default-header

Hallo allemaal

Home Forums Even voorstellen Hallo allemaal

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80496 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Jan, een man van 54 .

    In 2012 werd bij mij een verminderde hartfunctie op links geconstateerd, aanleiding was vermoeidheid.
    De pompfunctie links was 39 % en rechts 43%.
    Daarnaast heb ik regelmatig overslagen, maar (nog) niet alarmerend volgens de cardioloog.
    Ook werd een verwijde linker hartspier geconstateerd bij een MRI.
    Vorig jaar was de pompfunctie 40 links en 45 % rechts.
    In juli krijg ik uitslagen van genetisch onderzoek gezien een aantal overlijdens in de familie met deze oorzaak.
    Er staat een MRI scan voor me in het systeem deze maand.
    Eergisteren heb ik bloed geprikt voor een nierfunctieonderzoek.
    Kortom ik ben in de onderzoekfase.
    Ook gebruik ik medicijnen voor het hartritme en de druk omlaag te brengen.

    Al met al vind ik het nogal spannend, ook gezien de familiegeschiedenis.
    In het ziekenhuis is men professioneel en deskundig voor zover ik kan inschatten.
    Wat ik wel mis is wat meer tijd bij een consult om een beeld over mezelf te krijgen, over mezelf nu, verwachtingen, adviezen om mijn leven (anders?) in te richten etc.
    Ik vraag me af of dat niet meer kan door de hoeveelheid pathienten, misschien bezuinigingen of enigszins gejaagdheid van de arts, hoeveelheid administratie etc. Ik kan dat uiteraard niet zelf inschatten, ik vraag het me alleen af.
    Een forum als dit lijkt me goud waard, lotgenoten spreken, steun en ervaringen uitwisselen.

    Groeten en ongetwijfeld tot horens.

    Jan

    #92584 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Jan,

    welkom op het forum waar genoeg lotgenoten te vinden zijn.
    Je zit momenteel dus in een erg onzekere periode, zeker door het feit dat er al meerdere familieleden zijn overleden. Hopelijk brengt het genetisch onderzoek duidelijkheid en wordt er een behandelplan opgesteld.
    Ik heb zelf niet de ervaring dat er te weinig tijd voor me genomen wordt. Vanmiddag ben ik nog op controle geweest. Ik had wat vragen opgeschreven en die heb ik met mijn cardioloog doorlopen. Indien nodig kan ik ook met vragen via de mail bij hem terecht en bij de ICD-verpleegkundige.
    Misschien is het een idee om de eerstvolgende keer dit met je arts te bespreken. Gaat je vrouw met je mee? 2 Horen toch meer dan 1.

    Heel veel sterkte in het onderzoekstraject.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92585 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo Jan,
    Welkom op het forum.
    Fijn dat jij je hebt aangemeld.
    Als je vragen hebt kun je die altijd stellen en meestal is er wel een “ervarings”deskundige.
    Ik heb aan jou ook een vraag over het genetisch onderzoek. Is het goed dat ik je een privéberichtje stuur?
    Groetjes, Lotje.

    #92586 Reageer
    Jancar
    Gast

    Hallo Lotje,

    Is goed hoor (prive berichtje)

    Jan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #92586 in Hallo allemaal
Je informatie: