default-header

Hart-onregelmatigheden door de DECT telefoon

Home Forums Ritmestoornissen Hart-onregelmatigheden door de DECT telefoon

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #79070 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Canada: Hartonregelmatigheden door DECTtelefoon bij daarvoor gevoelige personen.
    woensdag, 04 november 2009

    In een blind provocatief onderzoek in Canada bleken enige personen onmiddellijk te reageren met hartonregelmatigheden als zij blootgesteld werden aan de straling van een DECT telefoon.

    Deze resultaten zouden uitzicht kunnen bieden op een zgn. markersysteeem voor huisartsen om bij personen de (over)gevoeligheid voor elektromagnetische velden eenvoudig vast te kunnen stellen.

    Bron: ElectromagneticHealth.org—Boulder, CO, November 2, 2009.

    Havas’ 25-person study, which took place in Boulder and Golden, CO last October, is part of a 100-person study examining the heart’s reactivity to microwave radiation emitted by common DECT cordless phones. This is the first time such striking effects from microwave radiation being emitted by wireless phones has been documented scientifically in a double blind study and it is important information for health practitioners to know.

    Patients today experiencing electrohypersensitivity symptoms are commonly put on drugs for other conditions with similar symptoms, instead of being taught how to create an electromagnetically clean environment to eliminate symptoms.

    Symptoms of electrohypersensitivity include headaches, difficulty concentrating, insomnia, heart irregularities and much more ->

    Additional symptoms of EHS include, fatigue, poor short-term memory, difficulty sleeping, skin problems, tinnitus, nausea, and dizziness. Many of these symptoms are subjective and difficult to measure.

    Het hele artikel is hier te lezen:

    http://www.stopumts.nl/doc.php/Onderzoeken/4174/canada_hartonregelmatigheden_door_decttelefoon_bij_daarvoor_gevoelige_personen.

    #85053 Reageer
    Bertram62
    Deelnemer

    En hoe zit dat met een mobiele telefoon, geeft deze ook problemen bij een geïmplanteerde pacemaker?
    Binnenkort moet ik voor ablatie-behandeling worden opgenomen en zeer waarschijnlijk staat zo`n implantering v.e. pacemaker mij te wachten.
    Ter info:
    De fysieke conditie is nu niet optimaal, te gauw benauwd met drukke pijn op de borst bij `n korte wandeling. In ruststand komt dat regelmatig per dag voor, ook tijdens de nachtrust. De bloeddruk is soms ook niet echt stabiel, dan te hoog en vervolgens heel laag.

    #85058 Reageer
    Lisa
    Gast

    Bertram62 schrijft:
    [quote]En hoe zit dat met een mobiele telefoon, geeft deze ook problemen bij een geïmplanteerde pacemaker?
    Binnenkort moet ik voor ablatie-behandeling worden opgenomen en zeer waarschijnlijk staat zo`n implantering v.e. pacemaker mij te wachten.
    Ter info:
    De fysieke conditie is nu niet optimaal, te gauw benauwd met drukke pijn op de borst bij `n korte wandeling. In ruststand komt dat regelmatig per dag voor, ook tijdens de nachtrust. De bloeddruk is soms ook niet echt stabiel, dan te hoog en vervolgens heel laag.[/quote]

    Mensen die overgevoelig zijn geworden (kan iedereen na een tijdje overkomen) en nu dus snel merkbare klachten krijgen door een dect telefoon, krijgen veelal ook klachten door andere soorten mobiele telefonie (gsm, umts) en door andere draadloze toepassingen (wifi bijv).

    Pacemakers kunnen ook gestoord worden door die elektromagnetische velden: voorzorgsmaatregelen (zoals afstand houden) worden vaak wel aangeraden.

    Je kunt je licht nader opsteken bij http://www.stopumts.nl en daar bijvoorbeeld zoeken op pacemaker, dan komt er wel wat te voorschijn.
    Mocht je niet het juiste antwoord op je vraag vinden, dan kun je ook je vraag voorleggen aan de mensen van stopumts (via een mail).

    Succes met alles, en
    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #85059 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Je hoeft niet bang te zijn hoor!
    Ik heb al meer dan 30 jaar een pacemaker en heb bijna altijd een mobiele telefoon bij me.
    20 cm van de pacemaker vandaan houden dan kan er niets gebeuren.

    Mijn pacemaker zit rechts en ik heb mijn mobieltje altijd in mijn linker jaszak.
    Handig om aan te leren en op den duur merk je gelijk wanneer je de telefoon in de verkeerde jaszak stopt.

    Sterkte met alles,

    Anna Ellis

    #85060 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    ik heb een icd en in de informatie die ik kreeg en ook via de stin op internet vond staat afstand houden van je mobiele telefoon. Aan de andere kant aan je oor houden is voldoende. Ook je i-pod of zen niet in je borstzakje doen op je icd maar aan de andere kant houden.
    Of het echt nodig is ga ik niet uitproberen.

    #85061 Reageer
    Bertram62
    Deelnemer

    anna ellis schrijft:
    [quote]Je hoeft niet bang te zijn hoor!
    Ik heb al meer dan 30 jaar een pacemaker en heb bijna altijd een mobiele telefoon bij me.
    20 cm van de pacemaker vandaan houden dan kan er niets gebeuren.

    Mijn pacemaker zit rechts en ik heb mijn mobieltje altijd in mijn linker jaszak.
    Handig om aan te leren en op den duur merk je gelijk wanneer je de telefoon in de verkeerde jaszak stopt.

    Sterkte met alles,

    Anna Ellis[/quote]

    Hallo Anna Ellis,
    het is niet zozeer bang zijn, maar ik was namelijk benieuwd naar de ervaringen van anderen die al zo`n pacemaker dragen. Wat mij wel verbaast dat je die rechts draagt? In dat geval is het linker-oor de eerste optie; aan het rechter ben ik jammergenoeg zo goed als doof en draag dus `n gehoorapparaat.
    Oja, heb je onderweg dan `n oordopje of `n headset in gebruik en die zou dan minder invloed op die icd hebben, of toch wel?
    Tenslotte nog dit: Prettige jaarwisseling en Goed Begin v.h. nieuwe jaar. Veel gezondheid.

    Grtz. van Bert

    #85062 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Bert,

    Ten eerste wens ik jou natuurlijk ook heel veel goeds en vooral gezondheid in 2010 :laugh:
    Ik draag mijn pm nu recht want “vroeger” had ik hem aan de linkerkant maar hij ging steeds verzakken en dan moet er weer een nieuw pocket gemaakt worden om de pm in te plaatsen. Op den duur is er geen ruimte meer voor. Dit was nog in de periode dat een pm groot, zwaar en vierkant was.
    Wanneer ik nu kijk naar mijn laatste pm die ik mee naar huis kreeg en ergens in een la in de keuken ligt, wat moet je er eigenlijk mee 🙁 Deze is zo klein en weegt haast niks, dus verzakken is er gelukkig niet meer bij!

    Ik houdt de telefoon gewoon tegen mijn oor. Soms ook wel aan de verkeerde kant hoor.
    Nog nooit iets gebeurd.
    Waarom overleg je niet even met je cardioloog over de kant waar je pm geplaatst kan worden mocht het doorgaan. Omdat je aan je rechteroor bijna doof bent lijkt het me toch een goede reden om de pm rechts te plaatsen.
    Volgens mij is het gewooon de regel: mensen die rechts zijn krijgen de pm aan de linkerkant en mensen die links zijn aan de rechterkant.

    Ik wacht op dit moment ook op een oproep voor een nieuwe pm. Hij staat in/op z’n reserve.
    Mocht zelf kiezen wanneer. Februari vind ik de meest saaie maand van het jaar dus is mijn keuze hierop gevallen. Zie niet echt op tegen de operatie. Ik weet natuurlijk precies wat er gaat gebeuren.
    Naar de tandarts gaan vind ik net ietsje erger.
    Maar goed, wat moet dat moet 🙁
    Heb je nog vragen …….kom maar op, als ik ze kan beantwoorden zal ik het zeker doen.

    groeten,

    Anna Ellis

    #85119 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Aan de vele zin – en onzin – die over het gebruik van mobiele telefoons al is geschreven, kan een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd worden:

    “Mobieltjes zouden bescherming bieden tegen Alzheimer”
    http://mobiel.nu.nl/pda/wetenschap/181510-Mobiele-telefoons-beschermen-mogelijk-tegen-Alzheimer.html

    trouwens ook De Telegraaf en vrijwel alle media brengen vandaag dit bericht.

    Dat biedt perspectief voor de jeugd van nu, die hier vanaf de wieg mee is groot gebracht.

    #85123 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Wandeltheo schrijft:
    [quote]
    “Mobieltjes zouden bescherming bieden tegen Alzheimer”
    http://mobiel.nu.nl/pda/wetenschap/181510-Mobiele-telefoons-beschermen-mogelijk-tegen-Alzheimer.html

    trouwens ook De Telegraaf en vrijwel alle media brengen vandaag dit bericht. [/quote]

    Uiteraard, de gevestigde, gecontroleerde media doen niet anders dan alleen de positieve berichten over mobieltjes plaatsen, negatieve onderzoeksresultaten (zie de vele resultaten op stopumts.nl) zul je daar niet lezen want de hoge advertentie inkomsten van de telecom kunnen ze echt niet missen in deze tijden. De burgers krijgen daar meestal eenzijdige informatie (ieder kan zelf wel nog wat voorbeelden bedenken)

    Voor de waarheid kan men beter (en ook) naar onafhankelijke bronnen gaan, die vrij zijn in het publiceren van zowel de industrie gevallige als ook de onwelgevallige resultaten.

    Wel fijn voor de bestraalde muizen dat ze geen Alzheimer zullen krijgen.
    Zou het ook voor mensen gelden :unsure:
    .
    Het aantal mensen met dementie/alzheimer blijft nog steeds flink stijgen, en in de verpleeghuizen, waar bijna altijd een aantal zendmasten op het dak staat (kijk maar om je heen) en waar ook binnenshuis heel wat mobiel wordt gebeld, heb ik zelf nog nooit een bewoner gezien die verbeterde (integendeel).

    Niet alle stralingen zijn slecht………..
    Sommige stralingsfrequenties hebben helende werkingen (in een bepaalde lage dosis, sterkte etc), het wordt bijv in de reguliere geneeskunde gebruikt voor snellere genezing van botten en wonden, wat op zich zo al bewijst dat er wel degelijk biologische effecten zijn van elektromagnetische velden op het lichaam, en wel ver onder de maximaal toegestane sterkte (wat de overheid blijft ontkennen!).
    Infrarood straling is ook een voorbeeld van straling die therapeutisch gebruikt kan worden (zoals is aangetoond door de NASA).

    Nog een weetje…..Een 900 Mhz GSM, werkt met een frequentie die vroeger in China werd gebruikt om mannen te steriliseren…….

    Ik kan wel doorgaan met voorbeelden, maar ik laat het hier maar bij. 🙂

    Voor de stralingsvluchtelingen is het te hopen dat er binnenkort een veiliger manier van communiceren komt of dat de toegestane limiet sterk verlaagd wordt (zoals al in sommige landen gebeurt.)

    Groetjes,
    Lisa.

    #85889 Reageer
    Lisa
    Gast

    Kunnen electrogevoelige mensen hartproblemen krijgen door de DECT telefoon?
    maandag, 31 mei 2010 – (Bron: http://www.stopumts.nl)

    Voor het antwoord op deze vraag en de invloed van snoerloze huistelefoons (DECT) op verstoringen in het hartritme zie de 6 minuten durende Engelstalige documentaire van Dr. Magda Havas:

    De Engelstalige toelichting luidt als volgt:

    Study shows, unequivocally, that microwave radiation from a cordless DECT phone immediately affects the heart causing arrhythmia and tachycardia (irregular and rapid heart rate) at non-thermal levels well below federal guidelines.

    ———————————————————————————————————————

    Hart-Symptomen van elektrogevoeligheid:
    Hartkloppingen.
    Aritmie (onregelmatige hartslag)
    Pijn of druk in de borst
    Lage OF hoge bloeddruk

    Voor de duidelijkheid misschien….
    Een DECT huistelefoon is een telefoon met een draadloze hoorn, er loopt wel een draad naar het stopcontact in de muur….
    Waarom zeg ik dit?…. omdat een buurvrouw van mij met onmiskenbaar (en goed meetbaar) een stralende Dect telefoon in huis toch echt dacht dat ze geen draadloze huistelefoon had, want ……..er zat toch een draadje aan :silly: :silly: ….. (ja …maar dus geen draad tussen hoorn en toestel).

    Groetjes,
    Lisa

    #85905 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Van de website van Dr Magda Havas:

    March 2010. Cordless phones that use DECT technology should be banned. DECT stands for Digital European Cordless Telephony or Digitally Enhanced Cordless Telephone. These phones radiate microwaves as soon as the base station (cradle) is plugged into an outlet and now, for the first time, we have conclusive evidence that this radiation can affect the heart.

    The study presented in the video below has been accepted for publication in a peer-reviewed journal and will be available within a few months.
    (Dat is de video die hierboven in de vorige mail al te bekijken is)

    Hoe weet je of je een DECT telefoon hebt? (het staat er niet altijd bij vermeld)

    How do you know if you have a DECT phone?
    Take a portable radio. Turn it to an AM station at the lower end of the AM dial and then turn it slightly off station so you hear static. Now bring this radio close to the base station of your cordless phone when it is plugged into an outlet. If you hear louder static and if this goes away when you unplug your cordless phone or move the radio away from the cradle, then you have a DECT phone.

    These phones come in two frequencies (in North America) 2.4 and 5.8 GHz and they do not necessary have ‘DECT’ written on the phone.

    If you experience heart irregularities when you use a mobile phone or when you visit certain stores. libraries, and other locations that have wireless routers (WiFi uses the same frequency) you may be responding to the electromagnetic radiation and may have electrohypersensitivity.

    Since WiFi also uses the same frequencies (2.4 and 5.8 GHz) and since children are more vulnerable than adults, it would be wise to limit WiFi in schools as we do not want children exposed to this radiation unnecessarily.

    You can replace your cordless phone with a landline (wired phone) and you can replace WiFi (in homes and schools) with wired routers.

    If you or someone you know has these symptoms (rapid or irregular heart beat, pain or pressure in chest, high or low blood pressure), visit your doctor and share this video.

    #87915 Reageer
    Lisa
    Gast

    In het blad Vrij Nederland is deze week een goed en kritisch artikel verschenen over de gevaren van elektromagnetische velden (zoals die van mobieltjes, DECT, wifi etc, een straling die ook allerlei soorten hartklachten kan geven, wat veel mensen waarschijnlijk nog niet weten?).

    Stopumts.nl zegt over dit artikel:
    [quote]Met een haarscherp artikel in Vrij Nederland no. 2011-45 van 12 nov. 2011 (verschenen op 10 november 2011) met als kop ”De vuile oorlog over stralingsrisico’s bij mobieltjes” ontleedt auteur Tomas Vanheste de verschillende standpunten die wetenschappers innemen met betrekking tot de schadelijkheid van draadloze technologie zoals DECT telefoons en mobieltjes.
    Er worden vraagtekens gezet bij de halsstarrige niets aan de hand houding van de Cie EMV van de Gezondheidsraad, verwoord door de secretaris van de Cie. EMV Eric van Rongen en bij de uitspraken van Eric Lebret, voorzitter van de wetenschapscommissie van het Platform Elektromagnetische velden. Daarnaast de tegenovergestelde mening van o.a. Devra Davis, Dennis Henshaw en Robert Herbermann. [/quote]

    en

    [quote]
    VN concludeert terecht bij monde van fysicus Leendert Vriens dat ”we bezig zijn met een grootschalig experiment met de gezondheid van mensen dat dramatische gevolgen kan hebben”. [/quote]

    en

    [quote]Goede onderzoeksjournalistiek is zeldzaam geworden maar bestaat nog!
    [/quote]

    Het pdf artikel is hier te lezen (voor wie zelf geen Vrij Nederland koopt/leest plaats ik de link naar het artikel)

    http://www.stopumts.nl/pdf/Artikel-VN-11-11-2011.pdf

    in niet-PDF vorm is het artikel hier te lezen (deze vorm leest prettiger vind ik):

    http://www.vn.nl/Service/Over-VN/Artikel-Vrij-Nederland/Kankermobieltjes.htm

    Groet,
    Lisa

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #85905 in Hart-onregelmatigheden door de DECT telefoon
Je informatie: