default-header

Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II

Home Forums Medicijnen Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #78754 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Bent u ook een gebruiker van statines en is bij u in een later stadium diabetes type 2 geconstateerd? Meld dat dan svp via onderstaande link en wij houden u op de hoogte. [url]http://www.hartgenoten.nl/component/option,com_artforms/formid,6/[/url]

    Reacties graag plaatsen op dit forum. Daarvoor dient u eerst in te loggen. Heeft u nog geen inlogcode, meldt u dan snel gratis aan als Hartgenoot. Ga naar de homepage en kies voor:
    nieuw account maken. Heeft u vragen, kunt u altijd bellen naar: 0475 – 31 72 72

    #82616 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ik vraag mij af, wat statines doen , bij mensen die al diabetes hebben.
    Want als je diabetes hebt, kan het zijn, dat je van tabletten naar spuiten moet. Ook kan het zijn, dat als je al spuit misschien veel meer moest gaan spuiten.
    Wat is er bekend aan de andere kant van de lijn. Is er ooit onderzocht, of mensen met diabetes, die statines zijn gaan slikken hun medicatie soms moeten verhogen en is hen daar ooit naar gevraagd door internist of diabetesverpleegkundige? Want dit zou dus ook nog aan de hand kunnen zijn. Ik slik zelf al jaren statines en heb ook een grote schommeling door gemaakt en moet nu heel veel spuiten. Het wordt geweten aan een vertraagde maag ontlediging, maar het zou ook best en….. en….. kunnen zijn.

    #82618 Reageer
    j.val
    Deelnemer

    Ik zou ook graag willen weten wat statines doen als men al diabetes heeft.
    Mijn vrouw slikt nog steeds Crestor en ze moet steeds meer gaan spuiten.
    Zou het verbeteren als zij met statines stopt?
    Ik hoop er snel antwoord op te krijgen van de fabrikant.

    #82619 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hier dan mijn verhaal ikgebruik al vanaf 6-10-2003 crestor 40 mg samen met ezetrol 10 mg
    en ik ben blij dat die medicijnen bestaan en ik weet waar ik over praat.
    Ik ben 78 jaar en heb de familiaire hypercholesterolemie.
    In 1961 heeft mijn huisarts Dr. Paul Willemsen uit Eygelshoven dat ontdekt .
    Cholesterolwaarde op12. Moest flink op dieet en wel heel streng,heb me daar ook goed aangehouden want ik wou mijn kinderen van 7 en 5 jaar zien op groeien.
    1984 kreeg poeders Questran, chol.zakte naar 10. 1986 nieuwe poeders Colistid col. 8.9
    1988 hartoperatie 3 omleidingen.
    1989 Zocor .werd verhoogd tot 60 mg.Jarenlang gebruikt het chol. bleef op 7 staan.
    2003 dus begonnen met crestor 40 mg ezetrol10 mg .
    Na twee mnd. chol. van 7.7 n. 6.0 De laatste controle 4.6.
    Mijn vader is met 69 jaar aan een hartaanval overleden mijn broer met 43 jaar en drie neven
    niet ouder dan begin 40 jaar .
    Al dat gezeur over de medicijnen als je hoort wat ze de mensen angstig zijn aan het maken
    ik ben blij dat de medicijnen er waren ik heb geluk gehad .
    Als je trouw je medicijnen inneemt en gezond leeft moet het lukken.
    Heel veel groetjes en sterkte aan alle hartpatienten die ongerust en geschrokken zijn ik ben er 78 mee geworden,

    Groetjes Tiny.

    #82620 Reageer
    Andiho
    Deelnemer

    Hallo.
    Ik heb ruim een jaar crestor gebruikt ik heb nog wel geen diabethes maar ik voelde me wel erg onprettig.Nu ik een maand of 3 op advies van de huisdokter ben gestopt ermee voel ik me weer goed en mijn cholesterol is ook goed.(was eigelijk nooit erg schrikbarend)voorheen heb ik een ander soort geslikt en dat was ook geen succes .dus of het alleeen de crestor is of nog meer pravastines.groetjes Dien

    #82621 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Dien.
    Ja ik heb ook van medicijnen zoals Zocor last gehad en spierpijn , nadat ik crestor en ezetrol samen gebruik kwam ik na twee mnd. erachter dat mijn spierpijnen minder werden
    en nu gaat het al bijna 4 jaar goed.
    Ieder mens is anders en je moet gewoon in overleg met de artsen praten en iets anders proberen. ik gebruik al vanaf 1988 statinen en geen diabethes gekregen.
    Wel met een dieet, want mensen met FH. kunnen niet zonder medicijnen.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je ook het passend medicijn kunt vinden.
    Groetjes Tiny

    #82622 Reageer
    go09aj
    Deelnemer

    Sinds mijn bypass operatie in 1992 gebruik ik statines.
    tot 2007 Zocor 10mg en nu in 2008 rathiofarm 10mg.
    In juni j.l. vond in verband met spierklachten groot bloedonderzoek plaats.
    Resultaat: a: Polymyalgia (reumatica) b:B12 vitaminegebrek.c:Diab. 7.2.
    Nadien bleek diab. loos alarm geregelde controle tot heden bedraagt de uitslag
    4 en soms 5. Mijn leeftijd is 79 j.
    m.v.g. J.F.Janssen Groesbeek

    #82623 Reageer
    hanswieggerinck
    Deelnemer

    Ik heb in 1991 een bypass operatie(6 stuks) ondergaan. Heb eerst Questran, daarna Zocor en in 2004 gestart met het gebruik van crestor 10mg. Dit is later verhoogd naar 20 mg aangevuld met Ezetrol 10 mg.Mijn glucosewaarden zijn daarna gestegen van 5.1 naar 6.6.
    Geen idee of dit hiermee in verband staat maar ga dit bij mijn volgende controlebezoek wel bespreken.
    Hans Wieggerinck, Deventer.

    #82624 Reageer
    soulmate
    Deelnemer

    Ik ben sinds Jan.2005 verhuisd van Soest naar Kolhorn.
    Na tel.inlichtingen bij mijn huisarts te Soest, konden zij mij zeggen dat ik sinds 1 december 2004 Crestor gebruikt….ze konden niet verder terugkijken. Dus waarschijnlijk gebruik ik dit al langer, i.v.m. hartproblemen.(5 bypasses sinds sept. ’88).
    In Mei 2005 werd in mijn huidige woonplaats DM 2 geconstateerd, waarvoor ik dagelijks
    2 tabletten Glyclazide slik.
    Ik gebruik ook nog steeds Crestor en ben wel geschrokken van de berichten omtrent Crestor.

    #82625 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik merk na het lezen van de onderstaande berichten dat hier niet zoveel zorgen wordt gemaakt om Crestor. En gelukkig hebben de meesten geen diabetes gekregen. Maar is een rotte situatie. Vooral gezien er eigenlijk geen andere goed werkende statine is om deze te vervangen.

    Fijn om te lezen dat men er ook goed ouder mee kan worden 🙂

    Succes allemaal

    #82627 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Tuurlijk zullen er mensen zijn, die nergens last van krijgen,maar het voelt voor mij wel een beetje aan, als het zwaard van Damocles.
    Voor mij een reden om idd maar eens achter Bios Life Complete aan te gaan.

    Ik zat te wachten op het boek, dat ik van Peter zou krijgen, in dec komen ze weer hier in Nederland wonen, maar nu ga ik er toch eerder aan beginnen..

    #82638 Reageer
    Kritisch
    Deelnemer

    Wat een stemmingmakerij van Hartpatienten. Dat verwacht je toch niet bij een vereniging die mensen moet helpen, en niet bang moet make met onzin.

    #82639 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Voor zover ik begrijp is niemand bang geworden. Maar informatie als deze moet gedeeld worden en niet achtergehouden. Waar kan moet men dan ook verwachten dat ze bij zo iets geholpen kunnen worden.
    En kritisch, als iets onderzocht is, zal het toch geen onzin zijn.

    #82640 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben eigenlijk wel blij dat er aandacht wordt besteed aan de bijwerkingen, bovendien worden er niet voor niets kamervragen aan minister Klink gesteld met betrekking tot het onderzoek. Er wordt volgens mij veel te veel verzwegen, vooral door de farmaceutische industrie, en wij maar slikken.
    Niet dat ik niet blij ben dat er allerlei medicijnen zijn, maar er moet veel meer openheid omtrent de bijwerkingen komen, zodat mensen ook zelf keuzes kunnen maken.

    #82708 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    het is toch juist goed de aandacht over de bijwerkingen, veel mensen weten er niet van.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
Reageer op: Reactie #82620 in Gebruik statines veroorzaakt diabetes type II
Je informatie: