default-header

Grauwe huidskleur na bypass operatie

Home Forums Hartinfarct Grauwe huidskleur na bypass operatie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #79125 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond,

    Het volgende, op 11 november kwam ik in de avond uren thuis en op het moment dat ik de sleutel in de buitendeur stak hoorde ik mijn dochter gillen, ik rende naar binnen en zag dat mijn vrouw op de bank lag met de bekende blauwe lippen en ogen weggedraaid. Ik heb haar direct succesvol gereanimeerd. Na 5 dagen op de hartbewaking te hebben gelegen bleek dat er 2 kransslagaders verstopt zaten, een dotterbehandeling heeft geen relaas mogen bieden. Na ruim vieren weken in het ziekenhuis te hebben gelegen heeft men besloten een bypass operatie uit te voeren, men heeft op 10 december j.l. 3 van de 5 geplande bypasses kunnen uitvoeren en is nu herstellende in het ziekenhuis.
    Het probleem waar we nu mee zitten is het feit dat mijn vrouw er zo grauw en grijs uitziet, heeft iemand hiermee ervaring? Is dit normaal?

    Maurice

    #84958 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    geen idee..vond mijzelf ook niet zo florissant eruit zien in het ziekenhuis..terwijl weer kennissen er waren die vonden dat ik er goed uit zag..
    vind toch altijd dat je zo’n grauw kleurtje krijg in het ziekenhuis…
    misschien even aan de artsen vragen of dit nog gaat bijtrekken als je het inderdaad heel erg vind…kijk..het blijft toch niet nix..eerst zo’n hartreanimatie…en al die verstoppingen..en dan nog een hartoperatie..dat ga je ook niet in je koude kleren zitten..je lichaam heeft even tijd om wat bij te trekken…maar vertrouw je het niet..gewoon na vragen!!..daar zitten ze voor in het ziekenhuis..

    #84959 Reageer
    Thebestalmere
    Deelnemer

    Hoi,

    Dat is dus het probleem, men zegt ach trekt wel bij, maar de andere mensen die ouder zijn (mijn vrouw is 43) zien er niet zo uit, en dat baad ons zorgen.

    Maurice

    #84960 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    dat kan ik mij dan voorstellen..ben nu zelf 48…en toen..tis nu 2 jaar geleden de laatste operatie…maar ja..die oudere hebben waarschijnlijk niet zo rot gelegen als je vrouw..
    klinkt even cru..maar bedoel het goed he..je vrouw heeft natuurlijk al een tijd slecht gelegen…en uiteindelijk dan toch een operatie…3 van de vijf zijn verwijderd ..dus twee stuks zitten nog niet helemaal goed…dus je vrouw heeft nog een probleem..
    en dat duurt dan wat langer als ik even logisch nadenkt…
    of heb ik dat verkeerd gelezen??…want het blijven toch vernauwingen…en daar word je ook niet echt blozend van dan..

    #84961 Reageer
    Thebestalmere
    Deelnemer

    Nee, 2 zijn niet gelukt omdat het gedeelte waar de vernauwing/verstopping heeft gezeten het hart dood is. Volgens de artsen had het geen zin om daat een bypass te plaatsen.
    De operatie was na 7 uur geslaagd, tijdens de operatie is het niet goed gegaan en heeft veel bloed verloren, na 6 zaken bloed tijdens de operatie en 6 zaken op de IC heeft ze het gehaald. Mijn vrouw heeft 6 dagen op de IC gelegen voordat ze naar de medium care unit mocht.

    #84962 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    nou..dat verklaart toch een boel…6 dagen intensive care is echt niet nix…en al die zakken bloed…je vrouw moet nog helemaal bijjkomen van die operatie…en dat komt vast nog wel..maar zal niet echt met supersprongen gaan..daar ook haar hart niet meer optimaal werkt gezien het afgestorven deel…

    even het verschil van mij…ben de volgende dag al naar medium care gegaan..en 1 week na de operatie..vrijdag geopereerd..vrijdag uit het ziekenhuis..
    en dat is echt een hele snelle tijd om het te doorlopen..dan vind ik het niet zo gek dat jouw vrouw nog grauw is…

    dus even geduld..komt vast allemaal goed..ze is in goede handen daar… 😉

    #84963 Reageer
    Thebestalmere
    Deelnemer

    Hoi,

    Bedankt voor je uitleg, en blij voor je dat het zo snel is gegaan. Mijn vrouw ligt nu al bijna 6 weken in het ziekehuis, ook dat maakt ons gek.

    Maurice

    #84969 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Kan ik mij helemaal voorstellen…moet er zelf ook niet aan denken om zo lang er te liggen..
    hopelijk gaat het allemaal snel goed en mag ze weer naar huis om op te knappen..
    dan is dat gerees naar het ziekenhuis ook voorbij..en krijgen jullie allebei wat rust in de kont…en vooral met deze weersomstandigheden…

    #85035 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Maurice…

    hoe gaat het nu met je vrouw??

    #85038 Reageer
    Thebestalmere
    Deelnemer

    Hoi,

    Gaat goed, ze sterkt erg goed aan. morgen wordt ze overgeplaatst naar het AMC voor het plaatsen van een ICD, en als het goed is mag ze dinsdag ochtend NAAR HUIS !!!!!!!! na 6 weken en 6 dagen in het ziekehuis te hebben gewoond.

    Maurice

    #85039 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Ow..super zeg….toch lekker thuis met oud en nieuw!!..
    Fijn om te horen…en zo kunnen jullie ook wat bij komen van het ziekenhuis gebeuren…

    Knuffels…

    #85040 Reageer
    Thebestalmere
    Deelnemer

    Hoi,

    Dank je wel voor de knuffel, we zullen het heerlijk gaan hebben!!!!!!

    Maurice

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #85039 in Grauwe huidskleur na bypass operatie
Je informatie: