default-header

Hallo, zojuist thuis terug na hartinfarct

Home Forums Even voorstellen Hallo, zojuist thuis terug na hartinfarct

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80681 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo iedereen,

     

    Vrijdagochtend wakker geworden met superpijnlijke hartinfarct, nu dinsdagavond alweer thuis. Op eerste dag werd er gelijk gedotterd. Ik had een atypische hevige pijn waardoor men niet zeker wist wat het was. Maar heel lichte afwijking op ECG, mijn gekronkel en gesteun van de pijn en de opmerking v.e. ambulance-medewerker dat ik serieus overkwam deed hun verder zoeken. Het onderzoek was extra moeilijk omdat hartfrequentie, ritmiek, bloeddruk en bloedgas (zuurstofwaarde) gewoon goed was.

    Maar bloedwaarde (enzymen) gaven na uren de doorslag. Oh, ook interssant, 4 morphine shots, eindeloos paracetamol en verstuiver hielpen nul komma nul!

    Katheter erin, gelijk gedotted. Resultaat: 5% tot 10% van het hart is nu weg. Ik begrijp dat dit een "milde" aanval heet, maar ik kan nog 100 worden (ben nu 50) zei men

    Ben wel poepie bang en alleen thuis. Als laatste wil ik vertellen hoe superlief de zusters en doktoren waren in het Nijmeegse Radboud ziekenhuis – ondanks de drukte. Dus als u daar werkt dan weet u dat.

    Ik ga rondkijken en als ik beter beeld heb hoe hier te commuiceren dan gaan we lekker kletsten. Ben vaak alleen en ik merk dat werkelijk iedereen wat aandaccht kan waarderen. Ook mjn medepatienten waren super overigens, en je kunt daar zelf aan bijdragen.

    Groetjes allemaal en sterkte!

     

    #93670 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo machariel,

    Allereerst wens ik u heel veel beterschap! Wat vervelend allemaal. Ik ben wel blij om te horen dat de zusters en artsen zo lief voor u waren. 

    Heel veel sterkte.

    Groetjes,

    Aysegül 

     

     

    #93672 Reageer
    tweede kans
    Deelnemer

    Altijd schrikken gedoen met je hart…

    dat je alleen woont lijkt me idd ook geen pretje…hulp is vaak wenselijk als je iets mankeert

     

    Sterkte

     

    #93674 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Machariel,

    We horen vaak dat mensen na zo'n ervaring best wel angstig zijn en zeker als je alleen woont.

    De schrik zit er dan toch goed in. Ook al blijkt het dan achteraf "maar een milde aanval" te zijn.

    Je zou ook eens in je woonplaats kunnen kijken of er een fysiopraktijk, sportschool of zwembad is die speciale (les) uurtjes heeft voor hartpatiënten. Zo vang je twee vliegen in een klap, en je doet aan beweging en je krijgt contact met anderer patiënten/lotgenoten.

    Anneliese Wijers-Barten

     

     

    #93684 Reageer

    Deel van de behandeling, Annelies, is hartrevalidatie. Moet over een of twee weken beginnen. 1 week lifestyle – begreep ik – en 6 weken twee tot drie keer oper week sporten. Wordt begeleid met een team, Cardia, sociaal werker, fysia en weet ik veel wat lol.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #93684 in Hallo, zojuist thuis terug na hartinfarct
Je informatie: