default-header

Goulashsoep

Home Forums Recepten en tips Goulashsoep

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78682 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hier dan mijn recept voor goulashsoep:

    ga uit van of eigengemaakte bouillon (wel veel werk) of neem een potje kant-en klare (smaakt net zo lekker)

    Afhankelijk van de hoeveelheid soep die je wilt maken en hoe rijk gevuld je ze wil hebben pas je de hoeveelheid ingrediënten aan. Ik houd niet van: neem 135 gram van dit en anderhalf tomaatje.

    Snijd runderpoulet in kleine stukjes, bestrooien met peper, zout en parikapoeder en bakken , voeg flink wat uien, rode en groene paprika en prei toe, laat dit lekker doorbakken, voeg dan champignons toe (het lekkerste zijn verse, maar kan ook uit een potje) en bak op het laatst nog flink wat paprikapoeder en een of twee blikjes tomatenpuree mee (tomatenpuree meebakken om de ietwat zure smaak weg te krijgen).
    Als je nog wat wortel over zou hebben kun je deze ook nog meebakken, gelijk met de uien.
    Voeg de bouillon en water toe, en eventueel nog wat bouillonpoeder( of blokjes) en laat het geheel op een zacht pitje staan totdat het vlees gaar is.
    Roer een zakje pureepoeder door de soep en je bent klaar.

    #81825 Reageer
    vanrijswijk
    Deelnemer

    Dat ga ik eens uit proberen:) 🙂

    #83955 Reageer
    Beary
    Deelnemer

    Hallo Annelies

    Goulashsoep werkt bij mij als de bekende rode lap op een stier……

    Ik ben een verwoed Amateurkok en ben altijd op zoek naar originele recepten.
    In een kookgroep waar ik inzit was er op een bepaald moment een house in Goulash recepten…….Nu treft het zo, mijn schoonzuje is Hongaarse en haar moeder was Kokkin van de Hongaarse Ambasade in Parijs.
    Zij bracht mij in contact( die moeder) met een kleindochter van een van de Families in Hongarije alleen en gelukkig voor mij deze kleindochter woont nu in Amerika en spreekt en schrijft engels……

    Om te beginnen Goulash is ………soep.
    Dan…een rund is een multifunctioneel dier en een rijkdom op de boerderij.
    Een varken is een ander verhaal die bigt 2 keer per jaar, zoekt zijn eigen vreten en levert spek en andere lekkere zaken……..
    Vandaar dat in het oude Hongarije de Goulash van varkensvlees werd gemaakt.
    Ook een fabeltje was/is het verhal dat er paprika in moet…….Dat groeide niet in Hongarije , maar er werd paprikapoeder geimporteerd uit Italië.
    Pas ver na de oorlog toen de Nederlanders hun kans kregen om kassen te verkopen in Hongarije kwamen daar Paprika…alleen mijn recept is van voor de oorlog……..

    Dus wat hebben we nu in de pan……..Aangezette ui-varkensvlees blokjes-paprika poeder edelsüs ( in mijn pan met een kilo vlees gaan 4 Theelepels poeder) peper -zout en thats it…….laat dit lekker stoven tot alles gaar is, maak een beslag van meel met ei niet te dun en gooi daarvan steeds een lepelte in de soep, als alle “dumplings”bovendrijven is de soep klaar.
    Als je het niet te nat maakt kan je het als hache met aardappelen eten of met rijst, anders met boerenbrood dopen in je bord( hun deden het in de pan) en eet smakelijlk/

    Beary

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #81825 in Goulashsoep
Je informatie: