default-header

Half oktober krijg ik een ICD…

Home Forums ICD Half oktober krijg ik een ICD…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79632 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Wist het al een tijdje..maar ben vandaag bij de ICD verpleegkundige geweest..

    omdat ik een driedraderige krijg duurt de operatie zo’n vier uur begreep ik..

    Tegen de ingreep zie ik zelf niet op..het ergste vind ik eigenlijk dat ik gewoon 3,5 a 4 maanden zonder auto zit…dus ik denk dat ik vervoer op maat gaat regelen..daar mijn hubbie ook geen rijbewijs heeft….

    Begreep van de verpleegkundige dat de artsen alles wel in willen vullen hiervoor indien nodig..dus ik ga er maar alvast tegen aan…want ik zit hier een beetje in een uithoek qua openbaar vervoer…en met boodschappen doen is dat ook wel handig denk ik zo..

    zijn er mensen die hiermee ervaring hebben..een tijdelijke pas voor vervoer op maat??..

    #87492 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo,
    Ik heb het ziekenfonds gebeld en via hun kreeg ik vervoer tot 1000 euro ik moest van heemskerk naar alkmaar revalideren en auto rijden mag je de eerste 2 mnd niet dus hoe kom je er dan tien weken 2 keer per week.Via het ziekenfonds kan je dat krijgen je moet wel 92 euro zelf betalen maar ja dat is niks op die 1000 dus je kan eens informeren hoe het bij jou ziekenfonds werkt gr.

    #87494 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..die regeling ken ik ook, maar ik probeer ook vervoer op maat te regelen…kijken of dat ook werkt..
    ook bij mijn verzekering een eigen bijdrage van 92 euro op jaarbasis

    maar dit geld alleen bij medische toepassingen…en niet als je boodschappen moet doen of eventueel op visite….

    #87496 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    het de zorgverzekering opgebeld..maar volgens hun is het alleen als je bestraald word bv…en bij nierdialyse…en andere dingen…krijg nog wel een formulier thuis..maar ik ga er vanuit dat het nix word..

    Vervoer op maat hadden ook gebeld..ook gezeik trouwens.begonnen al over de zorgverzekering…toen hetzelfde gezegd als wat de verzekering mij vertelde..

    voor boodschappen moest mijn man maar de boer op..pardon..mag ik niet mee in die vier maanden??…en of je gelijk beter was verklaard met die ICD??…pffffffffffffff…ik schoot gelijk uit..omdat hij ook ineens over een wijkbusje begon…toen vervolgens over andere mogelijkheden….

    ik zeg..WELKE mogelijkheden dan??…ehhhhhhh….toen haakte ik in over dat wijkbusje..
    jahh..even nakijken..nee..dan moet je ouder zijn dan 55 jaar…en dat was ik nog niet..

    Het is toch van de pot gerukt dat je dan nergens recht op heb…

    Volgens hem kan ik in de winter/herfst wel even minimaal 200 meter lopen..terwijl ik ook last van mijn benen heb…pardon…voel hij mijn benen..en als de wind in je gezicht blaast en het koud is..misschien haal ik die bushalte wel..maar verder kan ik dan de rest van de week vergeten…ik begon van kwaadheid spontaan te janken…heb ik de laatste jaren meer..komt echt van het hart denk ik..

    en toen kon ik dinsdag wel even langs komen om er over te praten….nou…wie weet..

    ik word hier zo moe van…mensen die denken dat je met een ICD gelijk weer 100% bent….pffffffffff………………gekker kan het niet worden toch..

    waarom heb ik in godsnaam twee keer een hartoperatie gehad als het gelijk zo kon dan??

    sorry.maar moest even dit ei kwijt..

    #87499 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Gaat het weer een beetje Marjolijn ???
    Het tegen de muur lopen blijft toch elke keer onverwachts op emotioneel gebied alle registers open te trekken ,en dat is niet gek.Het altijd maar knokken om begrip te krijgen,gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

    Ben benieuwd wat er dinsdag voor je geregeld kan worden,ik hoop veel .Mijn man heeft mij de hele winter naar de revalidatie-training gebracht,je weet ik rij geen auto,en fietsen kon ik nog niet zo ver! Maar wat moet het dan als je naar je werk gaat?Is er geen manier om sneller je rijbewijs te krijgen?Je zit erg afgelegen,zouden ze daar geen rekening mee houden

    Ik hoop dat je een goed gesprek hebt ,dinsdag ,liefs Nel

    #87500 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    naar mijn werk zal het geen probleem zijn..dat kan mijn werkgever regelen..ooit met een paar uitgelubberde kniebanden door een val met snowboarden ook niet kunnen autorijden..en toen ben ik per taxi naar mijn werk gekomen twee weken tot dat ik in december twee weken vrij had…en daarna kon ik weer zelf op het gaspedaal drukken..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #87496 in Half oktober krijg ik een ICD…
Je informatie: