekking houd ik € 146,00 netto over.
     
    En daar houdt een UWV geen enkele rekening mee.
     
    Mijn nieuwe werkgever ontvangt voor mij via  UWV een loonkostenvoordeel van tenminste drie jaar van ca €3,00 per uur omdat ik een werknemer ben met een arbeidsbeperking. Daarnaast kan hij gebruik maken van de zogenaamde no-risk polis van het UWV. Als ik dan ziek wordt wat inmiddels al een keer gebeurd is begin januari 2,5 week hartklachten. krijgt hij volledig ziektekosten terug van het UWV.
     
    Echter en nu komt het !!! wordt ik op mijn loonstrook geconfronteerd met een inhouding ziektekosten omdat werkgever niet 100% doorbetaald bij ziekte maar 70% en dat gelijk al in het eerste jaar van de 104 weken ziektewet. Bij navraag kan dat inderdaad. geen CAO. Dit terwijl hij via de no-risk polis wel voor 100% terug krijgt.
     
    Dus wie wordt nu genaaid. Als ik genaaid wordt wil ik ook gekust worden. Iedereen mag dit weten
     
    UWV hierover geïnformeerd en hun reactie was maakt u zich maar geen zorgen wat u tekort komt vullen wij weer aan. Geloof ik nog?!
     
    Tot zover weer even een update. En…. oh ja wacht nog steeds op de rechtbank vanaf september 2016 omdat ik vindt dat ik een IVA uitkering zou moeten hebben. Dan heb ik eindelijk rust na meer dan 40 jaar arbeid.
    #119288 Reageer
    Erol
    Gast

    İk ben zelf hartpatient en wil weten wat 10%-15% bij mijn hartfalen betekent.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
Reageer op: Reactie #93609 in Hart & UWV
Je informatie: