default-header

Hart & UWV

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #93516 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo allemaal, Ik ben onlangs bij de hoorzitting geweest van het UWV en kreeg daar te horen. Als ik met mijn medicatie stop mijn hartfalen zomaar kan terugkeren. Vandaar ben ik niet duurzaam arbeidsongeschikt. Al mijn beperkingen die ik ondervindt van mijn hartritmestoornissen en hartfalen komen dus door de medicijnen ? En doorkom moet ik gewoon 40 uur werken. Snappen jullie het nog ? Wacht nog even op de nieuwe beschikking. Maar ga hier in Nederland Arnhem een voorbeeld stellen van genoeg is genoeg. UWV is een verzekering voor werknemers en moeten hun verantwoordelijk nemen. We hebben tenslotte jaren premie uit ons salaris meebetaald. Later meer !!!

    #93519 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ik heb het al eerder gezegd, hartproblemen ziet het Uwv niet echt meer als een belemmering om te werken.

    Dat jouw medicijnen hartfalen veroorzaken klopt ook, het hart wordt gewoon afgeknepen om juist te sparen.

    Maar ik zou het toch eens met je cardioloog bespreken, als laaste kun je nog een rechtszaak voeren tegen het uwv

    maar dan moet je wel erg zeker zijn van je zaak.

    Wat is de pompfunctie van je hart nog? Dit is wel een belangrijk criterium.

    #93522 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    [quote=..Jacob..]

    Ik heb het al eerder gezegd, hartproblemen ziet het Uwv niet echt meer als een belemmering om te werken.Dat jouw medicijnen hartfalen veroorzaken klopt ook, het hart wordt gewoon afgeknepen om juist te sparen.Maar ik zou het toch eens met je cardioloog bespreken, als laaste kun je nog een rechtszaak voeren tegen het uwvmaar dan moet je wel erg zeker zijn van je zaak.

    Wat is de pompfunctie van je hart nog? Dit is wel een belangrijk criterium.[/quote]

    Hallo Jacob mijn pomfunctie zit tussen 33 en 40 %

    #93523 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Tussen 33 een 40 is wel erg ruim. Bij 40 kan je best nog veel doen en in de buurt van de 30 kom je in aanmerking voor een icd.

    Ik zie hier maar één oplossing en dat is een verslag van je cardioloog richting het Uwv.

    Met veel moeite zou je er een urenbeperking kunnen uithalen, maar verder zal het Uwv echt niet gaan.

    #93524 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo Jacob,

    Dat is nou precies wat ik bedoel en voor ga. Urenrestrictie

    Ik heb nu de maximale uitkering m.b.t. uurdagloon. en als ik niet de rest verdienrescapciteit kan halen schiet mijn afkeur percentage omhoog bij de arbeidsdeskundige.

    want met 20 uur minder haal ik nooit mijn laatst verdiende loon.

    Ik wacht dus maar even af wat UWV nu doet.

    Later meer

     

    #93528 Reageer
    Peer
    Deelnemer

    [quote=henk1956]

     

    ..Jacob.. schreef:

     

    Ik kwam gelijk in de Iva arbeidsdeskundige heb ik niet eens gezien gesprek van 15 minuten met de uwv- arts gehad.

    Maar inderdaad Iva is wel het laatste omdat dit nl. volledig ten laste van Uwv komt en Wia mag je ex-werkgever nog flink aan meebetalen vor jaren. Dus dan weet je wel waar ze naar toe willen.

     

     

     

     

    Dag Jacob,

    WIA: is of IVA of WGA, WGA is met kans op herstel, IVA is 80-100% afgekeurd zonder kans op herstel.

    Tijdens re-integratie (WGA) krijg je een deel van de werkgever en een deel van de UWV. Ikzelf heb gemerkt dat mijn werkgever het deel dat ze mij betaalden vergoed kregen van het UWV. Het UWV heeft dus geen financiele belangen bij gedeeltelijke afkeur. Ze zijn wel politiek gebonden aan het streven zoveel mogelijk mensen weer aan het werk te krijgen, dus niet afkeuren of WGA

    [/quote]

     

    Sommige werkgevers zijn zelf risicodrager, zij verzekeren zich dan bij een ander dan het UWV.

    In mijn geval moet verzekeringgever HEVEREX alle kosten dragen.

     

    Groet Peter.

    #93529 Reageer
    Peer
    Deelnemer

    VEHEREX bedoelde ik…

     

    #93530 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Inderdaad werkgevers kunnen zich verzekeren.

    Dit geldt dan voor de WGA,de IVA komt volledig ten laste van het Uwv.

    #93531 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Onlangs bij de hoorzitting geweest nu uitslag 77,7% afgekeurd !? Was 64%

    dus net niet op 2,4% na dat is frustrerend.

    arbeidsdeskundige blijft maar lullige baantjes vinden.

    of mag ik gewoon geen iva krijgen. Wat is dit toch ?

    jaren gewerkt met beperking en nu echt op.

    Lijkt wel politieke beslissing ?

     

    #93532 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Door die laatste 2,3 % hoeven ze jouw uitkering niet alleen te betalen maar moet je werkgever of ex nog jaaaaren meebetalen.

    Een Iva komt volledige voor rekening Uwv.

    #93533 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Met 80% afkeur kun je ook in de wga blijven trouwens met als argument, er kan nog weer verbetering optreden in de toekomst .

    #93544 Reageer
    PieterM
    Deelnemer

    Hallo medeforumleden ,

    na mijn laatste hoorzitting ga ik samen met mijn advocaat toch in hoger beroep.

    wil graag aantonen dat hier politieke zaken meespelen m.b.t. keuringen en het steeds opnieuw vinden van nonsens baantjes uit een systeem van 2002. Of het nu WGA of IVA is.

    er moet iemand opstaan.

    groet, PieterM

    #93545 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    succes

    #93570 Reageer
    nvdbogert
    Deelnemer

    hoi, even kort mijn ziekte gescchiedenis.

    2010; hartstilstand door ritmestoornis, icd geplaats. Altijd moe, duizelig enz. door  uwv voor 24 % afgekeurd. Hoorzitting, herkeuring rechtzaak en leidde tott 34 % dus geen uitkering kon nornaal 40 uur werken. In de WW beland, snapte er niks van bij arbeidsbureau. In juni 2014 naadt ICD 2 x op  een dag afging (had inmiddels 10 ICD ingrepen gehad).

    In ziekenhuis, een ablatie gehad (van 9 uur), een hartschotpuctie, ICD vervangen door CRT-D.  Uwv keurde me gelijk voor 80-100 af, eerst Ziektewet en gedeelte WGA.

    Nu zijn de 2 jaar voorbij en heb inmiddels door zwaar hartfalen en slechte pompfunctie een steunhart gekregen, UWV laat me 1 jaar in de WGA. Daarna herkeuring. Heb bezwaar gemaaakt dat ik geen IVA krijg. Heb inmiddeld (uitgebreide) rapport gehad van de arts, die me telefonisch heeft benaderd. Ook het arbeidskundig onderzoek waaruit bijkt dat ik na dit jaar volledig kan werken. Er komt wel een herkeuring zeggen, maar ik vertrouw ze niet.  Zit nu te wachten op definitief antwoord maar za wel weer naar advocaat moeten Van zoiets zou je het alleen  aan het hart krijgen. NEE UWV is een ONBETROUWBARE partij die , of geen verstand hebben van hartzaken of niemand een uitkering willen geven.

    groet

     

    #93571 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Bij jouw hetzelfde probleem ze hebben je liever in de wga omdat de werkgever dan mee mag betalen.

     

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
Reageer op: Reactie #93544 in Hart & UWV
Je informatie: