default-header

Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II

Home Forums Medicijnen Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #82713 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ik kan mij toch niet voorstellen, dat ik een van de weinige ben, die bijsluiters leest, met de arts overlegt over wat ik kan verwachten, bij Lareb, alles in de gaten houd over gemelde bijwerkingen en zonodig op internet ga speuren. :blush:
    Wij kennen allemaal de kreet, een slimme meid is op haar toekomst voor bereid. Dus denk ik maar, een hartpatient is op eventuele bijwerkingen voor bereid.
    😉

    #82718 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Persoonlijk denk ik toch dat veel mensen de bijsluiter niet eens uit de verpakking halen of gelijk bij het oud papier stoppen. Ik denk dat de meeste mensen, net zoals het artikel van de starre zieke rokers ([url]http://www.hartgenoten.nl/20081202850/nieuws/zieke-rokers-paffen-door[/url]) hun kop in het zand steken.
    Doe ik eerlijk gezegd ook hoor.
    Net zoals ik dat deed toen ik rookte…. Hoesten? rook er nog maar één om te smeren..
    Moet je jezelf bang laten maken door een bijsluiter? doen mensen dat?
    Het ideaal beeld, zoals jij het gelukkig wel doet Tolletje, is om goed geïnformeerd te zijn en dus ook daadwerkelijk een bijsluiter te lezen.

    Ik denkt trouwens ook dat menig bijsluiter een te vaag verhaal is voor de gemiddelde mens. Het interesseert niet.. Een bijsluiter zou moeten beginnen met vet gedrukte letters wat de risico’s zijn…. Toch?

    #82721 Reageer

    het gevaar van de bijsluiter voor sommige mensen is dat ze ook daadwerkelijk veel bijwerkingen “voelen” , maar toch: mensen lees de bijsluiter, en blijf kritisch!

    #82815 Reageer
    Kritisch
    Deelnemer

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]Voor zover ik begrijp is niemand bang geworden. Maar informatie als deze moet gedeeld worden en niet achtergehouden. Waar kan moet men dan ook verwachten dat ze bij zo iets geholpen kunnen worden.
    En kritisch, als iets onderzocht is, zal het toch geen onzin zijn.[/quote]

    ja maar het een beetje hoe je het brengt. het is in een heel groot onderzoek gevonden, de kans is echt minimaal op diabetes. volges mijn dokter valt het in het niet bij de voordelen van statinen in het algemeen.

    #82828 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Een kans is een kans, klein of groot.
    We merken ook hier dat toch aardig wat mensen diabete hebben gekregen. Deze hebben zich hebben aangemeld via telefoon en/of via het formulier.

    U spreekt hier trouwens ook iets aan waar we vaker over kunnen struikelen. We weten namelijk dat artsen ook beïnvloed kunnen worden door de farmaceutische industrie.
    Daarnaast zijn hier meerdere gesprekken/discussies waarin men toch vaak nadelen opmerken. Te lezen is dat mensen zijn gestopt met het gebruik er van en via een andere manier hun waarden goed hebben gekregen.
    Persoonlijk hou ik het allemaal graag luchtig, ik neem risico’s vaak voor lief. Maar voor anderen ligt dit vaak (meestal) anders.

    #82829 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hier is misschien ook weer sprake van het kip en het ei verhaal.
    Ik heb vele malen op de hartafdelingen gelegen van verschillende ziekenhuizen en in gesprekken met artsen en verpleegkundigen, kwam naar voren, dat bij veel hartpatienten werd ontdekt, dat zij diabets hadden. Het bleek vaak, dat men een onbehandelde diabetes had, een type 2 kan al jaren bestaan en al veel schade aanrichten, voordat men het ontdekt. Maar dit geld niet alleen voor hartziektes.
    Ook oogproblemen en problemen met nieren en het zenuwstelsel, zijn beruchte kwalen die worden veroorzaakt, door een onbehandelde diabetes.

    #82833 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ja Tolletje, daar heb je niks minder dan gelijk in.
    De gevolgen van diabetes zijn natuurlijk verschrikkelijk, ongeacht de veroorzaker.
    Maar dat hoef ik jou niet te vertellen…

    We moeten proberen elke mogelijke oorzaak uit te schakelen. Wat in handen van de persoon zelf ligt, kunnen we alleen motiveren het zelf aan te pakken.
    En een medicijn dat het kan veroorzaken moet aan het licht gesteld worden.

    #86315 Reageer
    flipje
    Gast

    :S mijn cholesterol was altijd goed. Op een moment werd er bij mij diabetes type II geconstateerd en moest ik simvastatine 40 gebruiken als preventie. Hiervan ondervond ik zoveel nadeel (spierpijn, krampen) dat ik er 2 maanden geleden mee gestopt ben en ik voel mij nu veel beter!

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
Reageer op: Reactie #82829 in Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II
Je informatie: